Vanaf wanneer inwendig onderzoek bij controle?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Joolzz, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Meiden even een klein vraagje, ben nu 33 wk, en ga elke twee weken op controle bij de gyn voor groei echo's.

Ik lees hier wel eens over inwendig onderzoek aan het eind vd zwangerschap, vanaf hoeveel weken doen ze dat meestal? Was even nieuwsgierig..

bdankt!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    wordt volgens mij alleen maar gedaan as daar aanleiding voor is.
    als er reden is om aan te nemen dat er bv al ontsluiting ontstaan zou kunnen zijn, of als er iets 'anders' aan de hand zou zijn.
    En ja misschien zo rond week 38/39/40 om te kijken of ze kunnen strippen ofzo
    volgens mij zullen ze nooit zomaar een inwendig onderzoek doen.

bij de reguliere afspraken bij mijn gyn is er nog nooit gekeken
    de gyn heeft 1x gekeken toen ik met ongeveer 30 weken naar de verloskamers was gestuurd ivm (voor)weeen. maar dat was dus echt alleen maar om te kijken of er al iets (wat veel te vroeg zou zijn) op gang gekomen was.
    ze vertelden mij dat ze eigenlijk liever geen inwendig onderzoek doen omdat dat 'gewroet' het één en ander kan irriteren en in gang zou kunnen zetten

3. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    bij 25 weken omdat k een fikse blaasontsteking en regelmatige harde buiken had.
    bij 37 wk omdat ik me afvroeg of de voorweeen hun werk deden(3cm)
    daarna pas na een uur weeen(6cm)
    en daarna pas toen k persweeen had :)

dus echt alleen als het nodig is of jij het nodig vind :)

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij mijn dochter: nooit gehad, het werd een keizersnee.

bij mijn zoontje: 2 dagen voor de inleiding. Ze namen een kweekje af en voelde voor ontsluiting.
    Dus kan nog wel ff duren ;)

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Word bij ons alleen maar gedaan als er echt aanleiding voor is.

Bij mijn dochter nooit gebeurd.

Bij deze zwangerschap 2x om te controleren of ik geen ontsluiting had ivm vroegtijdige wee achtige activiteiten (gewoon thuis gebeurd).

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd alleen als er aanleiding toe is.
    Met 39 weken werd ik ingeleid ivm bloeddruk. Toen bleek bij inwendig onderzoek ook al 1 cm ontsluiting.
    Daarvoor nooit inwendig onderzocht

7. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    je wordt niet inwendig meer onderzocht. Ik loop zelf ook om de week bij de gyn en ik heb het laatst ook gevraagd...maar in principe kunnen ze alles beter zien met uitwendige echo. Pas met eventueel (vroeger) bevallen en het niet goed kunnen bepalen van iets zullen ze pas inwendige echo gebruiken.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier heb ik vorige keer met 33 weken gevraagd of vk wilde checken "hoe het er voor stond"...
    dit omdat ik vorige keer met 35 weken al rommels had en 2 cm ontsluiting en nu het idee heb dat er ook "al wat bezig is"....

De verloskundige wilde daar dus absoluut niet aan beginnen, dit omdat het nu mag "rommelen".... en ze dus bang zou zijn dat ze juist iets zou "trickeren".....

Vanaf 37 weken wilde ze wel gaan kijken.....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij de eerste niet, tot de bevalling bij 41+1
    Bij de tweede ook niet, maar stond gepland voor 40,5, vooral omdat de 1e een totaalruptuur werd, en ze nu dus al wilden weten of daar nog bijzonderheden mee waren. Ben bevallen bij 39,3.
    Dus geen inwendige onderzoek gehad beide keren..

Share This Page