Hoeveel eet jullie baby van 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dompiewompie, 28 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Dag dames

    ik kom zonet van het cb en kwam ik erachter dat ons zoontje maar 300 gram is aangekomen op 1,5 maand.
    Hij is nu 7k620 en 69cm.

    Nu was dit niet meteen een reden om heel erg bezorgd te zijn volgens het cb, maar met wat hij allemaal naar binnen speelt lijkt mij dit toch vreemd?

    Zijn eetschema momenteel:
    7u 250 melk (210+7)
    11u 250 groenten
    13u 250 melk
    16u 250 fruit
    17u paar stukjes brood
    18u30 250 melk

    Cb vond dit prima qua hoeveelheid, maar misschien kan er nog iets extra bij?

    Graag jullie schema’s en verdere tips zijn ook welkom :)
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Hoeveel cm is hij gegroeid in die periode.
    Als hij bijv nu paar cm is gegeroeid dan is t niet gek.

    Vaak hebben kindjes met 6 maanden een dipje omdat ze dan meer gaan bewegen.
     
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    hij is 3 cm gegroeid. Dus dat is wel prima, het is niet dat zijn groei stilzit. En veel bewegen doet hij inderdaad Hij kan rollen van dat hij 15 weken is en nu probeert hij te kruipen (wat niet lukt) maar daar zal dus wel veel energie inzitten.

    Maar qua hoeveelheid is dat prima? Ik heb geen idee meer wat mijn andere kindjes aten rond 6 maanden.
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Qua hoeveelheid is t prima. Mijn zoontje at minder op deze leeftijd.
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  5. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Ik vind dit echt heel veel hoor voor 6 maanden. Het zal dus echt niet aan de hoeveelheid eten en drinken liggen. Bij mij begonnen ze op deze leeftijd met oefenhapjes.

    Slaapt hij 's nachts goed op deze hoeveelheid drinken? Je zou nog een pyjamapapje kunnen overwegen om voor de nacht wat extra calorieën te geven, maar verder zie ik niet echt iets waar nog winst op te behalen is.
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #6 hummeltje5, 28 okt 2021
    Laatst bewerkt: 28 okt 2021
    Mijn dochter woog bij >4 maanden 6915 en bij <6 maanden 7710.
    Bijna 800 gram aangekomen dus in 1,5e maand tijd.

    Ik weet niet meer goed hoe veel zij aan vaste voeding kreeg bij 6 maanden. Grootste voedingsbron was in ieder geval borstvoeding.
    Ze was wel van meet af aan een meisje van de tijd: kwam vanaf dag één stipt na 3 uur voor een voeding. Dus toen zij 6 maanden was kon ze prima 'aanschuiven' aan tafel qua tijd. Volgens mij at ze daarom ook al best wat op die leegtijd.

    Zoontje (dat is de oudste) woog met 3,5e maand 7050 en bij 5 maanden 7475.
    Stijging van 425 gram dus in 1,5e maand tijd (maar kan wellicht een vertekend beeld geven omdat die metingen dus eerder waren dan tussen de >4 en <6 maanden, zoals bij de jouwe en onze dochter).
    Ik weet niet of het door m'n eigen onzekerheid als moeder van een eerste kindje kwam toen, of doordat het CB mogelijk zei dat ie wat weinig aan was gekomen.., maar kan in ieder geval in z'n boekje terugvinden dat ik daarna (vanaf dat ie bij 22 weken 7475 woog dus) iedere twee weken heen ben gegaan naar het weeguurtje, tot ie 30 weken was.
    Bij 6 maanden/ 26 weken woog hij toen 7840.

    Ook bij hem kan ik me zo even niet goed herinneren wat hij toen binnen kreeg op een dag aan "extra's". Enige wat ik nog weet is dat het héél erg wisselend was iedere dag. Ik had (en heb) ook een hongerlap van een kind. Altijd en immer onverzadigbaar. Lag ook altijd laaang aan de borst. Dus ik had gewoon superveel moeite om naast de (borst)voedingen nog alle extra's er tussen de voedingen door in te krijgen.
    Dus zo'n keurig schema met iedere dag dit aan extra voeding had hij toen bij lange na niet.
     
  7. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    ja hij slaapt prima door. Pyjamapapje kan ik wel eens proberen. Zijn inderdaad weer wat extra calorieën.
     
  8. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik ga nu ook over 2 weken terug naar het weegmoment. En hopelijk is hij dan wel een beetje bijgekomen en ligt het nu gewoon aan de timing. Dat hij eerst in de lengte is gegroeid en nu pas een beetje zwaarder gaat worden zeg maar
     
  9. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ik zou het niet per sé in meer voedsel/calorieën zoeken, tenzij je uiteraard de indruk hebt dat hij hongerig is. Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden en krijgt nog geen hapjes, enkel borstvoeding. Ze groeit prima. Ik denk dus eerder een dipje en zou hem niet gelijk op basis van deze meting volstoppen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    In een pyjamapapje zitten vooral heel veel suikers dus die zou ik lekker laten staan.
     
    Zoe123 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee joh, helemaal niet nodig. Hij groeit, doet het goed, slaapt goed. Over 2 weksn gewoon nog een keer wegen en tot die tijd lekker doen wat je nu doet.
     
    Zoe123 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  12. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Nou sinds gisteren nacht heeft hij hoge koorts en wil hij bijna niks meer eten, dus naar de ha: 2 ontstoken oren.

    Dus eerst maar daarvan genezen voordat we verder kijken hoe hij aankomt :rolleyes:
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat kan het ook goed zijn ja.
    Verstandig om even een extra keer naar het weegmoment te gaan als het je toch niet lekker zit/ onzeker maakt.

    Beterschap!
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  14. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Mijn 6 maanden oude baby at toen nog niets, alleem borstvoeding.
    We begonnen met 6 maanden net met fruit en groenten.

    Beterschap nu met je kindje
     
    Zoe123 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  15. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Eens! Als je al pap wilt gaan geven, zou ik gewoon voor fijne granen gaan en die toevoegen aan zijn melk.

    Wellicht gewoon even een dipje in zijn groei? Aan de hoeveelheid eten lijkt het mij niet te liggen.

    Mijn dochter had rond de 6 maanden in totaal 4 flessen van 180cc en wat groente, fruit en brood. Dat was toen nog niet zoveel, hooguit 100 gram en een paar stukjes brood.

    Beterschap!
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  16. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Ik merk dat er nogal wat reactie komt op het pyjamapapje.

    Ik doelde inderdaad fijne granen. Ik heb aan mijn jongste de Biobim fijne granen gegeven. Die was toen nog koemelkvrij, inmiddels helaas niet meer. Maar je hebt volgens mij ook zoiets van Olvarit.
     

Deel Deze Pagina