babykamer kopen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muusje20, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Hallo dames.

Een vraag je.. Ik hoop dat er dames zijn met ervaring. Tussen mijn eerste en tweede kindje zal straks maar 17 maanden zitten. Nu zit ik in dubio, koop je dan weer een babykamer met commode? Of laat je het eerste kindje van straks bijna 1,5 jaar in een peuter bed slapen en gebruik je geen commode meer??

Ik hoor graag jullie ervaringen...

2. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lastig. Hier zit zo 22 mnd tussen. Commode koop ik niet meer..
    In jou geval zou ik een tweedehands ledikantje kopen totdat hij I er kan in een groot bed. Ik denk niet dat ik hem met 17 mnd al zou laten slapen in groot bed. Maar een jaar zal hij er niet in liggen dus even een tweedehands ledikantje ofzo..

Gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje is nu 16 maanden, en ik kan de commode echt niet missen. Een kindje van 1,5 zal nog niet zindelijk zijn, dus je moet nog steeds luiers verschonen. Ik vind dat op een commode veruit het prettigste.

Ik ben nu zwanger van een tweede kindje. Mijn zoontje zal 22 maanden zijn als de baby wordt geboren. Ik ben wel van plan een commode te kopen, omdat ik er vanuit ga dat ik zowel op de babykamer als op de kamer van mijn zoontje een luier wil kunnen verschonen. Overigens koop ik het wel tweedehands, zo duur is het dan niet.

Qua bedje zijn we er nog niet uit. Ik vind het wel prettig dat mijn zoontje lekker in zijn ledikant slaapt en er niet uit kan klimmen.
    Als we over een tijdje merken dat hij toe is aan een open bed, maken we alsnog de overstap naar een groot bed en krijgt de baby het ledikantje.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Tussen mijn jongsten zit iets meer tijd maar de middelste is nog niet zindelijk. Maar ik verschoon vaak nog op de babykamer of anders heb ik ook een pak luiers op zijn kamer en beneden. Zoiezo verschoon ik vaak beneden want ik kan de twee jongste niet alleen beneden laten dus dan zou ik ze alle twee elke keer mee naar boven moeten nemen.
    En mijn oudste ging met 18 mnd naar een peuterbed en de middelste ook en dit ging prima.

5. Nirosa

Nirosa Actief lid

14 jul 2015
    127
    8
    18
    Vrouw
    Commode had ik niet meer gekocht. Kan de baby niet eerst in een wiegje? Wij hadden een wiegje geleend. Ideaal. En zodra de baby in een ledikant moet dan de oudste in een groot bed

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Allebei mijn kinderen hebben 6 maanden in de wieg gelegen. Ik zou dus voor een wieg gaan. Dit geeft de tijd voor de oudste om te groeien naar een peuterbed.

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Bij ons zit er 18 maanden tussen en we hebben een nieuwe kinderkamer gekocht. Alweer ruim een half jaar in gebruik en we zijn er nog elke dag blij mee.
    Als je het geld en de ruimte ervoor hebt... zou ik het doen!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik denk alleen maar: wat moet je met 2 commodes??

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    6 maanden in een wieg is wel uitzonderlijk lang hoor, mijn dochter zat heel lang op de -2 lijn, maar ging met 4 maanden toch echt over in een ledikant. Ze raakte nl steeds verstrengeld tussen de spijlen van het wiegje.
    En zo duur zijn ledikantjes toch niet, bij bv de Ikea heb je er al een voor een paar tientjes.
    Het hoeft toch niet allemaal.zoveel te kosten..
    En ik moet ook zeggen dat mijn dochter, nu bijna 2 jaar en 4 maanden, nog steeds geen enkele poging onderneemt om uit haar ledikant te klimmen.
    Ben er wel blij mee, want wat een rust hebben we nu nog haha. 😉

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon naar een peuterbed.

Tussen mijn jongens zat ook 1,5 jaar. Jongste zoon heeft vier maanden naast me in de wieg geslapen. Daarna ging hij in het ledikant en mn oudste naar een peuterbed

11. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier zit straks ook 22 maanden tussen, maar wij hebben een mee groei bedje gekocht. Ga zeker geen 2e commode kopen en we hebben inderdaad een wiegje geleend voor als het zo ver is. Maar zowel de dreumes als de baby straks worden toch beneden verschoond. Daar overigens wel een commode staan.

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon is nu 22 maanden en onze dochter 6 weken. Wij hebben geen (nieuwe) babykamer gekocht. We hadden nog een wieg dus daar ligt onze dochter nu in. Ik wil onze zoon zo lang mogelijk in de ledikant houden. Tegen de tijd dat onze dochter toe is aan een ledikant gaan we bekijken of onze zoon eventueel toe is aan een groter bed. In dat geval schuiven we zijn ledikant door. Is hij nog niet toe aan een groter bed, dan kopen we voor de meid een ledikantje bij ikea à €100,-. Voor onze dochter hebben een we bij ikea ook een garderobekast voor haar gekocht. De commode van onze zoon hebben we doorgeschoven naar de nieuwe babykamer. Voor onze zoon hebben we daarvoor in de plaats een ladekast gekocht bij ikea en die gebruiken we als commode. Het is toch alleen voor het verschonen, aankleden gebeurt allang niet meer op de commode.

In de praktijk verschoon ik echter veel beneden. Als ik alleen ben met de kids (nu 3 dagen per week) zet ik alles beneden zodat ik niet steeds naar boven hoef te lopen. 's Avonds ook want dan wil ik niet dat onze zoon wakker wordt van het gehuil van zijn zusje.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Tussen onze kindjes zit 22 maanden. Ik ben niet zo voor een wieg dus heb ik een tweedehands ledikant (gekregen van familie) gebruikt.
    Ik wou persoonlijk niet mijn zoontje in een nieuw bed leggen net nu hij een zusje kreeg. Voor mij was die verandering op zich al groot genoeg.

Deel Deze Pagina