Baby meenemen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, hoe doen jullie het met verjaardagen?

Bij ons in de vriendengroep nemen ze altijd hun baby mee en dan wel boven laten slapen.

Wij hebben nu 3 verjaardagen achter elkaar. Vanavond is de 2e. Ik wil haar eigenlijk wel meenemen. Maar is dit slecht?

Ik wil haar dan daar de fles geven en dan meteen naar bedje. Wat zouden jullie doen?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik denk dat daar niet 1 antwoord op te geven is... het hangt denk ik af van je kindje.

Zelf doe ik het niet omdat het voor ons mannetje niet zo goed is. Hij slaapt moeilijk ergens anders (veel te veel te zien ;)) huilt dan, en dan is het voor ons ook niet prettig. En ik wil niet dat hij moet huilen omdat wij zo nodig wegmoeten.

Mar dat geldt voor ons ventje. Kan me voorstellen dat dat bij andere kindjes weer anders werkt.

Ik zou zeggen: kijk naar je kindje. Is het voor haar goed te doen, dan zou ik haar meenemen. Weet/merk je dat het niet zo goed voor haar is, dan niet.

3. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik doe het wel gewoon hoor. Neem altijd de babyfoon mee, dan hoef ik niet steeds te kijken.
    Maar Nadine slaapt overal prima eigenlijk.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij nemen hem altijd mee. In het begin was dit wat moeilijk omdat hij moeilijk 'op een ander' sliep. Maar de aanhouder wint zeggen we wel eens en nu gaat het prima!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    hangt van je kind af. alleen doen als je het zelf ziet zitten!
    Die van ons gingen altijd mee, zaten gewoon op schoot bij deze of gene en vielen dan gewoon aan de borst op schoot. En ze sliepen daarna prima. Maar niet elk kind kan het aan. Kijken dus wat bij JULLIE past!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het ligt ook van de soort verjaardag af. Als het druk is met veel mensen die allemaal aan je kindje gaan zitten of de kamer staat blauw van de rook, tja, daar heb ik allemaal geen zin in, dus laat haar lekker thuis. Maar goed, de ene verjaardag is de andere niet.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als jullie meid gewoon gaat slapen lijkt het me geen probleem. Als je een kleintje hebt dat perse in zijn of haar eigen bed wil slapen, dan zit je moeilijker. Als ze haar rust krijgt, geen probleem lijkt me.

Misschien kun je de fles op de slaapkamer geven, even een rustmomentje inbouwen voor het slapen gaan.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij nemen Bram altijd mee.
    We nemen de bak van de kinderwagen mee en die zetten we boven, zodat hij daarin lekker kan slapen, onder zijn eigen vertrouwde lakentje en dekentje.
    Babyfoon aan en dat gaat altijd perfect!
    Juist nu is het nog makkelijk, straks als hij niet meer in de bak van de kinderwagen past wordt het al ietsje ingewikkelder..

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij Jarissa ging het ook altijd prima. Merk nu ze ouder wordt (haha, ze is al 7 maanden, bijna een oud wijf) dat het moeilijker wordt. Ze slaapt nu ergens anders niet of slechter. Wij doen het nu dus niet meer.

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik nam tamer overal mee naar toe. maar ik nam wel altijd zijn dekentje. het is iets vertrouwd met de geur die hij herkend. Ik doe het nog steeds, ik neem altijd een dun dekentje mee, en hij slaapt dan als een roos.

11. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Wij nemen Danischa ook altijd overal mee naar toe.Hebben we vanaf het begin eigenlijk al altijd gedaan.En ze slapt prima overal.

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick sliep ook altijd overal, tot de periode van de eenkennigheid aanbrak..... Nu kan hij zelfs niet bij opa en oma logeren, hij begint al te huilen als hij alleen al het campingbedje ziet..... Als hij niet hoeft te slapen is hij de liefste dreumes en "hebben ze er geen kind aan".

Als opa en oma bij ons in huis oppassen is er ook niets aan de hand en slaapt hij als een roosje. Dit is voor ons dus nu de oplossing als wij echt met 2-en weg "moeten".

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij hebben allebei gedaan onze eerste ging heel makkelijk mee en slaapt ook makkelijk bij anderen in het campingbed

maar wij hebben nu vaker oppas thuis dan dat we onze twee kids meenemen vindt dat zelf makkelijker dan ze meenemen daar in bed en 's nachts er weer uit ondanks dat dat altijd goed ging hoor hij sliep thuis gewoon verder
    maar we hebben genoeg mensen die we vertrouwen die wel willen oppassen dus wanneer het kan doe ik het zo en wil dat niet dan gaan ze mee
    we gaan wel altijd pas weg als beide kids heerlijk liggen te slapen

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ligt idd aan hoe het kindje is! Hier is het in ieder geval nog geen enkele keer een succes geweest, dus daar beginnen we ook niet meer aan! Gelukkig is hij nu wel al gewend om te slapen bij beide opa's en oma's dus als wij een verjaardag hebben gaat hij meestal voor een nachtje uit logeren zodat hij tenminste zijn rust heeft!

15. Niet meer actief

We hebben haar meengenomen en het ging heel goed.

Ze heeft daar de fles gehad en toen naar bedje (boven in de bak van de wandelwagen). Ze was meteen stil, heeft niet 1 x gehuild!

Vanavond hebben we weer een verjaardag.

Maar ze kwam wel 's nachts voor een voeding. Dat doet ze normaal eigenlijk niet en nu huilt ze een beetje (normaal ook niet). Zou dat komen doordat we haar gisteren meegenomen hebben?

16. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dat zou best wel kunnen hoor.
    ze doet op zo'n avond toch een hoop indrukken op...
    wij hebben het in het begin ook gedaan met ruben.
    totdat we merkten dat ie de dag erna toch wat onrustiger is.
    vooral door het wakker worden als we weer naar huis gaan.
    nu zetten we met verjaardagen de babyfoon bij de buren neer. :)

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier sliepen de meiden vroeger ook moeilijk bij een ander en Kian ook, Dus als we weg moeten gaan we óf maar even en iedereen mee, óf we zoeken oppas.

18. Niet meer actief

Maar ze sliep heel goed en meteen in gisteravond op de verjaardag. Ze heeft niet 1 x gehuild ook niet toen we gingen, in de auto sliep ze meteen verder en thuis heeft ze nog een half uurtje geslapen voordat ze de fles gekregen. Daarna heeft ze nog 2 x de fles gehad en sliep ze wel goed.

En nu opeens heeft ze een half uurtje. Zou dat echt door het bezoek komen? Ze heeft sinds die tijd nog zo vaak de fles gehad en toen was er niets aan de hand.
    Want vanavond hebben we weer een verjaardag.

Deel Deze Pagina