hoop dat iemand tips voor me heeft, zit er een beetje doorheen. mijn zoontje is nu 3,5 en heeft nooit doorgeslapen. zijn eerste jaar sliep hij vrijwel niet waardoor ik dagelijks maar 1 uur sliep. daarna ging het iets beter en moest ik nog maar drie keer per nacht mijn bed uit. meestal gaf ik hem dan een slokje drinken en stopte hem weer in en dan ging hij slapen. nu sinds een paar weken moet ik er weer zo'n 10-15 keer per nacht uit. zodra ik weer in slaap val staat hij weer naast me bed. leg hem dan weer in bed, slokje drinken en in de meeste gevallen gaat hij dan slapen. soms gaat hij dan in zijn kamer spelen met enorm harde geluiden waardoor ik alsnog niet kan slapen. ook inslapen is momenteel een drama. breng hem om 8 uur naar bed en na een paar minuten zit hij al weer op de trap mij te roepen. als ik geluk heb slaap hij eindelijk rond 22;00 uur. dit is ieder dag opnieuw en om 6 uur 's ochtends is hij klaar wakker en wil niet meer naar zijn bed. weet gewoon niet wat ik hiermee aan moet.
Slaapt je zoontje nog overdag? As dat zo is, stoppen met het middagtukkie. Als ie niet meer overdag slaapt is het een optie om een slaapwekker te kopen. Zjn lampjes met een ingebouwde klok in de vorm van een aapje ofzo. Als het aapje zijn ogen dicht heeft moet ie op zn kamer/in bed blijven en stil zijn. As t aapje zn ogen opendoet is het tijd om wakker te worden. Komt ie uit bed als de ogen nog dicht zijn, hem oppakken en zonder iets te zeggen terugleggen. Bij mij dochter helpt dit. Ze heeft blijkbaar die duidelijke grens nodig ( haha, ook mijn kind heeft dus grenzen nodig). Succes ermee.
ik denk helaas niet dat mijn zoontje dit gaat begrijpen. ben er vergeten bij te schrijven dat mijn zoontje een flinke ontwikkeling en spraakachterstand heeft. dit soort dingen begrijpt hij helaas niet. hij is vergelijkbaar met een kind van 1,5/2 jaar. wel bedankt voor het meedenken.
Hey meid, wat vermoeiend voor je. En voor hem zelf ook! Is hij we uitgerust overdag? Ik zou hem voor net slapen gaan wat water geven en 's nachts niet meer. En misschien een schemerlampje op zijn kamer aanlaten. Misschien is hij bang? Suc6 iig!
De huisarts om melatonine vragen? Of misschien een grondig onderzoek? Dit klinkt wel heel extreem. Dat je nog aan een tweede durfde, petje af!
bedankt voor je tip meis! ga vanavond proberen met lampje! hoe is overdag wel pieperig dus niet echt goed uitgerust.
heb even gegoogled en misschien is dit wel een oplossing! bedankt voor de tip ga van de week even langs de dokter met hem. hihi gelukkig is mijn dochter precies het tegen over gestelde. die slaapt al door sinds ze drie maanden is. bedankt voor het meedenken!!
misschien gek idee, maar heeft hij bij je op de kamer gelegen?? en hoe ging dat?? Hoor wel eens dat kinderen beter/makkerlijker gaan slapen als ze de veilighedi van mama ervararen. Hij slaapt smiddags niet?
Dat heb ik geprobeerd maar dan maakt hij er een feestje van. En gaat alleen meer kabaal maken. Hij slaapt alleen op de dagen dat hij naar de Kdv gaat ( 3 dagen), op die dagen heeftbhij wel veel meer moeite met in slaap komen. Heb al een keer aangegeven dat hij slecht slaapt s nachts als hij 's middags heeft geslapen alleen hun vinden dat hij het nodig heeft anders gaat hij teveel piepen. Weet niet of ik beter kan laten gaan of toch echt zeggen dat ik het niet wil. Bedankt voor het meedenken !
Heb een lampje ij hem in de kamer gezet en hoefde maar 1 keer terug naar boven om hem terug te leggen in bed! :0 ben benieuwd of hij hierdoor beter gaat slapen
Misschien als het lampje niet werkt, toch eens professionele hulp zoeken. De combi van de ontwikkelingsachterstand en slaapproblemen is vast niet makkelijk. In ieder geval veel sterkte! Mijn dochter begreep de slaapwekker met 22 maanden, dus misschien snapt hij het toch. (niet dat ze nu doorslaapt, maar ze weet wel dat ze tot 6.30 uur op de kamer moet blijven en stil moet zijn). Mijn dochter heeft ook een nachtlampje, de Pabobo Nomade. Die kan je veilig in het bedje geven (1x per 5 dagen opladen in het stopcontact).
habibiana: vannacht is hij niet bij me geweest pas om half 6 . weet niet of het kwam omdat hij heeel moe was of omdat hij mischien toch bang is. maar ga het de aankomende dagen wel merken dan. in ieder geval heel erg bedankt voor de tip. het was niet in me op gekomen dat hij misschien bang is omdat hij dan niet echt laat blijken. minnaa: dankje meis! Aquiligia: ik weet dat ik dat niet hoef te proberen want dat gaat hij helaas echt niet begrijpen. zo'n lampje lijkt me wel heel handig! ik ben eigenlijk altijd een beetje bang van lampjes aan laten bij me kinderen, bang voor brand en dat ik het dan niet merk. maar dit is dus wel een veilig lampje? jij ook bedankt voor het meedenken!
wou ik ook zeggen,is hij weleens onderzocht aan zijn oren heb je weleens wat kalmerends /natuurlijks geprobeerd?
hij is wel onderzocht aan zijn oren in het audiologisch centrum, daar is niets mis mee. ik heb niets kalmerend geprobeerd. ik wist niet dat er zoiets was voor kinderen. ik kijk even een paar dagen aan of het beter gaat met lichtje en anders ga ik naar de huisarts. bedankt