baby huilt inneens heel scherp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pass, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

mijn zoontje van 10 weken is overdag een moeilijke slaper.
    Hij heft ook last van verborgen reflux. we geven hem hier nutriton voor. De laatste week is dit veel erger geworden dan normaal en slikt hij heel vaak wat weg en spuugt nu ook, dit deed hij eerder nooit.
    maar de laatste week vreemd genoeg ging sochtends en smiddags wel.
    sochtend slaapt hij nu van 8 tot half 12 ong. dat was eerder nooit zo en de voeding daarna een uurtje en rond 4/5 uur slaapt hij niet tot aan de volgende voeding. hij is dan wat huilerig, jammerig en ik doe hem dan vaak in bad en loop met hem om hem rustig te houden. dit is wel te doen tot de volgende voeding en meestal gaat hij daarna wel slapen tot aan de volgende voeding. Maar nu wilde ik hem vandaag weer in bad doen tijdens deze moeilijke uurtjes en terwijl ik hem vast had begon hij inneens zo hard en scherp te huilen alsof hij inneens hele erge pijn had...er was niks gebeurd en ik heb hem nog nooit zo horen huilen. een heel ander geluid en ik schrok heel erg. hij was ontroostbaar. ik heb hem ook niet in bad kunnen doen. ik heb maar snel een flesje gemaakt in de hoop dat hij zou kalmeren ook al waren er nog geen drie uur voorbij. hij krijgt normaal om de vier uur. hij pakte het flesje eerst niet en huilde nog steeds zo maar even laten dronk hij wel en werd hij ook wat rustiger. ik heb hem op bed gedaan daarna maar hij begon ontroostbaar te huilen. dit heft hij al lang niet meer zo gedaan. wel jammeren maar niet zo. ik heb hem gelukkig toch kunnen troosten en hij slaapt nu maar ik maak me wel zorgen en ben bang dat hij echt erge pijn had. ik kan niet bedenken waar hij last van had moeten hebben behalve dan reflux maar hij heeft al een week niet meer ontroostbaar gehuild en nog nooit op deze toon. wat zou dit geweest kunnen zijn...

groetjes

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Wie weet schrok hij ergens van???

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Of heeft hij pas inentingen gehad?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt als verergering van de reflux. Mogelijk inmiddels een aangetaste slokdarm. Ik ken dat krijsen van Caitlyn iig: dat werd ook erger naarmate ze meer last van de reflux kreeg.
    Lijkt me iig duidelijk dat indikken van de voeding alleen niet genoeg is, dus ik zou even contacten met de huisarts voor medicatie voor de reflux.

Wat je iig NIET moet doen, is het flesje eerder geven, want juist die voeding zit dwars en eerder of meer geven, gaat het probleem alleen maar versterken en dan zit je straks met een kind dat hele dagen zo krijst. Het klinkt tegenstrijdig, maar juist bij refluxkids is dat hele harde/hoge krijsen een reden om liever even een voeding nog uit te stellen, of maar een heel klein beetje te geven.
    Weet niet hoe groot de flessen zijn die je geeft, maar advies bij reflux is vaker kleine flesjes aanbieden, ipv wat het CB altijd doet: zo snel mogelijk op minder en grote flessen.

Deel Deze Pagina