wat heerst er op t moment?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gien, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Hé meiden,

Mijn dochter word net wakker met 40.1 koorts hele erge hoofdpijn.

Ook hoest ze een beetje zou dit het begin van de mazelen kunnen zijn? wat heerst er nog meer dat jullie weten? Ze zegtsteeds het gaat weer mama maar dan krijgt ze weer een pijnscheut en dan kermt ze van de pijn, tussendoor heeft ze nog wel wat praatjes..

Heb haar wel een zetpilletje gegeven maar ik lees dat dat bij mazelen niet goed zou zijn?

Alvast bedankt!

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook "echte" griep zijn, dus influenza. Hoort hoge koorts bij - en daar kun je natuurlijk hoofdpijn van krijgen - en keelpijn en spierpijn. Misschien kermt ze daarom zo. Dat duurt meestal 3 dagen, alleen krijg je er wel vaak verkoudheden achteraan en ben je langer zoet.

In het algemeen ziek je sneller uit als je de koorts niet onderdrukt, en als de koorts zo hoog is en je kind zo ellendig dat je het wel wilt onderdrukken met pcm, zorg dan ieg dat je een "spiegel" onderhoudt zodat de temperatuur niet steeds stijgt en daalt. Daar voel je je pas rot bij.

Je kunt ook je kind een beetje aflappen om het hoofdje wat koelte te geven.

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    Dankje voor je antwoord dat zou natuurlijk ook kunnen.. had haar al een nat washandje gegeven idd die wilde ze af en toe wel op haar hoofdje.

Kijk het wel even aan en anders geef ik haar morgen idd steeds weer een zetpil on die spiegel op te bouwen. Ze slaapt nu gelukkig.

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Tja onze ha zegt altijd " leed " is PCM

Je kunt 40 koorts hebben en nergens last van hebben
    Of 38 en zo lamlendig als wat en dan geef je een PCM

Hier ook de kids 2 dagen koorts daarna spugen en diarree en echt ziek zo sneu ..

Beterschap iig

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bij ons op het KDV heerst de 5e ziekte.
    Is je dochter ingeënt tegen mazelen?

6. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    bedankt meiden,

ze is net een ziek vogeltje, nu ook af en toe spugen erbij dus ben er nog niet achter wat ze nou heeft, dat is afwachten denk ik, ze heeft wel nog steeds hoofdpijn en klaagt soms over zere wangen vandaar dat ik aan de bof dacht... maar ook zere ogen zegt ze dus dan denk ik weer misschien mazelen ;)

het is denk ff afwachten wat ze er nog bij krijgt dan weet ik meer, en misschien idd wel gewoon griep.

ze gaat overigens niet naar een kdv of psz en nog niet naar school. Ze is niet ingeent.

7. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ porsche; dankje jij ook met je kindjes, idd altijd zo sneu he!

8. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze nog niet ingeent is zou het ik het goed in de gaten houden voor de mazelen en op tijd aan de bel trekken. Verder heersen er gewoon griep en 5e ziekte. Dus dat ook natuurlijk.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is gewoon rot weer... Warm, koud, warm, koud, warm, koud... Daar worden mensen nou eenmaal ziek van.

En niet inenten is een bewuste keuze geweest neem ik aan...
    Dus dan is de kans dat ze de mazelen krijgt wel ietsje groter uiteindelijk.

10. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @saskia; ja klopt daar hebben we bewust voor gekozen. ;) Ze is ook eigenlijk nooit ziek, alleen afgelopen maart al een fikse griep gehad, vandaar misschien wat verminderde weerstand!

Je hoort het inderdaad nog veel dat er mensen ziek zijn, dus het weer zal er zeker wat mee te maken hebben, de ene dag lopen ze in de onderbroek buiten en de volgende dag kunnen ze wel een spijkerbroek met lange mouwen hebben... word je ook niet goed van!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Hier hebben we buikgriep, keelontsteking en de bof dat heerst ( de bof bij mijn dochter in de klas..)

Mijn zoon is nu herstellende van een middenoorontsteking.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dat gedoe is volgens mij sowieso niet zo goed voor je weerstand..
    Vandaag weer met jas de deur uit omdat het fris was.. En op de terugweg dacht ik te smelten...
    En nu is de zon weer helemaal weg?
    Je kleden naar het weer is compleet onmogelijk op dit moment.

Maar je hoort veel mensen kwakkelen... Misschien toch meer behoefte aan zon en zomerfruit.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts!

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik heb toevallig straks een afspraak voor mndochter ze heeft maandag 39 graden koorts gehad enwas lamlendig en heeft een aantal plekjes op dr rug en benen. en vandaag hoorde ik op de psz dat de hand voet en mond ziekte heerst enze heeft een blaasje in drmond dus ik ga het maar even laten controleren..

Zou ik denk ik ook doen bij jou kleintje, liever zekerdan niet toch?

15. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou even naar de dokter bellen..

16. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    heb toch even de huisarts gebeld, voor advies en waar ik eventueel op moet letten, vooral omdat het voor mij inderdaad niet duidelijk is wat ze heeft, ben er niet echt huiverig voor hoor maar als je weet hoe of wat is dat toch makkelijker.

De dokter wilde haar toch even zien omdat ze nu ook steeds pijn in haar nekje en benen heeft. maar ze kan goed haar kin op de borst doen en het is bij vlagen dus ik denk dat ze zich ook gewoon lamlendig voelt. Als de koorts minder is heeft ze nog wel praatjes ook.. Maar ook omdat we net voor het weekend zitten.. vind ik toch een fijner gevoel! Dus ik gaf aan dat als ze de mazelen heeft ik liever niet in de wachtkamer wil zitten.. dus krijgen we een 'eigen' wachtkamer ;)

bedankt iig meiden!

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Twee weken geleden hadden ze een soort van buikgriepje en nu heb ik 2 of 3 kindjes met waarschijnlijk de 5e ziekte rondlopen. 1-2 dagen hoge koorts en daarna vlekjes. Gelukkig ben ik immuun.

Deel Deze Pagina