ritme baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama1616, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1616

mama1616 Actief lid

6 jan 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Ik heb een vraag. Sinds vandaag ben ik weer aan het werk als gastouder en zal ik wat ritme moeten krijgen in het eten en slapen van onze jongste. Ik weet alleen niet zo goed welke tijden ik het beste aan kan houden omdat ik met haal en breng tijden zit van de schoolkinderen.

Dit zijn de tijden dat ik van huis ben: ( kan zijn dat ik iets eerder weer thuis ben maar dit is ongeveer )

woensdag: 8.00 - 9.00
    11.00 - 12.00

donderdag: 8.00 - 9.00
    11.30- 12.15
    12.45 - 13.30
    14.45 - 15.45

Hoe zouden jullie dit aanpakken? De overige dagen heb ik geen schoolgaande kinderen dus kan ik wat makkelijker zijn met het ritme.

Dit had ik al een beetje

7.30 fles
    9.00 slapen
    10.30 fles
    12.00 slapen ( alleen kan dit dus op donderdag niet, is dat niet verwarrend ? )
    13.30 fles

En verder kom ik dus niet echt. Op donderdag zou hij tussen de middag niet naar bed kunnen en smiddags pas vanaf zo`n 4 uur. Maar dan mag hij om half 5 de fles alweer hebben.

Misschien gaat het vanzelf wel een ritme krijgen maar ik heb het idee dat we echt wat regelmaat nodig zijn, voor onszelf maar vooral voor ons zoontje

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met een baby van 3 maanden zou ik echt zijn behoeftes qua voeding en slapen volgen en de rest daar een beetje omheen plannen. Met 3 maanden is er nog niet echt sprake van een ritme, dat komt meestal vanzelf.

Als hij slaap nodig heeft, zou je hem moeten laten slapen want een baby van 3 maanden wakker houden heeft echt geen zin. Neem hem anders mee als je de oudere kinderen gaat halen en brengen? In de wandelwagen of draagdoek, kan hij daar een tukje doen?

En verder niet zo fixeren op de tijden, maar naar je kleintje kijken en hem volgen. Het is toch zo dat jij nu je planning moet aanpassen op zijn behoeftes, en niet andersom. Hem volgen geeft jullie allemaal het meeste rust en dat ritme zul je dan zelf ontdekken.

3. mama1616

mama1616 Actief lid

6 jan 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij gaat natuurlijk ook mee om de kinderen te brengen en halen van school maar ben vooral bang dat hij dan uitkiest om honger te krijgen. En dan moet hij soms dus nog een uur wachten voor hij wat kan krijgen. Hij heeft zelf nog totaal geen ritme, is echt een rommeltje en elke dag weer een uitdaging of het een beetje uitkomt met afspraken en andere dingen waarvoor ik de deur uit moet

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik begrijp het, is het geen idee om hem gewoon altijd te laten drinken voordat je de deur uitgaat? Dan weet je zeker dat hij iets binnenheeft en je ziet vanzelf hoeveel hij dan wil drinken en wanneer hij weer komt voor een fles. Krijg je ook een soort van ritme, helemaal afgestemd op zijn behoeftes.

Totaal geen ritme is echt heel normaal met 3 maanden, ik begon pas een ritme te ontdekken met 4 maanden en met de slaapjes overdag pas sinds een paar weken.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan toch best op die donderdagen je kleintje in de kinderwagen te slapen leggen, met het jasje,vest er alvast onder.. Als je dan weggaat hoef je alleen de armen er nog doorheen te doen en je kan zo gaan

Wantje voedingstijden kunnen gewoon toch..
    Om 13.30 ben je thuis dus kan je fles geven en om 16.30 ook...

Deel Deze Pagina