Mijn man is glazenwasser en staat nu de hele dag met zn kale hoofd in de hitte. Hij werkt normaal tot 5 maar kreeg net telefoon dat hij pas om 7 uur een keer thuis is. Ze werken wat langzamer vanwege de hitte, zijn niet vooruit te branden en nu moeten ze dus allemaal langer werken. Ik vind dit best wel erg... Mijn vriendin zei dat er een nationaal hitteprotocol is en dit niet eens mag.. Ik weet niet van dat protocol, jullie dan?
Ik werk in de horeca de mensen die vanwege het hitte protocol op tijd vrij zijn en op het terras zitten mag ik bedienen met mijn overhemd lange broek en sloof dus nee. Dat je man langer door moet is belachelijk kan hij niet veel beter om 6 uur beginnen tot 15 of zo.
Op school bij onze dochter wel...morgenmiddag vrij. Mijn man zit op een airco gekoeld kantoor dus het is hem geraden dat tie gewoon hard werkt
Nee bij ons niet mijn man is lasser en die heeft het aardig zwaar. Ik werk in een patatzaak en krijgen echt geen ander rooster iemand moet de patatjes bakken voor de mensen die geen zin hebben om.tekoken ☺
ik vraag met toch altijd af hoe mensen in zuidelijke landen overleven. het is hier 3 dagen per jaar 30 graden of meer en heel het land is in rep en roer. dat mensen het warm/zwaar hebben snap ik. wij werken ook. maar gewoon idd een tandje lager, veel drinken, take it easy
Wij hebben wel aangepast werkrooster. Van 0700 tot 1400, landmacht. Ook aangepaste kledingvoorschriften.
Hier doen ze het niet. En kantoor zonder airco waar de hele dag de zon op staat. Ik heb vandaag gesproken met de arbo als de temperatuur boven de 26 graden komt mag ik legitiem werkweigeren.
Hier zit ik op een, niet-gekoeld met airco, kantoor maar ik mag gewoon tot half 6 hoor... Gewoon het gewone rooster as usual
Horeca: die hebben het zwaar. Bediening: lange broek (vaak ook nog eens spijkerbroek) lange zwarte sloof en zwarte shirt. Keuken: nog erger boven die hete pannen en platen! En dan is ook nog eens behoorlijk druk! Daar heb ik respect voor! Glazenwasser: als het af moet, dan wordt het inderdaad overwerken. En anders is er morgen weer een dag. Persoonlijk zou ik eerder ervoor kiezen om eerder te beginnen. Tussen de middag langer vrij en dan savonds verder gaan. Zo doen ze dat ook in de warme landen.. Tempo omlaag en een siƫsta houden.
Nee hoor, hier geen nationaal hitte plan (wat houdt dat eigenlijk in?) Ik moet morgen gewoon in de hitte werken, in een gebouw zonder airco (werk in de zorg).
Nou inderdaad.....! Al begrijp ik wel dat het voor de glazenwasser pittig is om de hele dag vol in de zon te staan.
nou ik zie als ik op vakantie ben gewoon smiddags bouwvakkers werken aan en op hotels in de palle zon in griekenland hoor ook tussen 1 en 4
Bij mijn man in ieder geval niet, hij mag zijn late dienst (14 tot 23 uur) niet eens wisselen voor een vroege dienst ( 6 tot 14). Hebben te horen gekregen dat de komende 3 weken niemand kan en mag snipperen. Hij staat in een metaalverwerkingsbedrijf, een groot gebouw met plat dak en zonder climat control (als ik het zo goed schrijf) achter machines die ook veel warmte produceren.
Mijn man werkt bij defensie en die mocht om 14 naar huis (tropenrooster) waha. Hij begon wel zoals altijd om 630. Bij mij niet hoor. Goed werkende airco op kantoor!
Vandaag een dagje vrij maar de komende 2 dagen de hele dag in een taxi zonder airco rondrijden. Met ook nog vaak het raam dicht anders hebben de ouderen die ik veel vervoer er last van. Binnenkort krijg ik een nieuwe auto en die heeft ook geen airco. Want dat hadden ze vroeger ook niet dus waarom nu wel is de reactie van de baas. Vind het een belachelijk excuus toen had niemand dat en nu veel van de nieuwe auto's wel. En helemaal als taxibedrijf kun je het eigenlijk niet maken.