Wij merken al een tijdje dat onze dochter anders is dan andere kindjes van haar leeftijd, ze is mogelijk hoogbegaafd, mogelijk adhd, mogelijk tourette. Wij gaan starten met de hele malle molen van psychiatrisch onderzoek etc. Onze dochter begon afgelopen week te vertellen dat zij opa zag (vader van mijn man die 18 jr geleden is overleden). En dat ze altijd samen spelen. Ook mijn opa (12 jr geleden overleden) zie ze regelmatig en ook hij maakt grappen. Maar ze kon ook vertellen wat mijn opa in de kist aan had....dat hebben wij nooit verteld. Ook kon zij het lied benoemen wat op de begrafenis gedraaid werd bij mijn man zijn vader, een niet alledaags Italiaans nummer. En als we naar school lopen ziet ze kindjes die in de sterren zijn. Die zijn doorzichtig zegt ze, maar je kan wel zien dat het kindjes zijn. Tot nu toe lijkt het dus dat ze alleen nog maar "goede" mensen ziet. Maar wellicht komen haar gedragsproblemen wel hieruit voort. Wie heeft hier ervaring mee met je eigen kinderen of met ervaringen van jezelf? En hoe ging je hiermee om?
Mijn dochter ziet ook overleden mensen. Ze heeft enorm veel last gehad ook van een overleden man uit de oorlog. Ze sliep niet meer, durfde niet meer alleen te zijn enz enz. Wij hebben toen haar en ons huis laten 'reinigen' en sindsdien ziet ze alleen nog mijn opa bij mijn moeders huis wat ze zo verteld. Hier in huis geen last meer van gehad.
Ja hier ook.. Bij ons wist ze o a te vertellen dat opa een sterretje was geworden nog voordat wij het zelf wisten en nog meer van dat soort dingen Laatst zei ze dat er een andere papa was en ze praatte ermee.. Ze heeft er niet zoveel last van dat we er iets meedoen maar zijn wel bezig met trajecten voor haar extreme driftbuien en drukte..
Ik had eerder een ander topic geopend, mss herken je daar je kindje ook in Kleintje? http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/415603-kleutergedrag-niet.html
Mijn zus zag al op zeer jonge leeftijd overleden kindjes en speelde daar ook mee. Ze zag ook kindjes die niet lief waren en daar heeft m'n moeder destijds tips over gegeven en toen was dat over. Ze ziet overigens nog steeds overleden mensen. M'n moeder heeft toen een boek gelezen van Emed, zijn leven aan gene zijde, en herkende daar best veel in.
Ik geloof er in maar gelukkig heeft. Mn dochter er geen last van als ze aan t spelen is is ze altijd druk met eindjes die ze kent en er niet zijn...heel leuk om te zien . en mn zoontje geen idee die is nog te klein ook wel enorme drift buien al sinds hij een maand of 6 was