Mexicaanse griep vaccin gelinkt aan Guillain-Barre Syndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door Brezjika, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

In een uitgelekte brief blijkt de bezorgdheid van neurolgen over 25 doden in Amerika. De brief komt van de Health Protection Agency het officiële orgaan dat toeziet op de volksgezondheid is uitgelekt naar The Mail. Men vraagt zich nu af waarom deze informatie niet is vrijgegeven aan het publiek, het vaccineren van miljoenen mesnen, waaronder kinderen gaat snel van start. In de brief staat dat Neurologen alert moeten zijn op een toename van de aandoening Guillain-Barre Syndroom (GBS), wat veroorzaakt kan worden door het vaccin.

Bij GBS is er sprake van spierzwakte of verlamming en vaak ook van gevoelsstoornissen zoals gevoelloosheid of tintelingen. De ernst van de ziekte varieert van lichte verschijnselen tot een tijdelijke volledige verlamming waarbij ook ademhalingsspieren en aangezichtsspieren verlamd kunnen raken. De meeste patiënten herstellen weer. Bij ongeveer 25% van de mensen met GBS is tijdelijk kunstmatige beademing nodig en vaak ook kunstmatige voeding.

Bron jojoclub afslanken.com

Ondertussen heb ik nu al zoveel gelezen, en weet absoluut niet meer wat ik nou serieus moet nemen :x

2. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik was er gelijk al over uit dat ik geen vaccin wou hebben.. omdat er gelijk al gezegd werd dat je hier door een groot risico hebt om een verlammingsziekte te krijgen.. weet even niet meer hoe het heet maar het is volggens mij anders dan hier boven is beschreven.. maar het is wel precies wat ik bedoel.. ik ken iemand die dit heeft gehad.. gelukkig is deze persoon hierboven opgekomen.. maar ik krijg toch liever een week de mex griep dan dat ik dat zou gaan krijgen

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    heb het gelijk even opgezocht.. tis wel dezelfde naam hoor..

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Voor topics over de Mexicaanse griep verwijs ik je naar het forumonderdeel 'Gezondheid'.

Deze gaat op slot.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina