Ik heb een vraag over het schilderen van de kinderkamer. Hoe lang mogen de kinderen niet op de kamer slapen? Ik wil uiteraard gaan verven met verf op waterbasis.
inprinciepe mogen ze de zelfde avond wel op de kamer, is inprinciepe waterbasis, goed luchten natuurlijk. maar als je zekerheid wilt zou je ze bv 1 nachtje ergens anders kunnen slapen (ook kwa drogen)
Ja die oppas heb ik dus niet. Wel eens voor een middagje (waarin ik dus de ene muur kan schilderen. Maar snachts niet. Maar goed, ze kunnen best een nachtje bij mij op de kamer maar dan wordt er weinig geslapen ben ik bang. Dus 1 nachtje prima, maar meer wordt al lastiger.
Hangt er idd vanaf wat je gebruikt en hoe lang het duurt voor het droog is. Wij hebben hier muurverf gebruikt en die was met 2 uren al overschilderbaar en dus ook droog. Wij hebben de kinderen toen 1 nachtje ergens anders laten slapen omdat er toch altijd nog veel vocht blijft hangen in zo'n kamertje van het verfen. Dus wij hebben dik 24 uur een raampje open gehad en de kachel voluit op de kamertjes om het vocht eruit te laten.