vlekken in spuug. Herkent iemand dit? HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door valien, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valien

valien Actief lid

19 okt 2012
    107
    0
    0
    Gisteren trof ik in het slaapzakje en hydrofiel van mijn zoontje (3maanden) paarse vlekjes aan (in zijn spuug). Ik heb direct de ha gebeld maar ze wou eigenlijk niet luisteren. Ze dacht dat het bloed van zijn gezichtje was. GELOOF MIJ DAT IS HET ECHT NIET!! (was het maar zo)
    Ze keek in zijn mondje en zag niks (behalve dat zijn keelamandelen waren op gezet) dus was het daar niet van en daar moet ik het dan maar mee doen.
    Ik denk dat dit prima uit zijn slokdarm of keel kan komen. Ik ben echt niet gerust. Vanmiddag liep hij blauw aan in zijn gezicht en z'n voeten. Hij heeft ook reflux maar dat is aardig onder controle.
    Herkent iemand dit?! Of iemand suggesties?

Bijgevoegde bestanden:

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Persoonlijk zou ik me om dat blauw aanlopen meer zorgen maken dan om de paarse vlekjes.
    Die paarse vlekken heb ik bij twee van mijn drie kinderen ook gehad tgv reflux-medicatie. Krijgt je kindje toevallig losec/omeprazol? Want dat gaf bij ons precies zulke paarse vlekken.
    Blauw aanlopen gebeurde hier overigens ook bij de jongste, had altijd te maken met een reflux-aanval. Ik vond het behoorlijk eng maar de kinderarts verzekerde me dat dit juist een beschermingsmechanisme van het lichaam is (even adem inhouden om te voorkomen dat het maagzuur de longen in gaat).

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Het lijkt idd heel erg op vlekjes van de refluxmedicatie. Los er maar eens een op in een bekertje en laat dat een tijdje staan. Dan krijg je dezelfde kleur korrels.

Ook ik zou me meer zorgen maken over het blauw aanlopen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het lijkt inderdaad precies op de kleur van aangemaakte Nexium. Als je dat laat staan wordt het ook paars.

Blauw aanlopen moet je wel erg mee oppassen, dat kan wijzen op een niet goede bloedsomloop en evt (in het ernstigste geval) op hartproblemen.

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Inderdaad lijkt op nexium . Gebruik je dat medicijn voor je zoontje ?

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochtertje krijgt Lozec en dat geeft ook van die paarse vlekken dus gok idd ook dat het van de reflux medicatie komt.

7. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Duidelijk van de reflux medicijnen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken!

8. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ohh ja.. hier ook een keer zo enorm geschrokken.. Inderdaad gewoon van Nexium :)

9. valien

valien Actief lid

19 okt 2012
    107
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ben er nu gerust op gezien meer mensen dit dus hebben ervaren. :) (hoe vervelend ook)

Deel Deze Pagina