Tips babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rowan1988, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowan1988

Rowan1988 Lid

28 jul 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    wat vinden jullie echt onmisbaar in de babyuitzet wat niet op de algemene lijsten staat?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #2 piccolina, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Tja het is voor idereen anders toch?
    Ik had eigenlijk gewoon geen lijst, kocht wat ik nodig vond.

Ik denk echt wat ik nodig vind zijn meer comfort dinben zoals
    Maxi cosy hoes, matras in box, isofix auto mc, goede luiertas pink linning, puckababy gogo wikkeldoek voor mc, aerosleep wieg en ledikant, goede hydrofiel ipv goedkope, koeka spuugdoekjes en speendoekjes, petit bateau groninger badolie, uv zonnekap kinderwagen, voetenzak kinderwagen, wieg teddy deken voor kinderwagen, wiegdeken koeka/babys only, bambimo kruidvat sokjes..vaseline potje voor thermometer indeppen, sofie giraaf, eerste knuffeldoek sigikid, badje op standaart (maar echt eerste paar weken nodig maar), koeka aanlkleedkussen met wissellappen, sillybillyz slabbertjes mini, lilliputiens/haba speelgoed baby, speelmat/babygym skiphop/haba, babykast hangertjes zulke kleine
    Verder flesje alcohol, watten, massageolie, nagelknipje, borsteltje, lily pads voor bv, zalf tegen tepelkolfen, rooiboosthee tegen kraampjes en voor bv, probiotica baby, vitaminen d &k vibofit.
    Grote hydrofiel adem&anais, inbakerdoek pacco of andere, 2 wieglakentjes, 4 hoeslaken wieg, muziekdoosje, 2 kruiken met zakken

Kan absoluut zonder of goedkoper maar dat was iets wat extra luxe mij geeft en geen zorgen;))

En ik zou gewoon waspoeder Neutral inslaan in aanbieding;))

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Voor mij is de puckababy echt keihard nodig geweest. Zonder dat ding komt ze echt niet in slaap.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Welke ik een aanrader vind is een showerglove. Vooral als je kindje wat groter word. Soort grote was hand die stroef wordt waardoor je onder de douche meer grip op je kindje hebt. Als dl hier mee onder de douche gaat gebruiken we die altijd.
    Verder ben ik vrij snel een slaapzak gaan gebruiken omdat dl onder de deken uit kroop. Van onze buurvrouw 2 maat 56-62 gekregen met afritsbare mouwen en die vond ik ideaal.
    Ipv 18, 24 hydrofiele luiers maar ik was dan ook max. 2x per week dus dan is een extra voorraad wel fijn. En wat gekleurde spuugdoekjes, die zijn makkelijker terug te vinden in een verzorgingstas naast al het wit :D.
    Hier zijn de kruiken ongebruikt gebleven maar weet ook wel dat dat een uitzondering is.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Afwachten wat goed bevalt en daarna meer ervan kopen,scheelt weer elke dag wassen.
    Had ik mijn eigen raad opgevolgd dan was ik toch minder geld kwijt geweest :D:D:D

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Een tweede verschoningsmatje voor de woonkamer of douche. Wipstoeltje (om te voeden als hij nog niet rechtop kan zitten met vier maanden). Extra wasrek. Extra shirts voor jezelf (soms spugen ze veel). Wikkelhandoeken (vond hydrofiele luiers maar schuren als handdoek). Een flauw nachtlampje. Oordopjes voor je man. Geparfumeerde luierzakjes. Twee dezelfde knuffeldoekjes en twee dezelfde knuffels. Iets voor tijdens de borstvoeding. En een dosis ADHD voor de eerste weken.

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Oja, wipstoeltje inderdaad! Onze dochter vond het echt niet leuk om in de box gelegd te worden. Na enkele weken stond ze dus in de wipstoel naast ons met eten. Zij rustig en wij rustig eten. Bij een volgende ga ik een babyset bij de stokje stoel aanschaffen!

8. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Hier ook veel plezier gehad van wipstoel omdat hij toch echt bij wilde liggen ipv in de box met eten etc. En tweedehands schommelstoel op kop getikt. Was helemaal ideaal voor hem. En heeft mij erg geholpen eens m'n handen vrij te hebben.
    En vond beneden een extra verschoningsmat ook erg handig voor eerste maanden. Had gewoon die van Ikea voor beneden omdat het een extra was. En is mij prima bevallen.
    En hier ook erg snel in slaapzak ivm dekens wegschoppen/ duwen. Dus zou niet teveel lakens en dekens op voorhand aanschaffen. Bijhalen kan altijd nog. (Zo dacht ik over alles en is wel goed gekomen en heeft me veel geld bespaart door niet alles op voorhand te kopen)
    Ivm wakker slaan puckababy geleend maar dit werkte averechts bij hem. Dus was blij niet nieuw gekocht had. Nu kon weer terug geven..

9. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Krabwantjes of kleine sokjes
    Voetenzak maxicosi
    Vitamine D (en K als je geen fles geeft)
    Wipstoel
    Speelkleed
    Speelgoed
    Fopspenen (stuk of 5 en verschillende want hier wil ze ze niet allemaal en waren aan t begin te groot)
    Extra aankleedkussen hoes voor in kinderwagenbak
    Funky Box
    Slaapzakken

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had juist telkens eerder veel te veel dan dat er iets ontbrak. Maar mijn favoriet is toch wel de draagdoek, heerlijk knus, ideaal bij bv een baby met krampjes of mama-honger, ideaal als je nog een kindje hebt rondrennen. Voor nummer 3 hoef ik alleen een bedje, luiers, kleertjes en een doek, meer niet ;)

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben zo gelukkig met mn draagdoek. Ik wou dat ik dat 7jaar geleden had geweten. Mn dochter en zoon heb ik uren op de arm gedragen en ik heb heel wat geschommeld met de kinderwagen, nu met mn jongste een draagdoek en het geeft zoveel rust en vrijheid. En kleertjes die goed meerekken. Ik heb helaas een aantal super leuke shirtjes die mn zoontje niet aan kan omdat ze niet goed rekken en dan krijg ik zn armpjes er niet goed door. Ook zou ik de wieg niet willen missen. Mn jongste ligt al 8weken heerlijk naast me. Helaas wordt hij nu langzaam aan te groot en leggen we hem na zn nachtvoeding in zn ledikant op zn kamer en dan ben ik weer erg blij met een goede babyfoon.

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Leest even mee :)

13. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    De fopspeen is bij ons echt onmisbaar ik heb er nu 7 heb een voorraad aangelegd :).
    Geurzakjes van de action voor de luiers. Wij hebben geen luieremmer maar doen het in zakjes en gooien het dan weg.
    Wipstoeltje
    Dr Brown prematuur speen (gulzige drinker)
    Bij borstvoeding een kolf
    Rompers
    Hydrofiele luiers
    Spuugdoekjes
    Nagelvijl
    Wieg in de slaapkamer

14. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ik had hem al eens voorbij zien komen , maar een 2e aankleedkussen vond ik toch wel erg handig. En een Flessensterilisator. In het begin had ik er geen, vond ik niet nodig. Maar later toch een gehaald van de Hema. Is toch wel erg fijn, vind het veel geklungel schelen :)

15. Love1990

Love1990 Niet meer actief

XL hydrofielen! Ik gebruik ze nu nog dagelijks, de gewone hydrofielen heb ik bijna niet gebruikt.
    Verder:
    Extra verschoonkussen
    Luierzakjes action
    Nachtlampje op batterijen
    Wikkeldoek in de maxicosi
    Extra speentjes

Deel Deze Pagina