Wie heeft hier ervaring mee? Onze badkamer en logeerkamer hebben momenteel nog enkel glas, maar in de winter is het ijskoud en nu dus bloedheet. Nu willen we hier dubbel glas in hebben, maar hoe pakken we dat aan? Hebben jullie alleen het glas laten vervangen? Hebben jullie een compleet nieuw kozijn laten zetten? Of zou een rolluik ook al voldoende zijn? En wat waren jullie ongeveer kwijt?
Idd als het kozijn goed is alleen het glas, hier heeft mijn man dat zelf gedaan. (Online glas en materiaal besteld) Boven hebben we ook enkel glas, maar daar zijn de kozijnen bijna verrot, die gaan we volgend jaar in zijn geheel vervangen. Kozijnen zijn duuur dus als het niet hoeft zou ik t wel weten! Beneden hebben we dus glas vervangen geen idee hoe duur dat was. Als we boven de kozijnen laten doen ben je zo per kamer €1200 kwijt. Nou zal dat voor een raampje wel een stuk minder zijn
Alleen t glas als dat kan, want dubbel glas heeft meer ruimte nodig dus de kans is groot dat je het kozijn dan dieper uit moet frezen en als je kozijn te smal is lukt dat niet. Wij zijn van dubbel naar tripane (drielaags) gegaan en dat was nog heel wat werk. Ook deels enkel door dubbel vervangen omdat daar gewoonweg geen ruimte was voor tripane. Mijn advies voor als je er zelf geen ervaring mee hebt: laat een professional in ieder geval kijken of je kozijnen er geschikt voor zijn, en heb naast je man een handige klusser erbij om het er ook goed in te krijgen, anders zit je straks alsnog met lekkages (tocht bedoel ik dan). Verschillende offertes opvragen (maten kan je zelf doorgeven aan glasbedrijven, vraag wel even of ze bruto of netto maten nodig hebben (dus wat achter de glaslatten zit of niet) Of als je voor glas inclusief montage gaat kan je een aantal bedrijven laten komen voor een offerte.
Wij hebben bijna alles dubbelglas muv een paar klaprozen, dus toen we hier rkwamen wonen wilden we het glas vervangen. 4 offertes laten maken, compleet andere prijzen. Echt enorme verschillen, niet normaal. Dus wij hebben het uiteindelijk niet gedaan, omdat we bang waren dat we genaaid werden óf slechte kwaliteit zouden hebben. Dit voorjaar heb ik het raam in onze slaapkamer per ongeluk kapot laten waaien, dat werd gedekt door de glasverzekering, wij moesten alleen de meerprijs dubbelglas á €90 betalen. Ik weet niet meer wat het verder kostte, maar t raam ziet er prima uit zo nu alleen het glas vervangen is
Wij gaan over een paar maandjes naar een nieuwe woning en zullen daar ook het glas laten vervangen voor hr++ glas. Hier zit al dubbel glas (uit 1988) in. Uit eerdere ervaring weten wij dat het niet heel duur hoeft te zijn. Met kozijnen er bij word wel een ander verhaal. Een rolluik heeft niet dezelfde isolerende werking als glas.