Wel of geen make-up/nagellak etcetera?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blijdorp, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ja ik ga doen, een ergernis uit de top 10:
    naar aanleiding van een ander topic heb ik de vraag of jullie make-up dragen en nagellak, vaak scheren enzovoorts. En krijgen jullie er weleens commentaar op?

Ik zal even aftrappen: sinds mijn 15e droeg ik dagelijks make-up en met feestjes uitbundiger. Ik verfde vaak mijn haren en lakte regelmatig mijn nagels. Sinds maart draag ik alleen make-up als ik buiten de deur werk. Eerst om te kijken of mijn huid er beter van werd (ja) en nu omdat ik vind dat ik er zonder ook goed uitzie.
    Mijn nagels lak ik al 2 jaar niet meer haha. Scheren, welk deel dan ook, vergeet ik regelmatig (tot ik blote benen/oksels heb).

Ik kreeg commentaar (en flesjes nagellak) van mijn moeder: lekker nagels lakken en een leuk make-upje... Inmiddels niet meer.

humptydumpty, Emama en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  2. louan

louan Niet meer actief

Make up, haren netjes, nagels schoon met soms een lakje erop. Hoort bij mn dagelijkse routine. Maar als ik thuisblijde dan doe ik geen make up.

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhm make up praktisch niet, wel mascara zonder zie ik er moe uit!

Nagellak? Soms, maar enkel op de tenen..

Scheren? Ben ik wel stipt in qua oksel en schaamstreek, maar de benen vergeet ik regelmatig :rolleyes:

Ik heb overigens nog nooit commentaar gehad, mensen zijn ook niet anders van me gewend denk ik!

Blijdorp vindt dit leuk.
  4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Niks, heel soms een eye liner. Als puber wel meer.
    Nagels zijn altijd kort geknipt zonder nagellak. al sinds jong ivm klimmen en boulderen en dat zit er gewoon nog in. Ook omdat ik af en toe de hal nog weleens opzoek.
    Ik ben van mezelf ook niet zo girly van de nagellakjes, glitters, sierraadjes enz.
    Draag wel altijd ringen en een kettinkje.

Scheren vergeet ik vaak :roflmao:

Blijdorp vindt dit leuk.
  5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Make up.: als ik vrij ben en thuis om banjer draag ik het zelden.
    Als ik vrij ben en de hort op ga alleen wat mascara/oogpotlood of eyeliner en doe m'n wenkbrauwen. Bij werken en/of stappen draag ik ook foundation.

Nagellak alleen op mijn tenen. Handen mag niet ivm werk.

Scheren: minder vaak als ik zou willen. Tijdgebrek is hierin het grootste aandeel. Ben soms blij als ik ff 10 minuten kan douchen zo druk is het soms.

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Make-up: als ik er zin in heb (niet vaak dus)
    Nagellak: als ik er zin in heb (ook niet vaak dus)
    Scheren: oksels en benen in de zomer ongeveer 2x per week, winter als ik het te lang vind. Down under, als ik jeuk heb.
    Haren verven: vanaf 16e soms kleurspoeling, sinds ik grijs wordt om de 2 maanden.

Blijdorp en kleinepien vinden dit leuk.
  7. Treez

Treez Niet meer actief

Het is bij mij heel wisselend. Soms vind ik het leuk om make-up te dragen en helemaal opgetut rond te lopen op mijn hakken. Soms vind ik het fijn om mijn haren in een simpele paardenstaart te dragen en in een joggingbroek met tuinklompen de deur uit te stappen. Haren verven en scheren idem. Eigenlijk doe ik gewoon waar ik zelf zin in heb :).

Nescio, Aegyo, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Makeup draag ik altijd, ook als ik alleen thuis ben. Geen geplamuurd hoofd, ik houd het subtiel

9. Nimue

Nimue Niet meer actief

Geen make-up tenzij ik er zin in heb (zo'n 2 keer per jaar)
    Scheren wanneer het uitkomt of wanneer dat lichaamsdeel niet bedekt is, zoals oksels tegenwoordig bijna dagelijks maar plekken waar de meeste mensen minder haar hebben (ik heb PCOS) scheer ik wel wat vaker omdat het me ongelukkig maakt.
    Nagellak nooit. Vroeger deed ik iedere dag make-up op en vond ik het heel belangrijk om er goed verzorgd uit te zien. Nu boeit het me vrij weinig.

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Make-up: Iedere dag. Van foundation tot aan eyeliner. Highlighter, lippenstift etc etc. Ik hou er van. Krijg juist vaak complimenten dat het er zo mooi uit ziet. :)

Scheren: Bijna iedere dag. Ik hou niet van stoppels en bij mij groeit haar bizar snel helaas. Mijn vriend weet niet beter. Overigens vind ik mijn benen niet zonerg als daar kleinere haartjes zitten.

Nagellak: Soms.. als ik er zin in heb. Heb nu mijn nagels ook heel kort dus dan heb ik er sowieso al minder zin in. :roflmao:

Blijdorp en Nieuwsgierigbijtje vinden dit leuk.
  11. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Yes, alles er op en er aan. Ik ga de deur niet uit zonder plamuur :roflmao:

2littlemonkeys, Blijdorp en LMSB vinden dit leuk.
  12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bijna nooit make up en nagellak vrijwel nooit omdat ik het dan af laat slijten en dat vind ik er zo verschrikkelijk uitzien.
    Wel scheer ik me en vind ik het belangrijk om verzorgd eruit te zien
    Verzorgd vind ik dat mijn huid er goed uitziet, geen vet haar, schone tanden en schone kleren.
    Make up ed zie ik al een extra iets om eens iets uit te proberen.
    Mijn oma en moeder vinden dat make up elke dag gedragen moet worden omdat ze dat zelf zo gewend zijn.
    Als ik een keer make up draag krijg ik te horen dat ik dat vaker moet doen, maar dat vind ik niet nodig

Paardenbloem en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Oh gelukkig. Ben niet de enige. :p

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Make-up elke dag

Scheren ik controleer alles dagelijks en scheer indien nodig :p

Nagels doe ik niet, heeft geen nut aangezien ik helaas nogal extreem nagels bijt.

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Soms vol in de make up vaak bij feestje,uit eten etc.
    Door de weeks altijd mascara en oogpotlood en wenkbrauwen netjes.

Scheren elke keer als het nodig is. Oksels en down under dus aantal keer per week.
    Benen in de zomer 2x per wk, in de winter ben ik er wat laxer mee.

In de zomer nagellak op tenen en laat toevallig deze wk nagels zetten. Dit mocht nml bij vorige baan niet.

Haren doe ik alleen echt op en top als ik uit ga of feestje heb. Verder losse knot of staart oid. Haren moeten ook vast op t werk..

Blijdorp vindt dit leuk.
  16. Marchella

Marchella Niet meer actief

Op het gevaar af dalijk een "uitgebluste doet nergens haar best voor vrouw" genoemd te worden: ik heb er de puf niet voor en het interesseert me geen moer om zonder make-up de deur uit te stappen. Kan mijn tijd 's ochtends wel beter gebruiken. Door 10 minuten langer in bed te liggen dus met een snoozende telefoonwekker.

Scheren houdt ik in de zomer een stuk beter bij dan in de winter. Als ik dan onder een bus kom, heb ik echt een heel groot probleem :cool::rolleyes:

Nagellak mag niet ivm het werk.

Paardenbloem en Blijdorp vinden dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik doe het hele pakketje. Van make-up tot scheren. Elke dag weer. Dodelijk vermoeiend, maar het moet van mijzelf. :oops::roflmao:

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nooit make-up (eens in het jaar misschien een klein beetje tijdens personeelsfeest of zo), sinds jaren geen sieraden (ik heb van alles, maar ik vind het ongemakkelijk, dus op een horloge na niets), ik scheer mijn benen/oksels/bikinilijn wanneer e.e.a. de spuigaten uitloopt. Ik ga 3-4 keer per jaar naar de kapper en verf mijn haar ongeveer even zo vaak. En ik pluk mijn wenkbrauwen een keer of 2 per jaar.

jessy77, Manque, Lisanne1811 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Scheren in de zomer wat vaker, maar vind het een rotklusje.

Ik draag alleen mascara en nu heb ik toevallig nagellak op, maar dat is vaker niet dan wel.

Edit: ga wel elke 4 week naar de kapper, omdat mijn haar heel snel groeit en ik mijzelf met 34 te jong vind om grijs door het leven te gaan

Blijdorp vindt dit leuk.
  20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Make up elke dag behalve op Mn 2 werkdagen (mag niet).

Scheren Mn benen eens per week zn beetje, scheer ze snel kapot ivm ziekte dus kan ook niet alles goed scheren op Mn benen :(. Oksels en down under dagelijks.

Lak alleen Mn teennagels. Mn nagels aan Mn handen bijt ik en mag ook niet voor het werk, dus dat schiet niet op :roflmao:

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina