Ik ben zsm gestopt na mijn positieve test (denk nog 2 dagen 1 a 2 per dag). daarvoor al erg geminderd... maar toch heb ik er gigantisch veel moeite mee. nog steeds. ik droom ervan, ik denk er continue aan... mis het gewoon wie heeft de tip... ik heb ook echt het gevoel dat het niet mag, niet kan... maar het willen... dat is zo moeilijk... ik wil het nog wel... maar wil een gezond kindje dus het kan/mag niet...
Je had al moeten stoppen voordat je probeerde zwanger te worden. Wellicht is dat een stok achter de deur om je dood te schamen bij de gedachte aan een sigaret, en hem dus ook niet op te steken. Het willen zal nog wel een tijdje blijven maar na verloop van tijd wordt dat minder. Loop een blokje om, drink een glas water, ga met iemand kletsen.
Ik ben ook gestopt zodra ik positief testte. Ik had denk ik 1 voordeel dat ik van de geur van rook kots misselijk werd. Maar miste het wel vooral het sigaretje na het eten. Ik ging dan juist wat anders doen opruimen ofzo ipv roken.
Ik zou zeggen: Lees de verhalen van de mama's die mama zijn van een vlindertje!! Dat zet je wel aan het denken en doet je vast wel stoppen want zoiets ergs wil je gewoon niet meemaken! Doe het voor je kind!! Het is mij ook gelukt dus lukt jou ook vast wel!! Succes!
MIJN tip: Zoek een vervanger... Veel mensen neigen naar snoep, maar het hoeft niet eetbaar te zijn Iedere keer als ik zin had in een sigaretje, dan zei ik dat tegen mijn man (toen nog vriend) en dan kreeg ik een kusje Klinkt heel flauw, maar hier werkte het! Succes!
ik ga het ook echt niet meer doen, heb het ook sinds de test niet meer gedaan maar die drang grrr... dat kusje is wel heeeel schattig heb idd ook vaak gehoord dat het misging erdoor, dus dat zorgt er wel voor dat ik er niet aan toegeef, maar dat gevoel... bah... misschien nu ook omdat ik nu werk, wat veel stress geeft *heb jaar niet gewerkt dan is fulltime wel ff slikken... is het anders in orde om het door thee ofzo te vervangen? want volgends mij is teveel thee ook niet goed?
Knap van je. Ik ben ook al veel minder gaan roken. (Heb nooit heel veel gerookt hoor). Maar met positieve test stop ik ook meteen. Dat lijkt me inderdaad soms behoorlijk pittig. Vooral omdat mijn man ook rookt. Ik heb zelf in het verleden ook een miskraam gehad, en dat had niets met roken te maken hoor (rookte toen niet). Ik vind het vreemd om te zeggen dat een miskraam komt door het roken, als je toevallig rookt. Kan ook gewoon een aanlegfoutje zijn, door verkeerde deling.
mja het helpt iig niet mee, dat is wel logisch. maar goed wortel is ook wel goed! was een euro ofzo voor kilo bij de aldi
Bij de 1ste ook gelijk gestopt bij een posi-test en totaal geen moeite gehad. Ver na de bevalling toch weer begonnen en weer gestopt bij de posi-test van de 2e. Toen had ik er veel meer moeite mee en dat is eigenlijk zo gebleven. Nadat ik gestopt was met bv heb ik toch weer gerookt. Nu rook ik zo nu en dan een sigaret. Ik kan je geen tip geven maar ik kan je wel zeggen dat het minder wordt hoor. Aan het eind van de zwangerschap had ik nergens last van maar daarna he..
Ik had eind Jan een posi test en ben toen gestopt en kreeg bij 8 weken ook een miskraam dus rookte toen ook niet. Rook nu weer wel trouwens. Maar zodra ik weer posi test heb stop ik gelijk wel weer hoor. Ik vind het ook erg moeilijk vooral die vraag ernaar. Ging achter mensen buiten aan lopen om dan die geur te ruiken. Klinkt echt stom maar hielp me toen wel. Ging ook heel veel eten lolly en snoep en kwam heel veel aan. Dus snap best dat heeeeeel erg moeilijk is om te stoppen. Groetjes gaga
Ach ik ben jaren geleden gestopt maar de verslaving blijft... in de zin dat ik af en toe opeens enorm zin kan hebben in een sigaret. Gelukkig ben ik nu ook weer snel afgeleid van zo'n gedachte. Ik had verder trouwens totaal geen moeite met stoppen. Op een dag gewoon besloten om geen sigaretten meer te kopen. En dat is nu zo'n 7 jaar geleden.
Een oude vriendin van mij rookte en die is met 37 weken bevallen en haar kindje was zwaar onder gewicht. Hoeveel weet ik niet precies maar heb wel van haar gehoord dat ze een verschrikkelijke tijd daarna heeft gehad aangezien haar kindje in het ziekenhuis in de couveuse moest blijven. Tijdens haar zwangerschap liep het kindje ook al achter qua groei en gewicht toen heeft de gynaecoloog ook aangegeven dat het kwam omdat ze rookte...
Wat mij hielp was de gedachte verzetten naar iets ranzigs. Sigaret in gedachten vervangen door een vies sjekkie waar plukjes uithingen of door te denken aan roken in de stromende regen. Dan haal je de romantiek er een beetje vanaf. Je moet er even door, maar de enorme zin in een peukie neemt op den duur af als het sigaretje uit je systeem is. Ik ben inmiddels anderhalf jaar gestopt en het kost me geen moeite meer. Zet ´m op! Voor je baby, maar ook voor jezelf, je longen, je omgeving en je portemonnee!
Oh zo herkenbaar. Ik heb 9 maanden naar een sigaret gesnakt.. Droomde ervan, dacht er heel vaak aan. Ik had mij voorgenomen dat als ik was bevallen ik meteen zou gaan roken. Nou geen haar op mijn hoofd dat ik daar toen aan dacht. Pas een half jaar later ben ik weer gaan roken. En dat half jaar had ik geen moeite, het hoefde niet. Daarvoor moest ik stoppen, nu wilde ik zelf niet roken. Helaas ben ik toen weer op feestjes gaan roken en sloop het er weer in. Nu ben ik vandaag een half jaar gestopt! Al moet ik zeggen dat ik wel af en toe op een feestje een paar sigaretjes rook, maar ik wil niet meer roken, omdat mijn dochter astma heeft en ondanks dat ik niet binnen rookte, zat die geur in mijn kleding(haren, huid etc etc.) Dat motiveert mij echt en nu lukt het wel om zo nu en dan te roken. Dit doe ik trouwens al vanaf het begin zo!
oh die drang blijft nog wel even hoor. Ik zie dat je nu ong 11 weken zwanger bent, dus ook zo lang gestopt. Geef het de tijd. Ik ben nu sinds aug 2011 gestopt en zelf ik droom er soms nog van terwijl ik het heel vies vind ruiken. Voel jezelf niet schuldig dat je de drang hebt, zolang je het maar niet doet, maar ik geloof dat je dat voor jezelf wel heel helder hebt. Het is niet erg om het te willen, dat heet verslaving ....
mja hopelijk trekt het wel bij.... is gewoon erg rot.. zeker als ik dan een rothumeur heb enzo worteltjes ga ik in ieder geval proberen! lolly ofzo kan natuurlijk ook...