vlekken uit kleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oke even geen smakelijk onderwerp maar hoe krijgen jullie poepvlekken uit de kleren? Soms zit er wat op het rompertje die ik gelijk dan uitspoel en in sop laat weken. Daarna gaat hij met de was mee, maar bijna elke keer word het toch niet helemaal schoon. Weet ieand een middel om die vlekken er wel uit te krijgen?

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey ons mam zegt op de kook wassen maar heb tnog nooit gedan maar wij wibra hebben ze dasty en dat werkt echt voor alles, aarbeien en bosvruchten inwit slabber enging er zo uit. moet zeggen de rompers die onder poep zaten hebik meteen weg gegooid want die waren neit meer uit te wassen maar zoiu eens kunnen proberen voor die 2 euro succes. erop spuiten en daarna meteen wassen want ze zeggen dat je anders gele vlekken krijgt want dasty is geel.

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Gelijk in een emmer met water en soda doen laten weken en dan in de was. Zijn de vlekken er weer uit.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

De rompers kunnen vaak op 60 graden en dan gaan de poepvlekken er zo wel uit. Voor de andere kleren is het wat lastiger: gelijk in de week (hier met biotex) en dan ook zorgen dat je niet te lang wacht met de wasmachine aanzetten. Gaat er niet altijd direct uit, maar bij een tweede wasbeurt dan regelmatig alsnog...

5. Ellen291982

ik was ze ook altijd op 60 graden. Ik ga even die soda proberen. En anders de andere tips. Heel erg bedankt.

Vind het namelijk ook zonde als ik steeds rompers moet weggooien want ik heb er net ook al 1 weggedaan omdat de vlek er in de was niet uit ging.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik doe ze altijd meteen in een emmer met sop. daarna doe ik ze met wat hydrofiele luiers of handdoeken in de wasmachine van 90 graden, een kookwas. dan zijn ze gegarandeerd schoon, en de andere dingen ook,

7. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Wij smeren groene zeep (uit zo'n pot)op de vieze plekken, even laten intrekken en dan in het wasmachine, tot nu toe vrijwel elke vlek eruit gekregen, zelfs bij de kleertjes die helemaal onderzaten na een flinke spuitluier :D

8. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik spoel de poepresten er direct uit met koud water en dan maak ik de vlek schoon met ossegalzeep (gewoon zo'n ouderwetse zeep in een kartonnen doosje van Kruidvat). Met de zeep de vlek insmeren en vervolgens tussen je knokkels wrijven. Daarna in de week (ik gebruik oxi nog wat ook wat Kruidvat, de goedkope versie van Vanish). Werkt hier altijd perfect, alle vlekken eruit gekregen!

Succes!

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Een nachtje in een sopje met vanish oxi action. Dan krijg je zelfs oude, ingewassen vlekken eruit.

10. Ellen291982

jeetje wat een tips! dank jullie wel ik ga zeker het een en ander even proberen.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik doe wat SHOUT er op en dat helpt vaak wel..

Ik heb hier meer problemen met de vlekken van de pyamapapjes van bambix! Soms met shout niet er uit te krijgen, dan ligt het 3 dagen in de fanish te weken.. Pff, zo zonde!

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier hebben we gelukkig niet hele vieze poepvlekken in de rompers, maar soms zit er wal iets op het randje zeg maar en dan doe ik er shout op voordat het in de machine gaat, tot nu toe is alles er wel uit gegaan.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zetten het altijd in een sopje met Biotex.

Maar laatst hadden we een vieze met romper met poep op de randen en vergeten in het sopje te doen. Vanochtend kwam ik 'm tegen toen ik de was aan wilde doen en we hebben een fles shout staan die we nooit gebruiken. Toch maar geprobeerd (anders gaat het er sowieso niet uit) en hij is helemaal schoon geworden! Dus dat gaan we de komende tijd maar even proberen. Het nadeel van die sopjes vind ik altijd dat ik het vergeet, of ik haal de kleren eruit en dan duurt het nog lang voordat we wassen (we wassen 1 a 2 dagen per week, 2 dagen achter elkaar).

14. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ossegalzeep, bij Kruidvat in blok, stick of vloeibaar te koop, op de vlek smeren. Werkte heel goed, de laatste tijd gebruik ik ook het wasmiddel van de Lidl (best getest door Kassa of Consumentenbond, 1 vd 2) op 60 gr en dat gaat ook prima.

Deel Deze Pagina