Hallo, Wie heeft voor mij de ultieme tip om vlekken van lelie's uit mijn kleren te krijgen. Had van mijn o zo lieve schonezus een absurde grote bos lelies gehad. Dat ze zo'n indringende sterke geur hebben tot daar aan toe. Maar nu heb ik potjandriedubbeltjes een gele vlek in mijn witte t-shirt. En dat vind ik veel erger. En die is er niet uit te krijgen. Ik baal er zo ontzettend van. Heb het shirt al gewassen met vanish white....heb het nu net in laten weken in vanish vlekkenverwijderaar, maar er zit nog steeds een gele vlek. Wie o wie kan me helpen..... Zoals jullie begrijpen kan ik me schonezus wel schieten, dat deed ik al maar nu een tikkeltje erger Bedankt voor de tips!
Die zijn er helaas nauwelijks meer uit te krijgen... Het allerbelangrijkste als je er net een vlek in hebt is AFBLIJVEN! Niet proberen weg te vegen oid, maar met plakband voorzichtig deppen om het stuifmeel van je t-shirt op het plakband te krijgen. Maar in jouw geval is dit waarschijnlijk al te laat... Is het een effen wit t-shirt? Misschien kan je het proberen te bleken met chloor oid?
Die zijn echt heel moeilijk weg te krijgen, weet eigenlijk alleen een tip als het er net op zit. Dan moet je met een kwast de vlek weg borstelen. Niet wrijven oid, want dan zit het er echt helemaal in. Ik denk eigenlijk dat je de vlek er nu niet meer uit gaat krijgen... Hoop dat iemand anders nog een tip heeft!
Wat vervelend zeg! Ik ben gek op lelies en zit ook altijd onder de vlekken, volgens mij zijn ze er altijd uit gegaan, ik draag nooit witte kleding, misschien zie je het daarom niet. Hoop dat iemand nog de gouden tip heeft! Maar als Vanish niet helpt ...
Een tip die je misschien vandaag toe kan passen; Hang het shirt met de vlek in de felle zon, de vleek bleekt dan vanzelf weg! Echt waar het werkt , heb het zelf namelijk ook gehad en gedaan. PS. eerst het shirt wassen en dan nat in de zon leggen werkt naar mijn idee het beste.
Vlekken van lelie stuifmeel Op deze website staat hetzelfde als wat hierboven ook al gezegd is.. Maar ik ben blij dat ik niet tegen de lucht van de krengen kan. Ik krijg ze ook nooit.. En kopen al helemaal niet..
wat tegen de vlekken helpt weet ik niet maar ik haal altijd die stuifmeeldingen weg uit de lelie's met een pincet, zodra ze een beetje open gaan staan dus misschien een tip voor de volgende keer
Ook al kun je je schoonzusje wel schieten, ze bedoelde het vast goed, het bosje lelies. Ik las dat je beter niet met water had moeten wassen, maar dat je het er gelijk met een borsteltje af had moeten wrijven. Maar misschien weet oma wel raad? Oma weet raad
Dank jullie wel voor de tips... Ga het nu maar een keer in de chloor zetten. Tja, ik weet het had het niet schoon moeten maken met water, maar af moeten borstelen. Het zat ook in een ander blousje en daar is het wel uit...gelukkig....die heb ik alleen maar afgeveegd met een droog doekje en daarna in de wasmachine. Waar het nu dus in zit is een effen wit shirt, dus chloor is de laatste mogelijkheid, nu maar hopen dat het niet geel wordt. En die schoonzus kan ik altijd wel schieten met of zonder lelies, hihhhi.... Ze weet dat we geen bloemen willen omdat de kat ze opeet, en er dan ziek van wordt of ze omgooit.... Is weer zo's slimme zet van d'r. Ach ze weet altijd alles beter. Daar ben ik wel aan gewend. hahaha...moet eigenlijk aan haar vragen hoe het er uit gaat, want zij weet altijd alles.