Recepttip gezocht: ga koken samen met een stel tieners...

Discussie in 'De lounge' gestart door MariekeV, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hoi dames (en heren) hier op het forum!

Ik hoop dat iemand misschien hier een goed idee heeft en mij wat op weg kan helpen ;)

Ik werk als ambulant jongerwerkster en deze zomer zijn we bezig geweest met een zakgeldproject. Omdat de Zweden (ik woon in Stockholm) 's middags altijd een warme lunch eten, ga ik maandagochtend met een groepje van 3 jongeren aan de slag om de rest van de club een warme maaltijd voor te kunnen zetten rond een uurtje of 12. We hebben dat al een paar keer gedaan en toen hebben we o.a. taco's op en rijst met kip en currysaus..

We zijn met ongeveer 15 man die moeten eten en we hebben een supermarkt in de buurt met een redelijk maar beperkt aanbod plus we hebben geen supergroot budget (het blijft jongerenwerk natuurlijk). Plus het moet een maaltijd zijn die redelijk simpel te bereiden is (zoals taco's b.v.). We hebben moslims in de groep dus we kunnen geen varkensvlees gebruiken.

Dus ik moet voor maandagochtend een idee hebben, ik breek me er echt het hoofd over..

Please, wie heeft een idee?

2. Writer

Writer Niet meer actief

een pan soep met stokbrood?kan je zo makkelijk maken als je wilt

bladerdeeg gevuld met rundervlees en paprika.ui .of kaas ,wat je wilt

wrap gevuld met smeerkaas,bladtjes sla. zalm of rund .oprollen en in stukjes snijden

3. randi

randi Niet meer actief

waarom geen vis? lijkt me in stockholm gemakkelijk te vinden en is het ook niet goedkoper dan vlees om te kopen? weet niet of jullie ovens ter beschikking hebben of mischien wen een bbq? maar vis kan je op alle manieren klaarmaken hé en is gemakkelijk met rijst te combineren en groenten zoals tomaten, ui of zelfs rauwkost en is ook zeer snel klaar :)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Leuk project! Goed hoor!

Zou ook voor vis gaan, ben zelf moslima en moslims mogen alleen vlees eten wat halalgeslacht is. Weet niet hoe die jongeren daarmee omgaan?

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

6. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

spaghetti? kan je twee soorten saus maken, één met (runder) gehakt en 1 zonder vlees...

pannenkoeken, altijd een hit, hoe oud ze ook zijn!

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    :p:p:p

Bedankt voor de tips dames!

Ik heb van de jongeren zelf begrepen dat ze "gewoon" vlees eten van de supermarkt, zolang het maar geen varkensvlees is.

Ik zat idd ook al richting pasta te denken.... De keuken in het jongerencentrum is uitgerust met een paar flinke pannen... Frisse salade erbij...

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    chili con carne

verse pizza's

soep

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pasta? En om die extra smaak mee te geven, kun je een salamiworst kopen (weet niet of ze daar ook rundersalami hebben) en die even snel opbakken en daarna door de saus doen.

15 man is wel veel om een normaal recept voor te gebruiken. Ovengerechten gaan al niet, denk ik, want dat past nooit in de over :D

Pannenkoeken anders?

Of iets van een maaltijdsalade?

Deel Deze Pagina