Recepttip gezocht: ga koken samen met een stel tieners...

Discussie in 'De lounge' gestart door MariekeV, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hoi dames (en heren) hier op het forum!

Ik hoop dat iemand misschien hier een goed idee heeft en mij wat op weg kan helpen ;)

Ik werk als ambulant jongerwerkster en deze zomer zijn we bezig geweest met een zakgeldproject. Omdat de Zweden (ik woon in Stockholm) 's middags altijd een warme lunch eten, ga ik maandagochtend met een groepje van 3 jongeren aan de slag om de rest van de club een warme maaltijd voor te kunnen zetten rond een uurtje of 12. We hebben dat al een paar keer gedaan en toen hebben we o.a. taco's op en rijst met kip en currysaus..

We zijn met ongeveer 15 man die moeten eten en we hebben een supermarkt in de buurt met een redelijk maar beperkt aanbod plus we hebben geen supergroot budget (het blijft jongerenwerk natuurlijk). Plus het moet een maaltijd zijn die redelijk simpel te bereiden is (zoals taco's b.v.). We hebben moslims in de groep dus we kunnen geen varkensvlees gebruiken.

Dus ik moet voor maandagochtend een idee hebben, ik breek me er echt het hoofd over..

Please, wie heeft een idee?

2. Writer

Writer Niet meer actief

een pan soep met stokbrood?kan je zo makkelijk maken als je wilt

bladerdeeg gevuld met rundervlees en paprika.ui .of kaas ,wat je wilt

wrap gevuld met smeerkaas,bladtjes sla. zalm of rund .oprollen en in stukjes snijden

3. randi

randi Niet meer actief

waarom geen vis? lijkt me in stockholm gemakkelijk te vinden en is het ook niet goedkoper dan vlees om te kopen? weet niet of jullie ovens ter beschikking hebben of mischien wen een bbq? maar vis kan je op alle manieren klaarmaken hé en is gemakkelijk met rijst te combineren en groenten zoals tomaten, ui of zelfs rauwkost en is ook zeer snel klaar :)

4. Umm85