hoi hoi, ik heb een vraagje over mijn cyclus... ik ben 8 april ongesteld geworden in mijn stopweek van mijn pillenstrip. Daarna niet (13 april) meer begonnen aan een nieuwe pillenstrip. Het risico genomen dat mijn cyclus na 7,5 jaar pilgebruik van slag zou zijn, al had ik daar eerder niet last van (volgens mijn herinnering) en vanuit gegaan dat mijn cyclus 28 dagen zou zijn.... dan zou mijn NOD afgelopen woensdag zijn... ik zit nu op 32 dagen... vandaag voor de zekerheid een test gedaan maar die was negatief... wat we ook zelf dachten overigens.. nu willen we even wachten of mijn menstruatie zelf op gang komt... Maar wat adviseer je als mijn menstruatie niet op gang komt?? wanneer zou ik naar de ha kunnen gaan?? en mocht hij dan een kuur mee geven om een menstruatie op te wekken (wat eigenlijk toch hetzelfde betekent als met de pil??) is dat dan wel goed om mijn cyclus regelmatig(er) te laten worden?? of zou naar die kuur mijn cyclus net zo goed van slag kunnen blijven?
Hoi JufKrisje, het kan best zijn dat je wel 2 of 3 maanden niet ongesteld wordt als je het zijn gang zou laten gaan. Stoppen met de pil kan het eerste half jaar voor een onregelmatige cyclus zorgen. Maar als je helemaal niet ongesteld wordt is dat wel lastig natuurlijk. Ik denk dat ik nog 2-4 weken (6-8 weken na je laatste menstruatie) af zou wachten en dan de HA eens zou bellen voor advies. Dan kun je inderdaad evt zo'n kuurtje krijgen. Dat kan ervoor zorgen dat je liuchaam je cyclus weer oppakt. Groetjes Brigitte