Vlekken voor mijn ogen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door medj1983, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi allemaal,

Ik ben morgen 36 weken zwanger en ik heb nu al een aantal keren veel last gehad van vlekken voor mijn ogen, een soort sliertjes, in combinatie met enorme hoofdpijn. Voor de zwangerschap heb ik nooit dit soort klachten gehad. Morgenvroeg komt de vk even langs. Mijn bloeddruk is tot nu toe aldoor vrij laag geweest. Heeft 1 van jullie dit ooit meegemaakt en waar kwam het door?

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Het zou je bloeddruk kunnen zijn. Ik had tijdens mijn zwangerschap een enorm lage bloeddruk en had daar veel last van.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Klinkt misschien als oogmigraine..?
    Ik heb hier last van bij grote hormoonwisselingen (rond zwangerschap, miskraam). Word je zicht je tijdelijk ontnomen en komt het binnen 30 min wel weer terug? Hoofdpijn kan volgen, hoeft niet.
    Het kan geen kwaad in elk geval.
    Misschien ook samenhang met bloeddruk, die was bij mij ook erg laag.

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik denk dat je last hebt van aura migraine, neemt het af als je iets zoets eet en even gaat liggen?
    Heb je het gevoel dat ook je zicht minder wordt tijdens zo'n aanval?

Door de lage bloeddruk die ik had tijdens mijn zwangerschappen, zag ik regelmatig sterretjes als ik te snel opstond. En ik was door de lage bloeddruk ook regelmatig duizelig

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Dank jullie voor de reactie, ik zal ze straks even voorleggen aan mijn verloskundige. Ik heb in het verleden nooit migraine of (vaak) hoofdpijn gehad, kan het echt niet zo goed plaatsen.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik had ook altijd een lage bloeddruk in m'n zwangerschap maar in week 34 kreeg ik ineens soortgelijke klachten en werd daarbij ook heel erg benauwd. Bleek dat mijn bloeddruk ineens veel hoger was! Kreeg later ook zwangerschapsvergiftiging. Dus ik zou er zeker naar laten kijken en het in de gaten houden!

7. unknowable

unknowable Niet meer actief

Goed topic om te volgen. Krijg 't ook steeds vaker zwart voor mijn ogen en benauwd.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Nou, de verloskundige is langs geweest. Mijn bloeddruk was prima, 120/70, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Maandag op controle even urine meenemen, dat test ze toch even op eiwitten. Verder denkt ze aan migraine uitgelokt door hormoonschommelingen of een te laag bloedsuiker. Ze gaf als tip toch echt regelmatig te eten, bijvoorbeeld direct een biscuitje of suikerrijk drankje als ik 's middags even heb geslapen, of gefietst ofzo. De vlekken en lichtflitsen zijn gelukkig weg, die duren idd ongeveer een uurtje per keer.

Deel Deze Pagina