Verbruik elektriciteit. Idioot hoog?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vandaag heb ik de meterstanden vd electriciteit opgeschreven om op te sturen, en ik ben me wederom rot geschrokken.

We hebben na kort rekenen over 8 maanden tijd al 5000 kwh aan energie verbruikt!

Een paar kleine dingen:
    -we zijn met 4 (2 volw. 2 kids)
    -Er is altijd iemand thuis aangezien ik maar 15 uur p.wk werk.
    -begin dit jaar hebben we een hele grote electrische boiler (150 liter) aangeschaft. (We wonen in Belgie, voorheen kregen we warm water dmv stookolie, nu dus dmv de boiler). Ik weet dat die veel stroom verbruikt.
    -We hebben hier dus geen gas, dus koken ook elektrisch!
    -Al met al; alleen de verwarming is op stookolie, voor de rest gebruiken we voor alles elektriciteit

Ik let echt ontzettend goed op stroom, ik verbruik niets onnodig, altijd licht uit, spaarlampen, maar 1 tv in huis, vriezer op een zo laag mogelijke stand, zo min mogelijk wassen (en volle trommels en meestal op 40 graden) enz.enz.

Ik snap gewoon werkelijk niet hoe het kan?! Waar komt het toch vandaan?
    Als je er zo op let steeds, hoe kan het dan nog zo hoog liggen?!

Volgens mij moet ik echt eens gaan kijken of er zoiets bestaat als 'een mannetje die er verstand van heeft door het huis laten lopen om te zien waar valkuilen zitten' ....

De moed zakt me echt in de schoenen van die rot elektriciteit...

Hoeveel verbruiken jullie ongeveer?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat is idd erg veel als het voor een halfjaar is. wij zitten er nu ook mee in de knoop en hebben onze meter laten vervangen en de andere word nagekeken. een gemiddels huishouden verbruikt per jaar 3600 kwh wij zaten ook al op bijna 7000 per jaar. nu zijn we druk met alle elektriciteit aan het vervangen want waarschijnlijk hebben we ergens een lek zitten (me man is elekticien) we houden nu ook in excel bij hoeveel we per dag verbruiken. en das nu zo ong tussen 10 en 15 per dag dit was eerst 20. heb nu ook een koelkast uitgedaan, had er dus 2. en sinds kort is de pomp van de vijver stuk en dat merk je ook in verbruik ook kan een aquarium met verwarming wat wij dus ook hebben veel verbruiken.
    ook hebben wij alles elketrisch en idd alleen cv en ketel op gas.

zou dus gewoon ook eens kijken watj e per dag verbruikt ed. en of het wat scheelt als je bijv een aantal dingen uitzet. dan kun je zien wat hoeveel verbruikt. of eens je meter door laten meten door het energie bedrijf

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb géén idee!
    weet alleen dat wij ook erg veel moeten betalen vind ik dan {215 p.m.} en ik moet wederom bijbetalen zoals het er nu uitziet!
    Ik háát dit! Nu moet ik zeggen ik ben niet mega zuinig, laptop staat altijd aan, droger draait vaak en tv staat ook bijna de hele dag aan maar verder wel overal spaarlampen geen onodig licht enzo... maar vind het echt dood zonde van mijn geld. Al weet ik mijn verbruik niet! Zal zo nog eens kijken en dan op essent ingeven... {wij gebruiken overigens ook gas he}

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik zit ook altijd vol verbazing te kijken hoeveel wij verbruiken!
    ik probeer er ook altijd op te letten, bijvoorbeeld de opladers altijd uit de stopcontacten te halen,lampen uit waar ik niet ben,pc staat uit waarneer ik weg ga of ga slapen enz.
    ik schijn toch wat fout te doen als ik dan kijk naar ons verbruik haha.
    ik zou ook even niet weten waar je op zou kunnen letten,dus ik lees even mee ;)

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook 1 keer een torenhoge rekening gehad.
    Dit was nadat wij ons huis verbouwd hadden gedurende een aantal weken, je schrikt ervan hoeveel stroom al die bouwlampen en elec. apparaten gebruiken.
    Ook de Beertender heb ik de deur uit gedaan, dat ding stond dag en nacht te koelen.
    Verder de computer uitzetten, vooral het beeldscherm vreet stroom.

Gelukkig hebben we nu weer een normale rekening.

6. Female

Female Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige... Ik ga toch maar eens bellen naar onze energie maatschappij, ze zullen die vraag toch wel eerder gehad hebben lijkt me.

Per dag opschrijven is wel een idee, om eens op te letten, of iig iedere maand...

Idd verbouwen kost heel veel stroom, de aparaten die je gebruikt dan.
    Maar we zijn niet pas verhuisd :(

Deel Deze Pagina