Beetje zat... 10 maanden steeds wakker snachts.. Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pina123, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Zoooooo hé! Wij zijn het eigenlijk wel zat...
    Elke nacht is onze lieve zoon steevast, 2 a 3 wakker en wordt sochtends ook nog heel vroeg wakker. Vanochten was het half zes..
    Even een routine dagje uitleggen:

Onze zoon wil steeds eigenlijk geen melk meer s avonds. We hebben alles geprobeerd, pyamapapje, frisogranenpap, nutrix etc.
    Maar hij wil het niet.
    Dan krijgt hij nu een warme hap met toetje s avonds om 7 uur leg ik hem op bed.

Om negen uur wordt ie dan weer wakker en wil vervolgens niet meer slapen tot 11 uur. Als we hem dan in z'n bedje leggen begint ie vreselijk te huilen en kan dit ook voor een half uur volhouden of langer.
    We geven hem tussentijds nog wel wat drinken, thee, diksap soms ook z'n melk nog. Maar daar neemt ie een paar slokjes van.

Hij wordt dan rond een uur of half 3 weer eens wakker voor een speen en door z'n hoesten (hij hoest al 4 maanden, al naar de kinderarts geweest, die maakte er ook niks)

Het is dus steeds in het begin van de avond dat ie wakker wordt, al wat over de meeste slaap heen is en dan begint te huilen.
    We worden er een beetje moedeloos van, we zijn kapot. En dan zou je denken dat ie s ochtends dan later wakker is maar nee, half zes was het vanochtend.
    We komen in z'n kamertje, geven zijn speen weer.. en we lopen eruit, brullen...
    Het probleem is ook nog eens dat meneertje gaat staan in z'n bedje en dan niet meer zelf kan gaan zitten.
    Nou een heel verhaal. Bedankt voor het lezen en de reacties.. Heb even een steuntje nodig... :rolleyes:

2. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    hai,

Ik begrijp het,mijn dochtertje wordt bijna 1 jaar en die heeft het nog regelmatig dat ze snacht gaat staan en har speen niet kan vinden of dat ze opeens om half 6 wakker is.

Het heeft te maken met tandjes of sprongetjes,soms is het inees weg na een week en dan is het na twee weken inees weer terug echt vreemd. :cry:

3. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hij heeft al 8 tanden, de kiezen zijn nu aan de beurt. Je ziet ze zitten maar op de oppervlakte is nog niks te voelen dat ze er door komen... Dus tsja, weet niet of het daar aan ligt.. Maar dan heeft ie er al heel lang last van..

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hier hetzelfde. Senna is nu bijna 13 maanden oud en ze heeft dit al sinds haar 10e maand. Het komt en gaat met periodes.
    Het hoort erbij, hoor ik van alle kanten dus het is een kwestie van uitzingen.
    Senna drinkt haar fles 's avonds ook niet meer leeg, tot de helft en that's it.
    Als zij dan om half elf wakker wordt, geef ik de rest van haar fles al dan niet aangelengd met water. Hierop slaapt zij dan meestal weer een tijdje door.
    's Nachts krijgt ze van mij niets te drinken, hoezeer ze ook aan het spoken is. Ben bang dat ze daar dan weer aan went.

5. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam was ook rond de 10 maanden oud toen hij z'n flesvoeding en dus ook z'n laatste dikke papfles niet meer wilde. Heb toen ook vanalles geprobeerd om 'm toch met een lekker vol gevoel naar bed te krijgen. Hij moest er niks van weten!
    Hij krijgt nu sinds hij 11 maanden is om 17.30 z'n groentehap met een danoontje als toetje. Na z'n badje krijgt hij om 19.30 uur nog een klein schaaltje Campina vlaflip. Hij vind 't heerlijk!! En z'n buikje is ook weer goed gevuld!
    Het slapen gaat wel iets beter sindsdien, maar ik zou liegen als ik zeg dat 'ie van 20.00 tot 07.00 doorslaapt (was het maar waar!!!)

Succes!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, met dat hoesten... kan het zijn dat zijn kamertje erg droog is? Dat ie dan een droge keel heeft, (omdat de kA er ook niks van kan maken). Helpt het als je een bakje water aan de radiator hangt of vlak daarboven zet?

7. dat gebeurt hier ook al maanden aan een stuk.
    steevast 1 a 2 keer wakker.
    Ik wilde haar eerst ook niks geven, bang dat ze er aan ging wennen, maar nu maak ik lekker een fles klaar en daarna gaat ze lekker door.
    Ik heb echt geen zin in van die huil/krijs taferelen midden in de nacht

en ze is inmiddels bijna anderhalf dus die fles zou ze eigenlijk niet meer nodig hebben.
    Maar als ik dan samen met haar de fles klaar ga maken, dan hoor ik dr maagje rommelen.
    dus het is echt honger.

Nou ja ik hoop maar dat het inneens beter zal gaan ;)

8. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier ook hetzelfde hoor! Al maanden eigenlijk....
    Maar vannacht was een uitzondering, hij heeft doorgeslapen!! Wel in de vooravond flink aan het spoken geweest.
    En het schijnt een fase te zijn. Ook zitten ze in de verlatingsangst fase, vandaar misschien het huilen als je de kamer uit loopt. Ze vinden het zo gezellig om bij je te zijn.
    En wat ook schijnt is dat hun hormoonspiegel aan het schommelen is waardoor ze dus wakker worden. Dit schijnt het eerste jaar het ergste te zijn.
    Tja... daar pin ik me dus ook maar aan vast om het maar een beetje te begrijpen.
    Hier krijgt hij zijn laatste fles ook al eventjes niet meer, hij dronk er maar een paar slokjes van.

9. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    He dames, bedankt voor de antwoorden.. ben gelukkig niet de enige!
    Ik ben ook bang dat het met de verlatingsangst te maken heeft dat ie zo huilt als wij weg lopen..
    Maar wat is wijs, gewoon laten krijsen?

De KA zei dat het misschien kinderastma was, maar dat dit moeilijk te zeggen was. Hij heeft misschien 1 a 2 p/dag een paar kuchen/hoestjes en snachts is het ook 2 a 3 keer flink hoesten. Slijm heb ik het idee.
    Ik moest met vectolin beginnen, zon pomp, maar dat lijkt ons niet helemaal nodig. Zo erg is het nou ook weer niet.
    Ik zal even dat bakje water proberen, we hebben zijn raam ook al voortdurend open op een kiertje, stofzuigen vaak en ik zet een plant op z'n kamer.

10. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi meiden,

Ik ga nu waarschijnlijk de boosheid van velen op mijn hals halen, maar mijn dochter deed het ook. Zo erg zelfs dat ik haar alleen met een nachtvoeding weer aan het slapen kon krijgen. Voor mij was op een gegeven moment de maat vol. Ze was 9,5 maanden, had allang geen nachtvoeding meer nodig (sliep na 16 weken de nacht door) en ik vind dat de nacht voor slapen is.

In overleg met het CB de buren ingelicht (voor de geluidsoverlast) en begonnen met laten huilen. Wel gecontroleerd, elke 5 min gingen we erheen en dan kreeg ze een aai over haar bol en stopten we haar weer in (en natuurlijkijken of ze geen vieze luier oid heeft).

Je moederhart breekt, het kostte 2 a 3 dagen van 1,5 uur huilen + tranen bij mama, maar vanaf toen slaapt ze als een roos. En als ze wakker wordt dan valt ze na 5 min zelf weer in slaap.

Ik zeg niet dat je dit moet doen hoor. Je moet er zelf achter staan.

Groetjes v Treintje

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

=D>

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb deze fase net beleefd ;) steeds wakker 's nachts en alleen maar voor de speen. Ik heb nu 4 spenen in zijn bedje te liggen haha en moet zeggen dit gaat prima, hij vind altijd wel weer 1 's nachts en hoef ik er niet meer uit en kan doorslapen... misch een tip? klinkt wat overdreven 4 spenen maar het helpt prima hier, en vind er altijd wel weer 3 naast zijn bed 's ochtends ;) Maar het is een fase hoor, mijn zoon had dit ook met 10/11 maanden... echt vervelend, maar het gaat weer over. sterkte.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ook hier die fase gehad...
    Mijn zoontje slaapt pas sinds 14 dagen door :rolleyes:
    Het begon allemaal goed, vanaf de geboorte lekker in het ritme en 'snachts 1x eruit....
    Maar in plaats van dat het minder werd zaten we toen hij een maand of 7 was 5-6x per nacht met hem op.
    Slopend.
    Nou is mijn zoontje heel erg gevoelig... werkelijk voor alles.
    Sprongetjes zijn drama hier, tandjes zijn nog veel erger, als hij een x goed valt is het snachts ook verschrikkelijk.
    Maar momenteel gaat het vrij goed :D
    Hij begint een beetje te praten en ontzettend veel te brabbelen en ik heb het vermoeden dat hij zich op die manier aan het uitten is.
    Dat hij vertelt wat hem bezighoudt enzo en dat hem dat rust gunt (ondanks dat we er de ballen nog niet van snappen :))
    Nou blijft het nog steeds zo dat als er een tandje oid dwarszit hij 'snachts wel wakker word maar verder slaapt hij nu wel door...
    Na 13 maanden mag dat ook wel een keer lijkt me

Deel Deze Pagina