Ik vraag mij af want ervoor had ze dat nooit. Nu heeft ze in de ochtend net wakker gewoon rode vlekjes op wangen uitgebreid e oogleden gewoon rood. Dat houd ze hele dag. Dan gaat ze slapen, wordt wakker en is paar uur niets en tegen de avond weer vlekkerige gezicht. Ze was afgelopen week erg ziek, koorts etc. Sinds zondag is ze niet meer ziek eigenlijk. Keel was wat rood en ze verloor haar stem. Ze konden niets vinden bij seh dus. Ze heeft ook rare afwijkende huid zei kinderarts bij SEH toen we kwamen heen met 4e dag koorts. Ook was best raar zei arts dat haar huid zo ineens helemaal rood vlekkerig en alle littekens paars van hvm ziekte etc. En ineens na paar uur was niets te zien bijna. Maar goed dermatoloog zei paar weken geleden dan rode wangetjes horen bij eczeem. Maar is wel normaal dat het komt en gaat zeg maar? Ik kan daar ook geen patroon inzien want in ochtend krijgt ze gluten en melk vrije eten dan zou dat als dat reactie is juist niet zijn. Of is dat gewoon bij dat rare virusje hoort soort nasleep? Alle mensen merken dat en zeggen dat ze erg moe uitziek door dat rode oogleden huid en onder ogen maar ze is dus niet moe.
Ik ben ook benieuwd. Onze oudste heeft eczeem gehad op rug, knieholten, armen en onder de ogen. Vaak 'tekenen' zijn ogen, donker of rood eronder. Onze jongste is ook vaak rood rondom de ogen, de huisarts dacht dat dit ook eczeem zou kunnen worden. Echter ik sprak weer iemand (amerikaans) en die noemde het een soort 'shine' die kindjes krijgen bij een infectie in de oren of luchtwegen. Dat zou het bij mijn kindjes wel kunnen verklaren, ze hebben vooral rode ogen als ze niet lekker zijn. Ben benieuwd naar andere verhalen hier!
No dat zou goed kunnen zoals jij dat zegt! Hier dus indd ook luchtinfectie al een week dus is misschien een nasleep ervan. Maar is zo dat eczeem kindjes daar extra hebben of ook gezonde kinderen krijgen dat bij verkoudheid?
Btw onze jongste had ook met 3 maanden een virus met hoge koorts en een vlekkerige huid had ie ook. Hij was toen knalrood rondom de ogen. De kinderarts heeft hem toen laten onderzoeken op het enterovirus maar dat was het niet, waarschijnlijk was het een parecho virus. Misschien heeft jouw dochter hetzelfde gehad? Hij was toen 11 weken en heeft een week koorts en pijn gehad en wat diarree.
Dat zou goed kunnen al hoop ik van niet want dat zou betekenen dat mijn lieve baby ook eczeem gaat krijgen...
Eczeem is genetisch bepaald vaak dus dat wel wel helaas... Ja weet niet wat ze had arts kon dat niet zeggen hij zei een combi van dingen waaronder luchtwegeninfectie
Ik denk dat het toch een virus is.Je hebt zo enorm veel soorten virussen die een huiduitslag geven maar waarvan ze geeneens de naam weten. Mijn oudste zoon(nu 11 jaar) had als baby/dreumes ook veel eczeem en had ook weleens van die rare rode vurige plekken in zijn gelaat.Dan had die geslapen en was het weg en dan kwam het later weer terug.Als ik dan met hem naar buiten ging was het weer over.Hier smeerde is ik zijn gezicht dan vaseline/cetomacrogol.Dat verzacht en verzorgd.