winterslaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nathalie2012, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    De temperatuur in de kamer van onze dochter zit rond de 19 graden. In de nacht zakt die meestal tot 18 maar misschien straks wel tot 17 graden (nieuwbouw). Ze draagt nu nog een zomerslaapzak (een gewone niet zo'n hele dunne) zonder mouwen met een romper lange mouw en een pyjama. Alles katoen.

Ik twijfel of ik een winterslaapzak zal aanschaffen of een warmere pyjama. Is dat nodig voor die 1 hooguit 2 graden?
    Want ik las dat je boven de 19 graden een zomerslaapzak aan moet doen en eronder een winterslaapzak. Ze voelt niet koud aan als ik haar uit bed haal alleen haar handen en gezichtje. Maar ik lig onder een warm dekbed en z'n slaapzak lijkt mij gewoon te koud. Vorig jaar hebben we overigens alleen zo'n slaapzak gebruikt maar dan had ze als het heel koud was zo'n velours pyjama aan.

En als ik een winter slaapzak ga kopen, welke? ik zie bij bijv. de Hema velours slaapzakken en flanellen?! Maakt dat veel uit? Of zou een zomerslaapzak met mouwen voldoende zijn? En ik zag ook dat ze gewatteerde pyjama's hebben?! Ik raak helemaal in de war van alle keuzes!

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dat is erg verschillend per kindje he...

Onze dochter slaapt nu in de dikke winterslaapzak van Hema (velours) met de mouwen eraan vast (sinds een week heb ik de mouwen eraan gemaakt)
    Daaronder heeft ze een romper met korte mouwen + flanel pyama van zeeman.

Dus onze dochter slaapt nu al veel warmer dan die van jou ;)

Je kan ook gewoon afwachten! een dikkere slaapzak kan je nog heel de winter kopen hoor.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Mijn jongste slaapt in winterslaapzak (bambino) met romper korte mouw en gewone pyama en sokjes. Geen deken oid. Hij heeft het niet koud, tenminste hij voelt niet koud aan. Temperatuur is nu snachts 19 graden en zal als het buiten gaat vriezen nog zakken naar ca. 17 graden. Mocht hij wel kouder worden dan denk ik dat hij een dikkere pyama aankrijgt, onder een deken slapen wil hij niet.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier is het nog gemiddeld 18-19 graden op de slaapkamer. Zal wel zakken naar 16 als het echt gaat vriezen denk ik.
    Ze slaapt nu in een winterslaapzak vd Hema met de mouwen eraan vast geritst. Ze heeft verder alleen romper lange mouw, dun broekje en sokjes aan. Als het kouder wordt kan ik nog een pyjama aantrekken.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bij ons nu al 17 graden dus dat wordt alleen nog maar minder. verwarming nu niet aan 's nachts, straks misschien op hooguit 18 graden als het echt koud is. Kleine man zwerft sinds een paar weken door zijn hele bedje, laken/dekentje heeft geen zin meer. Nu dus toch maar de ergopouch 3.5 tog besteld voor zijn verjaardag.

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje draagt al een hele tijd een winterslaapzak. Sinds vorige week heb ik de mouwen er ook aangemaakt omdat ik zelf wakker werd van de kou, dus ik ging er van uit dat hij het vast ook koud zou hebben.
    Hier gebruik ik de velours van de Hema.

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Hier draagt dl sinds 2 weken een winterslaapzak. Bij het middagslaapje in ondergoed, 's avonds met pyjama lange mouw.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ml vindt het te koud worden voor haar en wil iets warmers ;)

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja, het is precies wat jij zegt. Ik lig zelf onder een duur superdeluxe donzen dekbed en kleine man heeft een synthetische slaapzak. Hij kan heel warm worden, maar ik merkte ook dat dat spul een beetje zweterig kan worden en als ze dan afkoelen... Ik vind het persoonlijk wel jammer dat hij niet gewoon lekker onder zijn leuke dekentje blijft liggen, nu moeten we wel echt voor een warme slaapzak gaan. Volgens mij is die ergo-pouch de warmste die er is, maar hij is wel aan de prijs. Ik hoop dan ook dat hij er tot zijn derde in past... Maar wat ik al zei, zelf lig ik ook heel behaaglijk, haha.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier heeft onze man al een hele tijd winterslaapzak aan van de Hema, met mouwen en de velours variant.
    Ik leg hem zelf ook onder een dekentje, daar kruipt hij soms ook onder vandaan.
    Er onder alleen een romper lange mouw.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij onze zoon is het ongeveer 17/18 graden 's nachts. Hij slaapt in een romper lange mouw, katoenen pyjama lange mouw en velour winterslaapzak van Hema zonder mouwen. Ik kleed hem persoonlijk liever iets te koel dan te warm. Zijn nekje voelt altijd gewoon heel prettig aan

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier geen verwarming aan in slaapkamers, dus wat zal het zijn, 17 graden? Ik zou zelf in ieder geval nu echt niet onder 1 dun katoenen lapje willen liggen, ben blij met m'n dikke dekbed :) Dus ja, ik zou wel echt een winterslaapzak kopen. En dan nu gewone pyama + winterslaapzak. Als het echt koud is/vriest eventueel velours pyjama of verwarming licht aan.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier een vrij koud kamertje en toen zoontje zo oud was sliep ie in een winterslaapzak zonder mouwen en had dan een rompertje met lange mouwen aan of een rompertje korte mouw met een pyjamajasje....mouwen en pyjamabroek ook nooit nodig gehad, hij is vrij warmbloedig aangelegd. Zou denk ik wel voor een winterslaapzak gaan en verder goed naar je dochtertje kijken wat ze daarin aan krijgt.

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier is het snachts rond de 13 graden boven. Dl heeft romper korte mouw pyjama lange mouw en lange broek, winterslaapzal, laken fleecedeken en gehaakt katoenendeken. Als het gaat vriezen leggen we een dekbedje op.

15. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Weet niet precies hoe warm het bij ons is maar ik schat 16 graden. Hij heeft een romper met lange mouwen, slaapzak met lange mouwen, fleece dekentje en een soort dekbedje, zo een van de Ikea met diertjes erop. Twijfel wel of dit niet te warm is.

16. alanopra

alanopra Lid

28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier slaapt zoon nu met romper met lange mouwen, pyjama en een slaapzak van Alvi (zonder mouwen). Wij hebben ook wel een redelijk koud huis.

Ik zag het al ergens voorbij komen, wij liggen ook onder een lekkere warm dekbed met pyjama. Alleen een dun stofje is toch wel fris 's nachts.

17. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Onze dochter heeft een winterslaapzak van de hema aan.
    Met de buitenkant van velours.
    Met de mouwen eraan.
    Daaronder heeft ze een pyjama met lange broek en lange mouwen, daaronder een rompertje korte mouwen.
    En vanaf vrijdag heeft ze sokjes aan.
    Overdag slaapt ze echter zonder sokjes (en soms vergeten we die in de nacht ook ... Oeps!)
    Het is nu 17 of 18 graden op haar kamertje.
    Overdag als de zon op haar kamertje schijnt wil het nog wel eens 19 graden zijn.
    We hebben ook een 4 seizoenen slaapzak van puckababy liggen, maar die past ze nog niet.
    Eventueel kan ze ook nog een flanellen pyjama aan.
    Er is nog zoveel om ze warmer te leggen in bed.
    Sokjes heb ik zo lang mogelijk uitgesteld, maar ze komt in de ochtend echt met koude voetjes uit bed.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dikke slaapzak kopen.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier is het tussen de 16 en 18 graden, mijn dochter slaapt met een korte mouwen romper een katoenen pyjama een winterslaapzak (van prenatal of hema) en een dekentje.

Lig zelf ook graag warm.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou zeker een winterslaapzak kopen. Zelf lig je toch ook behaaglijk warm?
    Hier puckababy, nu nog in de herfstuitvoering. Nu ligt ze in een romper korte mouw met een velourse pyjama. Geen sokken.
    En nog ben ik bang dat ze het koud krijgt, het was om 1900u 17,5 gr op haar kamer, raam heeft de hele dag open gestaan. Heb een dekentje om er evt. overheen te leggen...het is echt een koude kamer, op de noordkant, hoekwoning.

Deel Deze Pagina