Na 5 maanden mag ik volgende week weer aan de bak.... En ik heb er ZO geen zin in! Wat vloog de tijd! En dan is mn moppie nog iets eerder geboren ook waardoor ik extra tijd met dr heb mogen doorbrengen! Geen stress over ritmes die nog niet bestaan, lekker aanmodderen... en nu is het alweer bijna voorbij Ik had niet gedacht dat ik het zo heerlijk zou vinden. Maar ik heb genoten van de alleen-tijd met mn dochter. Ik heb me geen moment verveeld. Zoontje is al die tijd gewoon naar de opvang blijven gaan, 3 dagen in de week. Juist die dagen met mn meisje alleen waren heerlijk. Lekker keutelen en knuffelen. En omdat ze best veel slaapt ook heerlijk die vrije tijd voor mezelf alleen. Ik zie zo op tegen het weer gaan werken! Mn baan is ook niet bepaald mn droombaan, dus dat werkt ook niet mee, maar wel een baan waar ik destijds bewust voor gekozen heb, omdat het heel praktisch is met kinderen. Ik ga minder werken ( 3 dagen) en dus 2 dagen alleen met de kindjes thuis. Maar zeker met mn zoontje erbij ben ik bang dat ik het zwaar ga vinden naast mn werk. Vind ik nu al namelijk Plus nooit meer mn meisje voor mezelf , altijd een rondspringende peuter die de aandacht komt opeisen En... waar ik ook tegenop zie: zou ik dan alleen nog maar 's avonds " me-time" hebben als de kindjes op bed liggen??? Pfff.... Hoe hebben anderen dat ervaren?
hoi, ik snap je. hier alleenstaande dus altijd alleen met haar ben ook 5 maadn thuis geweest met haar en sinds vorige donderdag terug aan het werk. Ook geen droombaan , kan alle feestdagen werken , ook kerstavond enzo, werk rusthuis. ben op zoek naar ander werk maar tot op heden niet gevonden. maar wat ik wil zeggen , op zich viel het beter mee dan verwacht. ik werk snel door en ben snel weer thuis ( of toch in mijn hoofd en hart). ze gaat voltijds naar KDV. dat gaat goed. de kidnjes kenne haar al. ze is een aantal keren geweest toen ik nog thuis was om te wennen ( slechte eter ze moet iemand echt vertrouwen) wat ik je wel wil zeggen is probeer niet te veel zenuwen te hebben, want ik denk dat onze meisjes dat voelen. de nacht voor mijn eerste dag , vroeg ze terug een nachtfles. dit is ze blijven doen tot deze nacht ( 3 d thuis) heb dus don en vrij gewerkt en nu vanaf morge een serie. dus verwacht me terug aan een nachtfles de komende nachten. ik dachtz e zal me missen, maar hoe komt hetd atz e de nacht voor mijn eerste dag al plots komt??? op ander forum zijn er mama' s di dat ook voor hebben en die denken dat de baby's dat voelen , onze zenuwen en stress errond. ( het geen zin hebben ) wil je veel succes wensen.
Je kan toch ook tijd met 1 kindje doorbrengen, wat is er mis met af en toe een oppas? Als je dan ook maar eens oppas regelt voor je dochter want anders is het niet eerlijk he, het klinkt nu alsof je liever samen met je dochter bent dan met je zoon en dat is vast niet zo bedoeld.... En verder, tsja, als je geluk hebt heb je de avonden voor jezelf, als er een aan het spoken is 's avonds is dat ook niet zo. Hoe ging dat toen je na je zoon weer aan het werk ging, had je toen ook zoveel moeite met het inleveren van vrije tijd? Verder kun je vast wel gewoon een dagje vrij nemen terwijl beide kindjes op het kdv zitten, is niks raars aan hoor! Ik doe dat eigenlijk niet genoeg, ben er nu ook wel weer eens aan toe
Naja, heb niet zozeer de zenuwen om weer te beginnen met werken hoor ( tuurlijk is het best wel weer spannend, maar ik geloof dat als ik er een halve dag zit dat ik weer helemaal gewend ben ), maar vind het lastig dat ik de dagen dat ik straks thuis ben altijd met 2 kids ben. Ben bang dat ik niet meer zo 1 op 1 kan genieten van mn meisje zoals ik nu doe en altijd druk druk druk zal zijn met 2 kids. Nu doe ik alles in slakkentempo, het huishouden, lekker laptoppen als mn meisje slaapt... Als mn zoontje thuis is, is het gewoon een stuk drukker. Destijds bij mn zoontje had ik minder moeite met het inleveren van mn vrije tijd... kleine baby's kosten nu eenmaal minder tijd en energie dan drukke peuters ( althans hier dan). En vond ik het ook erg om weer te gaan werken hoor voor mn zoontje ( vandaar de keuze om nu langer verlof te pakken ), maar had toen wel een andere baan met leukere collega' s die ik inmiddels wel miste. Af en toe een vakantiedag pakken en de opvang door laten gaan, ga ik zeker doen tzt!!
Ik hoor nog steeds alleen maar "genieten van mijn meisje" en "drukte door mijn zoontje". Je kan ook genieten met je zoontje toch? Als je de houding die hier doorsijpelt ook thuis hebt vind ik het sneu voor hem. Ik hoop dat ik er naast zit en het gewoon een lompe woordkeuze is...
Natuurlijk kan je nog genieten van je kinderen je gaat 3 dagen werken dan blijven er nog 4 over! En veel alleen zijn met je dochter zal niet want je hebt 2 kinderen Geniet van je mooie wondertjes!
Tuurlijk zal ik nog genieten met 2 kids! Vervelend als het overkomt alsof ik alleen van mn dochter geniet en niet van mn zoontje?! Ik heb het nu alleen over die bijzondere babytijd, dat hulpeloze en afhankelijke waar ik gewoon minder tijd voor heb straks omdat ik mn aandacht moet verdelen. Nu hoef ik dat niet. Mn zoontje die vraagt t wel als ie het niet krijgt Mn dochtertje nog niet! Die zla dus straks " het onderspit" delven als ik niet oplet Genieten met mn zoontje doe ik weer door hele andere dingen, samen dingen doen, 1 op 1 onverdeelde aandacht... Met 2 kids plus het huishouden wat er op die dagen moet gebeuren, lijkt het me gewoon erg lastig alles goed te willen doen... Om en mn zoontje aandacht te schenken en extra tijd voor mn dochtertje, en het huishouden en over de tijd voor mezelf nog maar niet te spreken?!
Verlies liever niet te veel tijd aan huishouden. Deel het eerlijk met papa, besteed het uit. Je zoon en je dochter hebben allebei meer aan je als je echt tijd voor ze hebt. En ik snap je wel hoor, een peuter is nou eenmaal heel anders dan een weerloze zuigeling. En dat weerloze is zo ontzettend snel weg!
Het is buffelen met twee kleintjes, dat ontkent niemand. Wat wij doen is een van de twee om en om 1 dag naar opa en oma, hoewel de oudste wat meer gaat omdat ze nog een beetje jaloers is als de jongste gaat.
Precies, die babytijd gaat al zo snel en met een peuter verdeel je die aandacht ook nog eens. We hebben al een hulp in de huishouding maar die komt eens in de 2 weken. Kan moeilijk alles opsparen voor dr Mn man heeft ook een dag ouderschapsverlof per 2 weken dus die doet ook wel wat met de kinderen 1 op 1 of in het huishouden ( maar ja, daar is die ouderschapsverlof dag eigenlijk niet voor bedoeld...)
Dat is wel een slim idee, maar toch voel ik me een soort van schuldig als ik ze " dump" ... is dat heel stom?
Het is toch geen dumpen? Je kindje is even lekker bij opa en oma, kunnen die even lekker samen lol hebben en jij hebt wat meer ademruimte/tijd om met je andere kindje door te brengen.
Nou, eens in de zoveel tijd laten we oma weleens oppassen op de oudste, maar dat is meer als we iets gaan doen wat voor hem echt niet leuk is, bijv winkelen. Oma blij, zoontje ook blij! Maar zonder reden, of alleen maar voor " ademruimte" .... het voelt dan een beetje als falen, of dat ik het niet aan zou kunnen. Ja, die kronkel zit ook in mn eigen hoofd, i know...
Druif78, ben je een mens of een robot? Tuurlijk is het niet erg, vraag maar eens aan je eigen moeder hoe zij het vroeger had. Ik kan me best wat logeerpartijtjes herinneren, en die waren echt niet altijd alleen maar voor mijn plezier
Ja, daar heb je gelijk in ook! En als kind heb je het echt niet door!! Nou, misschien idd maar eens gebruik van gaan maken!
Ik snap dat je het jammer vindt dat je straks geen tijd alleen meer hebt met je dochter, maar dat heb je nu eenmaal met 2 kindjes. Ik heb dat ook wel gehad in m'n verlof, vooral dat het met 1 kindje allemaal zoveel simpeler is . Maar je gaat je draai wel weer vinden hoor en het is juist ook heel erg leuk broertje en zusje samen, lekker met z'n drietjes dingen in huis doen. Lekker op bed de was opvouwen enzo, vond ik altijd heel gezellig, Eva meehelpen, Lisa lekker op bed liggen en kijken wat wij aan het doen waren. Lekker erop uit met z'n drietjes. En nu Lisa wat ouder is spelen ze heerlijk met elkaar en vind ik het zó ontzettend jammer dat Eva over een paar weken naar school gaat. Ze kunnen natuurlijk nog elke middag samen spelen en in het weekend, maar ik ga die relaxte ochtenden met z'n drietjes wel missen. Ik vind het eigenlijk maar saai met 1 kindje , aangezien ik het nu zo gewend ben met 2 kindjes en ze het zo leuk hebben samen.
Die momentjes zijn nu al wel herkenbaar, hoewel de oudste vaak met de jongste speelt maar niet andersom Zij laat t allemaal maar gebeuren. Maar dat is al zo leuk om te zien!! Maar van het huishouden komt er bij mij echt niks terecht hoor met 2 kids! Misschien moet ik dat ook nog leren? Mn oudste trekt alle pasgevouwen was omver, weet er een rommeltje van te maken. "Meehelpen" betekent hier standaard chaos in huis, dus dat soort klussen zouden dan echt 's avonds of in het weekend moeten ofzo? Ik denk zeker als de jongste wat ouder is en ze wat meer elkaar kunnen vermaken dat het er dan juist weer makkelijker op zal worden?!
In het begin vond ik het ook lastig hoor en deden we het huishouden vooral 's avonds en we deden vooral ook minder in het huishouden . Eva is erg behulpzaam en helpt echt heel goed met de was (altijd al gedaan), Lisa is wat onstuimiger en met haar de was opvouwen is lastiger, maar ook dat moeten ze leren. En het wordt inderdaad makkelijker hoor, ik kan nu de bovenverdieping schoonmaken als ze samen boven spelen, ze spelen dan gerust 3 kwartier heel lief, ik denk dat het nog lastig wordt straks als Eva naar school is, dan moet Lisa zichzelf vermaken. Maar ik kan wel weer makkelijker schoonmaken als Lisa dan op bed ligt, want heb Eva dan niet die ook aandacht wil/verdient, maar of ik daar zin in heb? En met in bad doen is ook veel makkelijker als ze ouder zijn, ze zitten nu namelijk in bad te spelen en ik zit op zp (sta er wel bij natuurlijk). Ik ga zo Lisa afdrogen en dan mag Eva nog even douchen.
Denk dat mn oudste wel een beetje op lisa lijkt idd als hij op bed ligt smiddags dan heb ik meer zin om iets voor mezelf te doen Hij zit nu wel in de fase dat hij minder slaapt of zn slaapje overslaat dus dan wordt t toch een stukje drukker. En of ik na mn werk nog veel puf heb om in het huishouden bezig te zijn... vraag me soms echt af hoe anderen dat doen? In het weekend?? Denk dat er gewoon een heel stuk minder in het huishouden gedaan gaat worden Lijkt me idd erg leuk en makkelijk als ze straks samen kunnen spelen en ik in de tussentijd wat kan doen. Nu is het nog erg verdelen van de aandacht. Ze hebben beiden aandacht op heel verschillende vlakken nodig. Met de jongste ben ik zo een half uur zoet qua voeden, verschonen en kroelen en ben ik even "niet bereikbaar" voor de oudste, met de oudste ga ik meer spelen en kan de jongste alleen maar kijken vanaf dr wippertje
Hey, Ik begrijp je wel hoor! Ik moet binnen 2 maanden weer gaan werken en ik kijk er nu al tegenop. 5 dagen, van halfacht tot halfzeven van huis. Tijd voor mezelf? Bestaat niet meer denk ik . Is nu al zo eigenlijk.. Als de kinderen op bed liggen, moet er nog opgeruimd worden, gewassen, gestreken,... Pfff!!! Ik ben nu wel aan het denken om parttime te gaan werken tot mijn middelste dochter in september naar school gaat, maar eerst zien of mijn baas daarmee akkoord kan gaan. In het begin was het wat zoeken toen ik 2 kindjes had, maar dat lukte snel! Ben eens benieuwd nu.. Succes in ieder geval!