Nieuwe fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwitsal, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik heb een fiets gekocht, een hele dure.
    Toen hij het kaartje van de fiets knipte, vroeg ik of er een nieuwe werd besteld.
    De verkoper gaf aan dat ik de fiets uit de winkel kreeg.
    Het was precies mijn lengtemaat en hij stond nog maar net in de winkel, een nieuwe bestellen was toch wat ingewikkeld, want ze zijn erg populair en er zou een lange levertijd op zitten.
    Ik merk dat het mij toch niet lekker zit, het zadel had ook een geluidje wat hij nog zou verhelpen
    Zouden jullie hiermee akkoord gaan? We hebben eerder 2 fietsen daar gekocht en die werden destijds wel gewoon besteld en hebben we goede ervaring mee.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Showmodel dus.

Dat zou ik niet zonder korting accepteren.

Bailey07 en Biny vinden dit leuk.
  3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook een dure (elektrische) fiets uit de winkel en niet besteld zeg maar. Niets mis mee in begin trapte de 6e versnelling wat door terug gegaan netjes verholpen en anders had die alsnog een nieuwe besteld voor me. Ik vind het helemaal prima zo heb er geen moeite mee. Maar als het jou niet lekker zit dan bel je toch dat je toch liever een nieuwe hebt.
    Een piepend zadel zou ik niet wakker van liggen eigenlijk

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    Nee ik zou daar niet mee akkoord gaan is een showmodel

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.134
    113
    Nee, zou ik niet voor de volle prijs mee akkoord gaan.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Zelf zou ik er geen probleem mee hebben. De fiets is nieuw. De fietsenmaker kijkt hem vaak nog helemaal na voordat je hem mee krijgt, dit zou ik wel even laten doen in ieder geval. als je problemen hebt kun je er ook zo weer langs gaan. lijkt mij prima toch.
    Als hij besteld is kan er ook een kraak in de zadel zitten. en dan moeten ze hem ook voor je in elkaar zetten en helemaal na kijken, en je moet meestal binnen een paar weken ook even langs gaan omdat er iets nog even extra vast gezet moet worden, of anders afgesteld moet worden.
    het enige verschil nu is dat hij eventjes in de winkel heeft gestaan. Zou voor mij echt niet uitmaken.

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Een geluidje in het zadel? Sorry maar vind dit wel een beetje een zogezegd 'first world problem'.
    Als het je niet lekker zit breng je deze terug en laat je een nieuwe bestellen. Dan moet je idd even wachten.

fafa vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier krijg je een fiets uit de winkel, tenzij die niet de juiste maat ofzo heeft. De fiets wordt sowieso helemaal gecheckt en in orde gemaakt, bij afhalen alles even checken (uiterlijk, remmen, doen de lampjes het etc), kraakje in het zadel kunnen ze ook gewoon verhelpen.

Lagertha, Zusterke, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb altijd een fiets uit de winkel gekregen. De fietsenwinkel waar ik altijd heen ga is maar een klein bedrijf van winkel en fietsenmaker. Hij heeft 2 mensen in dienst. Ik kan daar niet van verwachten dat die man ieder seizoen tientallen 'show modellen' overhoud. En de fietsen in de winkel zijn gewoon de koopwaar. Ik vind dat geen showmodellen. Een TV/wasmachine die in een winkel staat om te laten zien, dat vind ik een show model. Een fiets die daar maar staat te staan en waar niet op gefietst word beschouw ik niet als show model. Net als het pak melk in de supermarkt of de jurk die in de winkel aan een rek hangt, geen show model is.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    Ik heb dat ook gehad. Bij mij zag ik op de display dat er 9 km mee gefiets was toen ik thuis was. Volgens hun een fout dat klopte niet hij was echt nieuw maar geloof er geen barst van want de test fiets stond er niet meer en was ook mijn maat. Maar goed ik heb een gratis service beurt gekregen.

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Vandaag nog even contact gehad met de fietsenwinkel.
    Zadel was idd niet in orde en is aangepakt.
    Hij gaf ook aan dat de fiets nog geen week in de winkel stond en nog niet was gebruikt.
    Alle fietsen waar wel op z’n gereden, worden gelabeld als ‘demo’.
    Het is voor ons de 3de keer dat we een nieuwe fiets kopen.
    De eerste 2 waren gewoon wel besteld, vandaar dat ik het gewoon vreemd vond.
    Maar ik ben gerust gesteld en ga m’n fiets volgende week halen!

fafa vindt dit leuk.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Exact mijn idee.

13. rums

rums Niet meer actief

Nou daar zou ik echt geen probleem van maken.

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Afgelopen maandag een nieuwe fiets gekocht, stond ook in de winkel maar was net uit de doos gehaald. Er was nog niet mee gefietst. Kon de fiets dezelde middag ophalen. De fiets die ik nu heb zat geen slot op, kreeg deze gratis erbij. Eerste servicebeurt is gratis daarna met korting.

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.978
    113
    Op verzoek van @Zwitsal gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina