Ik heb een fiets gekocht, een hele dure. Toen hij het kaartje van de fiets knipte, vroeg ik of er een nieuwe werd besteld. De verkoper gaf aan dat ik de fiets uit de winkel kreeg. Het was precies mijn lengtemaat en hij stond nog maar net in de winkel, een nieuwe bestellen was toch wat ingewikkeld, want ze zijn erg populair en er zou een lange levertijd op zitten. Ik merk dat het mij toch niet lekker zit, het zadel had ook een geluidje wat hij nog zou verhelpen Zouden jullie hiermee akkoord gaan? We hebben eerder 2 fietsen daar gekocht en die werden destijds wel gewoon besteld en hebben we goede ervaring mee.
Ik heb ook een dure (elektrische) fiets uit de winkel en niet besteld zeg maar. Niets mis mee in begin trapte de 6e versnelling wat door terug gegaan netjes verholpen en anders had die alsnog een nieuwe besteld voor me. Ik vind het helemaal prima zo heb er geen moeite mee. Maar als het jou niet lekker zit dan bel je toch dat je toch liever een nieuwe hebt. Een piepend zadel zou ik niet wakker van liggen eigenlijk
Zelf zou ik er geen probleem mee hebben. De fiets is nieuw. De fietsenmaker kijkt hem vaak nog helemaal na voordat je hem mee krijgt, dit zou ik wel even laten doen in ieder geval. als je problemen hebt kun je er ook zo weer langs gaan. lijkt mij prima toch. Als hij besteld is kan er ook een kraak in de zadel zitten. en dan moeten ze hem ook voor je in elkaar zetten en helemaal na kijken, en je moet meestal binnen een paar weken ook even langs gaan omdat er iets nog even extra vast gezet moet worden, of anders afgesteld moet worden. het enige verschil nu is dat hij eventjes in de winkel heeft gestaan. Zou voor mij echt niet uitmaken.
Een geluidje in het zadel? Sorry maar vind dit wel een beetje een zogezegd 'first world problem'. Als het je niet lekker zit breng je deze terug en laat je een nieuwe bestellen. Dan moet je idd even wachten.
Hier krijg je een fiets uit de winkel, tenzij die niet de juiste maat ofzo heeft. De fiets wordt sowieso helemaal gecheckt en in orde gemaakt, bij afhalen alles even checken (uiterlijk, remmen, doen de lampjes het etc), kraakje in het zadel kunnen ze ook gewoon verhelpen.
Ik heb altijd een fiets uit de winkel gekregen. De fietsenwinkel waar ik altijd heen ga is maar een klein bedrijf van winkel en fietsenmaker. Hij heeft 2 mensen in dienst. Ik kan daar niet van verwachten dat die man ieder seizoen tientallen 'show modellen' overhoud. En de fietsen in de winkel zijn gewoon de koopwaar. Ik vind dat geen showmodellen. Een TV/wasmachine die in een winkel staat om te laten zien, dat vind ik een show model. Een fiets die daar maar staat te staan en waar niet op gefietst word beschouw ik niet als show model. Net als het pak melk in de supermarkt of de jurk die in de winkel aan een rek hangt, geen show model is.
Ik heb dat ook gehad. Bij mij zag ik op de display dat er 9 km mee gefiets was toen ik thuis was. Volgens hun een fout dat klopte niet hij was echt nieuw maar geloof er geen barst van want de test fiets stond er niet meer en was ook mijn maat. Maar goed ik heb een gratis service beurt gekregen.
Vandaag nog even contact gehad met de fietsenwinkel. Zadel was idd niet in orde en is aangepakt. Hij gaf ook aan dat de fiets nog geen week in de winkel stond en nog niet was gebruikt. Alle fietsen waar wel op z’n gereden, worden gelabeld als ‘demo’. Het is voor ons de 3de keer dat we een nieuwe fiets kopen. De eerste 2 waren gewoon wel besteld, vandaar dat ik het gewoon vreemd vond. Maar ik ben gerust gesteld en ga m’n fiets volgende week halen!
Afgelopen maandag een nieuwe fiets gekocht, stond ook in de winkel maar was net uit de doos gehaald. Er was nog niet mee gefietst. Kon de fiets dezelde middag ophalen. De fiets die ik nu heb zat geen slot op, kreeg deze gratis erbij. Eerste servicebeurt is gratis daarna met korting.