Las net een topic over het eerste tandje. Nou het eerste tandje is er, maar hoe lang duurde het bij jullie kindje dat het tweede tandje kwam?
hier ging dat best snel na mijn idee. tandje 1 kwam, week later 2, week later 3, week later 4 dus binnen 4 weken had ze ineens 4 tandjes !
De eerste kwam pas na de 9 maanden maar daarna ging het heel snel. Tweede na een paar dagen, en zo verder. Elke week kwam er wel eentje bij.
De eerste twee kwamen tegelijk (onder) en de twee boventandjes kwamen ook tegelijk maar dan een paar weekjes later. Vriendin van mij heeft een kindje dat wekenlang maar 1 tand had. Dat zag er wel heel komisch uit.
De eerste tand kwam met 10,5 maand, binnen een week was de tweede er. De derde en vierde tand kwamen toen ze 14 maanden was, daarna is het snel gegaan. Ze heeft er nu 10
Eerste twee: 4,5/5 maand. Tand nummer 3 en 4: 8 maanden Tandje nummer 5 en 6: net eerste puntje door. Hier dus elke keer 3 maanden ertussen. Onze oudste dochter begon ietsje later, maar had met 11 maanden al 10 tandjes/kiezen.
6 maanden eerste twee ondertanden (met een dag of 2 verschil) 7 maanden drie boventanden (met een week verschil tussen die 1e en 3e) :vierde boventandje en nog twee ondertandjes lijken er ook aan te komen. Idioot hoe snel het nu gaat. Maar ook bij de andere twee kids kwamen ze eigenlijk in paartjes van twee met een paar dagen er tussen.
Hier was ze exact 9 maanden met tandje 1 en een kleine week later tandje 2. Verder nog niets te zien.
Hier kwamen er ook 2 tegelijk. Verder kwamen er ook veel tegelijk. Maar wanneer weet ik niet. Ze heeft er geen last van gehad. Rond haar 1e verjaardag had ze alles al.
Ik dacht eigenlijk dat tandjes altijd met meerdere tegelijk kwamen. Hier de eerste twee (ondertandjes) met elf maanden. En nu komen er een stuk of 4-5 tandjes en wat kiezen tegelijk door. Zit dus 3 maanden tussen de eerste en tweede 'aanval'..
Hier met 4 mnd eerste 5mnd tweede (onder) 6 mnd derde en vierde ( boven) 7 mnd vijfde (onder) 9 mnd zesde en zevende (boven) 10 mnd achtste ( onder) Met 12,5/13 mnd 4 kiezen 14,5 mnd 2 hoektanden (boven) En nu komen de hoektanden onder door
Ben benieuwd.... hier heeft de dame sinds gister haar 1e tandje. de voorste van de onderkaak en dan de linkse voor haarzelf gezien. Ze at alleen ietsje minder, verder niets gemerkt... vrolijk als altijd, wat een bikkel
Hier komen de eerste 2 nu tegelijk, ze zijn beiden even groot/klein, steken 1mm ofzo boven het tandvlees uit