Ik heb vliegangst sinds ik kinderen heb gekregen, de gehele tijd in het vliegtuig ben ik door spanning half van de wereld, misselijk trillen lijkwit overgeven duizelig. Ik vind dit echt vreselijk, vroeger stapte ik gewoon een vliegtuig in en had ik nergens last van ik kon alleen genieten van t uitzicht. Cursussen zijn geen optie die kosten tegen de duizend euro aan. Ik wil gewoon weer genieten van een vlucht. Zodra het ticket geboekt is ben ik er al dagelijks mee bezig, alle mogelijke rampscenario's heb ik dan al gehad. En dan kan dus maanden duren Wie heeft hier ervaring mee en heeft wat tips (heb op internet al t een en ander gelezen)
Ja ik heb daar ook last van. Moet mezelf altijd heel erg in bedwang houden. Je hebt wel pilletjes om rustig te worden of je kan een week of twee voor je gaat vliegen rescue remedie van bach bloesem gebruiken. Ik hou altijd de stewardessen goed in de gaten. Als die nog relax zijn zal het wel goed wezen. En probeer aan die leuk vakantie te denken. Muziekje aan film op, goed boek mee allemaal afleiding die bij mij wel goed werkt, Maar elke keer vind ik het weer dood eng. Ik heb ook altijd pech hoor. Vlieg altijd met de duurdere maatschappijen en altijd gedonder. Heel slecht weer, doorstart. Ruzie onder andere passagiers enz enz, Laatst een x met Ryan air gevlogen, en ja hoor prachtig weer en super rustige vlucht gehad met prima personeel aan boord.
Ja wij laatst ook heftige turbulentie, ruzie tussen 2 passagiers ze vroegen daarna weer om een dokter omdat iemand onwel was en ik Maar kotsen haha xD
Ik vliegangstcursus is gelukkig niet meer zo duur hoor. De goedkoopste is al 499 euro. Als nog aardig wat geld, maar het kan je wellicht wel helpen om je angst weg te nemen. Maar wat ik begrijp, vlieg je voornamelijk voor vakanties. Je hoeft natuurlijk niet met het vliegtuig op vakantie he. Je kan ook met de auto op pad, en in onze buurlanden op vakantie gaan. Angst is een vervelend iets. Afleiding helpt wellicht nog wel het beste. Zorg dat je wat te doen hebt in het vliegtuig. Luister naar een muziekje, speel een spelletje op de ipad, lees een boek etc. Misschien kun je jezelf ook afvragen, waarom je bang bent. Vliegen is namelijk veel veiliger dan in de auto stappen.
Ik heb het ook gehad, ik begon al te hyperventileren voordat ik erin zat. Wat mij hielp was, rescue spray van bach, genoeg te lezen, geen caffeine van te voren drinken, toch met enige regelmaat vliegen (3x per jaar heen en terug), mits dit mogelijk is natuurlijk. Het liefst met daglicht vliegen, zodat ik goed naar buiten kan kijken en dus ook niet misselijk wordt. Nu heb ik het nog wel, maar in mindere mate.
ikheb ook vliegangst. Ik stap wel in t vliegtuig maar moet mijn gedachten etc heel erg afleiden en onder controle houden. (ook claustrofobie, vanwaar uit wrs mijn vliefgangst. Omdat ik het toestel niet kan verlaten op het moment dat ik wil en in paniek raak) plus laatste x terugvlucht van kos paar jaar geleden was niet zo leuk verlopen . Heb sinds kos (2011) ook niet meer gevlogen, maar gaan over ruim 2 weken naar turkije. Dus deze week even bach rescue spray halen