Nou.... Ik heb in totaal 4 keer gevlogen (altijd al heel erg bang geweest) 2 keer naar amerika 1 keer naar Isla margarita en 1 keer naar de canarische eilanden (3 erg lange vluchten dus) De 3 de vlucht die ik deed was al helemaal een ramp, laat details weg voor TS Ik heb dus ook van de dokter oxazepam gekregen (wat echt een sterk medicijn is) netjes ingenomen als voorgeschreven.... en je raad het al, stond zo strak van de zenuwen dat het COMPLEET NIETS deed. Dus met of zonder medicijnen was het resultaat hetzelfde, kun je net zo goed zonder vliegen vind ik dan. Maar misschien dat de uitwerking op iedereen anders is... Laat je zoveel mogelijk afleiden door andere dingen, filmen die gedraaid worden een goed boek dat soort dingen dat helpt bij mij ook echt het beste... Ik kijk ook niet uit het raampje, tja alleen als ik de zekerheid wil hebben of we nog recht vliegen en dan kijk ik ff snel Meid je kunt het KOMOP... Als ik het kan kan jij het ook
Ik herken het! Ik ben met een vriendin van me in mei naar Tunesie geweest. Ik had nog nooit gevlogen en ging zonder mijn kinderen. Ik had echt angsten dat het zou neerstorten enzo maar ik kan je zeggen dat het me 100% is meegevallen. Het voelt idd aan alsof je in een trein zit, ik had heel erg het idee dat het vliegtuig aan een touwtje zat hahahahahahaha heel stom...ik vond het zo raar dat ik in de lucht zat haha Turbulentie is niet prettig, maar lichte turbulentie kun je vergelijken met de trein. Op de terug weg durfde ik zelfs naar buiten te kijken, ook toen het vliegtuig wat schuin hing voor een bocht! Ik ga zeker binnenkort weer vliegen MET de kinderen erbij!
Ik heb vorig jaar ook met TUI gevlogen! Is een hele goede maatschappij! Ik heb 9 jaar lang doodsangsten uitgeslagen met vliegen, maar echt waar het is zoooo veilig! 2 maanden geleden ben ik naar kreta geweest en sinsdien van me angst af! Om heel eerlijk te zijn is vliegen eigenlijk heel saai....(vind ik hoor!) Oxazepam is een optie om te gebruiken, maar het is wel troep. Spreek uit ervaring .... ik heb ook primatour gebruikt (gewoon bij de drogist te halen) en heeft hetzelfde effect als oxazepam, maar dan is het geen troep! Meid probeer je geen zorgen te maken en denk aan de leuke tijd die je daar gaat hebben! Vliegen is minder eng dan je gevoel je laat denken... (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen!) Succes
ik zit nu serieus te twijfelen of ik wel of niet zou gaan. gisteren hoorde ik over dat vliegtuig in madrid, toen heb ik alle vliegrampen op wikipedia bekeken. niet zo slim.
Meis, volgens mij kun je er niet voveel aan doen. Ik heb vorig jaar voor het eerst in een vliegtuig gezeten en ik heb zitten janken! Ik vond het echt een drama. En ik maar proberen om aan leuke dingen te denken en op de rationele modus te blijven staan. Helpt niet. Je moet het gewoon doen. punt. Ik ben heelhuids heen en weer gevlogen, ik heb het overleefd, misschien ga ik wel nog een keertje vliegen maar ik blijf gewoon angstig voor vliegtuigen. Mischien wat minder dan eerst hoor, maar ik zal nooit stewardess worden, brrr. Mijn advies: gewoon doen. It sucks anyway. Als je niet gaat mis je je vakantie als je wel gaat moet je dat vliegtuig in..
meid ik heb ook een angstoornis gehad en ik denk echt dat je het beste oxazepan aan de huisarts kan gaan vragen! ik weet hoe het is om een angststoorins te hebben en met woorden kan je iemand echt niet gerust stellen ,alles gaat onbewust in je hoofd! oxazepan heeft bij mij ook een heletijd geholpen om me te kalmeren! en te zorgen dat je niet gaat hyperventileren!
Ik ken het probleem maar al te goed! Mijn tip, een boek: 'over vliegangst en over hoe je er vanaf komt' van Lucas van Gerwen. Te bestellen via www.valk.org Daar kun je ook vliegangstcursus volgen, maar dat kost flink wat. Ik was door het boek bijna zover dat ik een vliegreis zou boeken... helaas gisteren weer een vreselijke vliegramp, en ik vrees dat ik nu weer een lange tijd van mijn zonvakantie moet dromen....
hoe dichterbij het komt hoe enger het wordt, ik kreeg zelfs in de bus vandaag al last van paniek. ik denk dat ik er niet over na moet denken, maar het gaat vanzelf. ik hd de moed verzameld om te gaan, en nu dat ongeluk in madrid... 'wat als' blijft in m'n hoofd malen.. ik wou dat ik in de toekomst kon kijken.
Maak je geen zorgen! Tuifly is een goede maatschappij. Heb zelf ook meerdere keren met Tuifly gevlogen. De kans dat er iets met een vliegtuig gebeurd is altijd nog veeeeeel kleiner dan met de auto. En niet teveel nadenken over het ongeluk in Madrid. Om je gerust te stellen. Ben zelf een paar keer met een Russische maatschappij (binnenlandse vlucht!) gevlogen en daar was ook niets aan de hand. En neem anders een pilletje tegen de angst en vraag een stoel in de eerste rijen aan.