Wie heeft er ervaring met vloeistoffen meenemen op een vliegvakantie? Ik hoor en lees zoveel verhalen. Vind het zelf heel lastig wat is nou 100 ml. En weet dat je na de douane wel flesjes kan kopen maar wil dan eigenlijk mijn thermoskan met kokend water laten vullen, weet iemand of dit kan? Alle tips zijn welkom.
Je mag inderdaad maar 100 ml meenemen. Echt belachelijk, we hadden limonade mee voor onze zoontjes, dit moesten we weg gooien. Pakjes drinken moesten we ook weg gooien, ondanks dat dit gewoon dicht was In het vliegtuig kunnen ze wel water warm maken voor je. Je kan natuurlijk ook bij een eet tentje op schiphol vragen of ze het warm voor je willen maken.
Het handigste is om kant en klare (aangemaakte) flesvoeding mee te nemen, water kunnen ze namelijk weigeren aangezien dit officieel niet onder 'babyvoeding' valt en kant en klare flesvoeding wel. Maar ik zou ook gewoon water en poeder meenemen, alleen hou er rekening mee dat je het water dan moet weg doen. Verschilt heel erg wie je bij de controle voor je hebt (stom maar waar). Zelf heb ik altijd onbeperkt water voor mijn dochtertje mogen meenemen (gaf bv dus verder geen flesvoeding ofzo) maar ik ken veel mensen die het water voor de fv moesten weggooien
Hier vorige week gevlogen en je mag inderdaad maar 100 ml meenemen in je handbagage. Je kunt na de douane wel flesjes drinken kopen, maar deze mag je niet meenemen het vliegtuig in! Dan moet je ze laten sealen en mag je ze pas openmaken op de plek van bestemming. Bij ons stond bij de gate een grote container waar alle flesjes in gegooid werden, daar waren ze heel streng in. Als je tijdens de reis iets te drinken wilt, zul je het in het vliegtuig moeten kopen. Anders moet je even op de site van Schiphol kijken. Misschien dat er andere regels zijn als het om babyvoeding gaat, zoiets staat me wel bij.
oh echt? Wij vliegen over 3 weken met onze dochter en neem wel een pakje kant en klaar voeding mee maar wilde eigenlijk ook een flesje meenemen voor het opstijgen en landen zodat ze niet zo'n last heeft van haar oortjes,, maar die vlieger gaat dus niet op,, hm... Weet iemand of de winkels achter de douane al vroeg open zijn anders, zodat ik evt iets kan kopen daar.. wij vliegen om half 8 in de ochtend al.. oh wacht dat mag dus ook niet.. hm.. dilemma!
@ Springmuis, waar ga je naar toe? Wij zijn naar Turkije geweest en net terug ik heb gewoon een thermoskan heet water mee genomen en 2 flesjes water zonder problemen, heb het netjes gezegd voordat we de gate in gingen en ze zeiden dat het eigenlijk niet mag maar dat het goed was. Ook terug absoluut geen problemen. Ik heb wel na de douane wat water gekocht ingeseald zodat ik zeker wist dat ik wat had. Verder kan je in het vliegtuig gewoon water krijgen en warmen ze de flessen en potjes voor je op.
De winkels zijn dan wel al open, ze gaat een bepaalde tijd voor de eerste vlucht open. wij waren er laatst op 6.00uur en waren ze ook open. Wat vloeistoffen betreft is er een uitzondering voor babyvoeding, die noodzakelijk is tijdens de vlucht..
ging vliegen met amy-lynn met 5 maanden met 9 maanden met 16 maanden met 22 maanden toen ze flesjes kreeg nam ik een thermosfles gekookt water mee en bood dit apart aan ik zei duidelijk hier zit water in voor haar flesjes en het is gekookt bronwater later nam ik pakjes kant en klare voeding mee en met vliegen naar curacao nam ik zelfs knijpfruit,pyama pakjes,potje fruit,potje warm eten enz mee gewoon in een plastic zak bij de handbagage ik heb nog geen 1 keer gehad dat het niet mocht als je op de gegevens van schiphol of vliegtuigen kijkt staat ook op dat er uitzondering is voor babyvoeding google maar eens
Ik werk zelf in de reiswereld: babyvoeding die je tijdens de vlucht nodig hebt mag je gewoon meenemen!