luchtbevochtiger bij eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie77, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    ff wat vraagjes!

ons kereltje heeft last van eczeem-plekken en eerlijk gezegd weten we niet zo goed wat we er mee aan moeten. soms heeft ie er echt last van dan begint ie flink te krassen op z'n koppie en te krijsen.

nu heb ik eigenlijk 2 vraagjes;
    1) hebben jullie goede tips t.a.v. t behandelen van t eczeem (we hebben hormoonzalf van de ha en vette zalf gekregen, nu ben ik niet zo'n fan van de hormoonzalf, maar ja soms is t gewoon nodig). verder gebruik ik geen geparfumeerde badspullen voor m en was ik z'n kleertjes e.d. met neutral wasmiddel) en smeren we ons suf met die vette creme/zalf (lanette)

2) laatst hoorde ik van iemand dat t misschien goed was om een luchtbevochitger op z'n kamertje te zetten, hebben jullie hier ervaring mee? en zo ja wat voor type bevochtiger hebben jullie dan?
    (er ligt een houten vloer op z'n kamertje en ik weet dat die opzich wel vocht uit de lucht 'opzuigen')

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ikzelf heb ook last van eczeem en raad die luchtbevochtiger echt af want dan begint het (bijmij toch) verschrikkelijk te jeuken.

verder moet je het goed vettig houden na iedere asbeurt en zo vaak mogelijk insmeren.

geen wasverzachter gebruiken en als het zou kunnen een ontklker op de kraan aansluiten dit helpt echt het beste voor mij.

hoop dat het jou kereltje ook kan helpen ant het is echt een verschrikkelijkiets die eczeem.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb jarenlang hele erge eczeem gehad... echt de vellen hinger erbij. Ik ben toen naar een homeopatisch arts gegaan toen ik al tig dermatologen had gezien van die in het streekziekenhuis tot in 2 academische maar niemand kon me er echt vanaf helpen. Dan kreeg ik weer een nieuw zalfje, dat werkte ff en dan ging het weer mis... tot ik op mn 16de naar zo´n homeopatisch arts ging (had verder niet zoveel op met zoiets maar op den duur wil je alles wel proberen als je dan maar even geen jeuk/pijn hebt) en het werkte! Heb nog 1x na een paar jaar een nabehandeling gehad en nu ben ik al jaren exzeem vrij. Mocht mijn kind er last van hebben ging ik er meteen heen!

4. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    alvast bedankt voor jullie snelle antwoorden;

@zeeuwsmeisje; hoe heb je een goede homeopatische arts gevonden?
    heeft die hom. arts t bij jouw verholpen met zalf of met iets anders? ik geloof zelf dat je met die leuke smeerseltjes alleen de symptomen bestrijd en niet de oorzaak, oftewel dat je t van binnenuit moet behandelen
    (heb zelf ook een aantal jaren eczeem gehad, tot ik ontdekte dat ik allergisch ben voor chocolade en (teveel) aan suiker :( , toen ik daar mee stopte ging t STUKKEN beter). maar bij ons kereltje weet k ook ff niet, hij krijgt zoveel mogelijk bv, soms lukt dat niet (t kolven gaat slecht bij mij) en dan krijgt ie HA KV)

uit ervaring weet ook ik dus hoe vervelend jeuk is...........

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Luchtbevochtiger heeft alleen nut als het eczeem erger wordt bij droge lucht. Nadeel van luchtbevochtigers is dat je makkelijker schimmels in je huis krijgt en juist de sporen van schimmels zijn beruchte eczeemveroorzakers.

Heb je al op de volgende zaken gelet:
    -geen wasverzachter
    -bij jezelf en je man geen luchtjes op doen (deo, aftershave, eau de toilette)
    -geen luchtverfrissers
    -huisstofmijt
    -huisdieren

Verder: 2 a 3 keer per dag smeren met de onderhoudszalf, niet meer dan 1x per week in bad, uitkijken met Balneum Hermal, omdat sommige kinderen reageren op de olie daarin.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik was zelf toen nog erg jong dus mn moeder heeft die arts toen opgespoord, ik weet wel dat ze lid was van de artsenvereniging zie: http://www.vhan.nl Ik weet niet of dat wat zegt maar het was wel een fijn mens.

Ik heb toen een heel lang gesprek gehad over van alles, van mn geboorte tot toen, ik kreeg toen een recept voor een soort korrels die ik kon halen bij de apotheek en die moest ik innemen. Klinkt echt heel vaag maar het werkte en dat was/is toch het belangrijkste... sinds die tijd "geloof" ik er wel in daarom ook dat als mijn kids iets zouden mankeren ik daar weer heen zou gaan.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Miepie: ik weet niet waar je woont maar ik heb nog wel adressen van homeopaten in Friesland.

En wat verder bij mij helpt is niet te vaak en te heet douchen en dan geen zeep gebruiken.
    Ook heb ik het idee dat probiotica helpt bij mij (yakult enz) maar om dat nu aan je kind te geven :( .
    O ja van stress kan ik ook veel jeuk krijgen, maar ik neem niet aan dat jou kindje daar veel last van heeft. ;)

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi,

Stijn heeft ook eczeem, wij zijn er mee naar een homeopaat geweest en dat heeft helaas niks geholpen.
    We hebben hier ondertussen meerdere tubes zalf staan en niks hielp tot dat ik in het zwembad was en een andere moeder met de tip kwam om een flesje gel van aloé care te halen bij de natuur winkel (€2,59 voor een klein flesje), ik gebruik dat nu een paar weken en het gaat nu echt heel erg goed met zijn eczeem en de jeuk is zo goed als helemaal weg.
    We hebben zelf een keer de tip gehad van het cb om er steriele oogzalf op te smeren maar dat hebben we nooit geprobeerd omdat we dat nogal raar vonden.

Ik hoop dat je snel iets vind wat bij je kleintje helpt want het is echt heel erg vervelend.

9. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    @nemo; friesland is helaas een beetje ver weg, we wonen in limburg ;)
    heb wel n.a.v. jullie berichtjes wel direct op site van vhan gekeken en heb al contact gezocht met een homeopaat in de buurt. hopelijk kunnen we snel een afspraak maken en heeft ons kereltje er ook baat bij!

verder gaat ons kereltje maar 2x per week in bad en ook heb ik in de natuurwinkel ook al probiotica gehaald voor beebietjes, tja of t werkt weet ik niet

@veertje; ook hier staan al een heel aantal tubetjes in de kast, maar voor een flesje van nog geen 3 euro is ook nog wel plaats! ga morgen ff kijken of k t door jou genoemde spulletje hier kan krijgen.

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Ze hebben het hier ook in zalf vorm maar er is mij verteld dat de gel beter werkt, ik hoop voor je kleintje dat het gaat werken want het is zeker geen pretje.

11. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Of een luchtbevochtiger werkt voor het eczeem van je kindje hangt helemaal af van de oorzaak van het eczeem.
    In de meeste gevallen zal het geen effect hebben.

Ik begrijp heel goed dat je liever geen hormoonzalf gebruikt, maar hormoonzalven zijn tegenwoordig niet meer zo als de hormoonzalven van 30 jaar geleden waar we nu nog aan refereren als we het hebben over hoe slecht/gevaarlijk hormoonzalf wel niet is.
    Als je je houdt aan het voorschrift van de arts kan het weinig kwaad.
    Overigens als het eczeem niet wegtrekt met de hormoonzalf die je nu hebt (als je smeert volgens voorschrift) dan raad ik je aan om terug te gaan naar je arts eventeueel een verwijzing te vragen naar de dermatoloog. Of je krijgt een klasse hogere zalf mee, die is zwaarder maar het is beter kort met een zware zalf te smeren die wel werkt dan lang met een lichte zalf die maar half zijn werk doet.

Over aloe vera zijn de meningen verdeeld. Een tip, smeer het nooit maar dan ook nooit op kapotte huid dat doet enorm veel pijn :(

Hebben jullie enig idee wat de oorzaak van het eczeem is? Misschien kun je daarnaar opzoek gaan?
    Over homeopathie bij eczeem; het is geen eerste keuze, veel mensen en kinderen met eczeem hebben meer baat bij NEAT-behandelingen of bij Bioresonantie.

O, waarom ik dit allemaal weet, ik heb een dochter met zeer ernstig eczeem (tot ziekenhuis opnames aan toe :( ).

Tot slot nog 1 tip, ken je de site www.kindereczeem.nl al? Daar staat heel veel nuttige informatie op over eczeem, behandelingen, hormoonzalven, voeding en nog veel meer.

Sterkte met het eczeem van je kindje.

12. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    nog een tipje weet niet of het bij zo een kleintje mzg maar ik doe in bad zaltijd een beetje azijn dit haalt de kalk uit het water en gaat uitdrogen dus tegen en dan jeukt het stukken minder.en veel olie in bad.

13. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0

Voor azijn geldt ook dat je het beter niet in het water moet gebruiken bij open wondjes, want dat doet ook mega pijn :(

14. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    in z'n badje doe ik altijd wat zemelen (in een oude panty), dat gaat opzich best goed

vandaag ben ik er achter gekomen dat ie ook nog waterpokken heeft......ik vond al dat ie wat rare rode plekken had, maar die zaten precies tussen z'n eczeemplekkies. aangezien er waterpokken heerst op t kdv en t aantal plekjes steeds meer worden en t meer gaan lijken op mega-puisten, ga ik er vanuit dat t waterpokken zijn.
    dus dat is geeft wéér extra jeuk. heb echt medelijden met ons kereltje.

hopelijk gaat t snel over en heeft ie 'alleen maar' last van z'n eczeem....

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier helaas geen positieve ervaringen met homeopathie. Het maakte werkelijk absoluut geen verschil op het eczeem (in andere gevallen heb ik er wel goede ervaringen mee).

Bij ons werkt het beste: met beleid de hormoonzalf gebruiken als het opvlamt. Verder 2 - 3 per dag insmeren met onderhoudszalf, contact met allergenen mijden en fenistildruppeltjes.

16. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo,

Wij hebben van de huisarts ook de hydrocortisonzalf (hormoonzalf) voorgeschreven gekregen voor de plekken waar het opvlamt. Dit werkte heel goed maar als onderhoudszalf hadden wij de lanette/ vaseline creme, deze hielp echt niet het leek zelfs erger te worden.. Daarom teruggegaan naar de huisarts en toen heeft hij calmurid creme voorgeschreven. Sindsdien is het bijna helemaal weg, af en toe nog een klein plekje waar ik dan meteen wat hydrocortison opsmeer en dan is het meestal binnen een dag weer goed.
    Ons meisje zat echt helemaal onder voorheen! Mischien heeft iemand er iets aan.. We smeren dat nu 1 maal daags (mag 2maal maar is niet nodig)
    In het badje doen we Kleie kinderbad (van töpfer) maar dat moeten we in duitsland halen.. Is op basis van zemelen ook erg fijn spul en Lisa verdraagt echt bijna niks dus dat wil wel wat zeggen...
    Nou hopelijk heeft iemand hier iets aan.. Succes ermee in ieder geval!

Deel Deze Pagina