Hallo, Een tijd geleden had ik een topic geplaatst over Turkije waar ik op vakantie zou gaan. Nu willen wij het liefst annuleren heeft eigenlijk allerlei zaken.. (zwanger, baby van 1 jaar, man met vliegangst en geld) Maar de hoofdzaak is nu eigenlijk dat ik het geld liever ergens anders aan uitgeef nu we de tweede verwachtte. (onverwachts heel snel gegaan) Nu heb ik de 7de geboekt, en gelijk de 12de gebeld.. Ik heb bij D-reizen gereserveerd maar schijnbaar werken zij samen met Corendon en was mijn reis dus uiteindelijk van corendon. D-reizen deed in het begin niet moeilijk en wilde omdat ik zo snel was de reis kosteloos annuleren, echter bleek dat corendon dat niet wilde. Nu heb ik dus 155 euro aanbetaald en moet ik nog 83 euro bij betalen om te kunnen annuleren. Terwijl ik nog niet eens een mail heb gehad over de annuleringsverzekering (deze dus niet eens betaald of niks) en verder nergens voor heb moeten tekenen. Ik vind dit veel geld voor ons, en kunnen het goed gebruiken. Wat moeten we doen? Maar gewoon betalen om te annuleren? Ik weet het gewoon niet meer..
Kun je geen advies vragen bij D-reizen? Ik zou het raar vinden als je bovenop de aanbetaling ook nog eens moet gaan betalen om te annuleren. Ik had het pas geleden met een reis, maar die was online geboekt. Daar zat dus nog een 'bedenktijd' op van 14 dagen en we hadden ruim binnen de 14 dagen geannuleerd (kwamen iets anders tegen). Echter bleek die termijn niet op diensten van toepassing en zouden we onze aanbetaling dus kwijt zijn. Toch even mailtje aan gewaagd en uiteindelijk alleen maar 20 euro administratiekosten hoeven te betalen. Maar goed, dit was bij online boekingsite, dus weet niet of dat veel verschil maakt.
Ik denk dat je gewoon moet betalen omdat het geen gegronde reden is om te annuleren. Ze moeten je altijd vragen of je een annuleringsverzekering wilt. Heb je wel de papieren en wat staat daar in? Maar zit nu te denken als je geen annuleringsverzekering hebt moet je toch de volle pond betalen?
Wij hebben dus wél een annuleringsverzekering afgesloten.. Alleen werd mij belooft dat ik deze nog zou ontvangen (factuur ervan) vond het allemaal een beetje slordig. En onoverzichtelijk. Kreeg meerdere mails binnen.. echt heel vreemd..
Het ligt aan reden waarom je annuleert of je annuleringsverzekering dan wel of niet van toepassing is. Denk dat jou redenen (allemaal als ik ze zo lees) niet vallen onder de annuleringsverzekering...
Als je een annuleringsverzekering hebt moet je een bepaald percentage betalen van de reis. Dit zal de aanbetaling en de 85 euro zijn. Heb je geen annuleringsverzekering moet je alles betalen. De 7e boeken en de 12e annuleren... Niet echt goed doordacht. Neem aan dat jouw man die vliegangst al had.
Ja, maar de 9de testte ik positief voor ons tweede wondertje.. En aangezien mijn zoontje dan bij mij op schoot moet de gehele rit. EN ik longproblemen heb, is het allemaal en en en en geworden.. Ik denk dat ik wel een doktersverklaring zou kunnen krijgen, dus niet kunnen gaan ivm zwangerschap.. Maar dit moet ik dan over 2 weken eens vragen. Hopelijk vergoeden ze het dan wel.. En anders tegen de wil in.. toch maar gaan, ondanks dat ik me er niet fijn over voel..
Wanneer ga je weg? Hoe dichter je bij vertrek komt hoe hoger de annuleringskosten zijn. Wanneer je een geldige reden hebt dan krijg je de annuleringskosten terug en anders ben je ze kwijt. D-reizen is trouwens alleen een tussenpersoon en geen touroperator dus die voert nooit zelf de reizen uit.
http://www.d-reizen.nl/pdf/P-DKA.pdf Je mag annuleren bij een medisch vastgestelde noodzaak in verband met zwangerschap. Dus als je een verklaring krijgt dat het niet verantwoord is dan zou je kunnen annuleren. Neem even contact op met D-reizen of de verzekering is afgesloten. Ze zijn vanavond ook open en je kunt op de site chatten, dus kost je geen geld! En neem dan als je een verklaring hebt contact op met de verzekeringsmaatschappij zodat je zeker weet of je het geld dan terugkrijgt. Succes met je zwangerschap!
Misschien heb je hier wat aan. Artikel 12 gaat over annuleren (van de website van Corendon zelf). Corendon - Algemene Voorwaarden
Maar een zwangerschap is geen geldige reden als je naar Turkije gaat. Ga je naar een derdewereldland gaat misschien maar een gewone vakantie niet.
D-reizen werkt met unigarant en die geven dit aan in de voorwaarden van de annuleringsverzekering als geldige annulerings reden: 6.3. na afsluiten van de verzekering geconstateerde zwangerschap, hetgeen door een zwangerschapsverklaring kan worden aangetoond en/of complicaties bij zwangerschap Gewoon even contact opnemen met D-reizen en anders langsgaan in een winkel.
Zwangerschap is geen reden tot annuleren, mits je erge gezondheidsproblemen heb of iets met het kindje. Of ben je rond dat tijdstip uitgerekend? Volgens mij moet je altijd een percentage betalen
Ik ben doorlopend verzekerd en heb daar dus ook mijn annuleringsverzekering. Ik had new york geboekt maar zou dan 30wkn zwanger zijn. Mijn hele idee van shoppen en slenteren door new-york zag ik al voorbij gaan dus wilde annuleren. In onze polis was zwangerschap wel een reden tot annuleren, ik hoefde alleen een zwangerschapsverklaring in te leveren verder niets. Heb dus tot de laatste cent alles terug gehad. In jou geval zou ik de annuleringsverzekering betaald houden, deze polis opzoeken en doorlezen en dan kun je nagaan of deze verzekering de reden zwangerschap dekt ja of te nee. Meer kun je niet doen vrees ik.
Ps ik kwam pas na boeken achter mijn zwangerschap. Dus een zwangerschap na boeking was bij mijn verzekering wel een voorwaarde!
D reizen werkt via de ANVR voorwaarden ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden - www.anvr.nl Een reis kan je altijd annuleren, met of zonder een gegronde reden. Het enige verschil is alleen dat als het geen geldige reden is voor de verzekering je dus alle annulerings kosten zelf moet betalen. Als ik de reden zou van jou lees denk ik niet dat je daar voor mag annuleren, de meeste dingen had je van te voren al kunnen weten. wat betreft de zwangerschap weet ik niet, als jij gewoon een gezonde zwangerschap hebt dan denk ik niet dat de VK zomaar een briefje voor je schrijft om te zeggen dat jij niet mag vliegen, bedoel waarom zou je dan niet mogen vliegen? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje flut redenen om niet te gaan.
Vind het idd ook nergens op slaan, je man had toch voor je zwschap ook al last van vliegangst neem ik aan? En dan moest je zowiezo ook met je kindje op schoot toch? Maakt dat nou uit of je wel of niet zwanger bent? Neem aan dat je niet je hele zwschap je kind niet op schoot wilt nemen. Wij zijn met krrst ook op vakantie geweest en heb onze dochter van 1 ook de hele reis op schoot gehad, no problemos
Wij hebben dec. 2011 geboekt naar Italie ( via dreizen, een reis van holl. International), onze annuleringsverzekering loopt bij de anwb. Eind januari '12 ontdekten we dat ik zwanger was, maar we wilden de vakantie door laten gaan. Uiteindelijk begon ik heel erg te twijfelen omdat ik tegen die tijd 30 weken zwanger zou zijn, en hebben we zo'n 2 maanden voor de vakantie alsnog geannuleerd. Zwangerschap was een gegronde reden, ik hoefde enkel een zwangerschapsverklaring te overleggen. We hebben het hele bedrag terug gekregen. In 2009 een soort gelijk verhaal, alleen liep onze annuleringsverzekering toen wel bij D reizen. Maar ook toen was zwangerschap een gegronde reden voor annuleren. Ook toen alles terug gekregen, we hoefden ook toen enkel een zwangerschapsverklaring te overleggen.