Vliegen: bugaboo of buggy mee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by poema, May 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Van de zomer gaan we op vakantie met het vliegtuig. Onze dochter is dan 2,5 jaar. Maar nu zit ik te twijfelen wat ik zal doen qua wagen. Misschien is het handig als ik hieronder qua wagen de voor- en nadelen op een rij zet. Wellicht dat jullie ervaringen hebben met meenemen? Of tips?

BUGABOO
    voordelen

* rijdt lekkerder dan buggy
    * kan ze eventueel makkelijk in slapen
    nadelen
    * gehoord dat je hem moet inchecken (dus niet tot de gate mag meenemen)
    * gehoord dat ie vaak beschadigd tijdens transport
    * groot om mee te nemen in de huurauto op bestemming

BUGGY
    voordelen
    * mag mee tot aan de gate
    * lichter en kleiner om mee te nemen in de huurauto
    nadelen
    * rijdt minder lekker
    * slaapt ze denk ik niet zo goed in (weet ik eigenlijk niet, want nog nooit echt lange stukken mee gereden)

Wat zouden jullie doen? Ze loopt overigens als een kievit, maar als we ergens een stad ofzo willen bezoeken is het toch wel handig om een wagen te hebben. Persoonlijk ben ik geen fan van de buggy, voornamelijk omdat hij niet lekker soepel rijdt en ik hem laag vindt (ik ben zelf 1m80). We gaan naar Italie, dus ik stel me voor dat daar veel keitjes zijn?
    Maarja, heb ook geen zin in een kapotte Bugaboo... daar vind ik hem iets te duur voor en die hoop ik nog voor een tweede te kunnen gebruiken ;)
    We vliegen trouwens met Meridiana, misschien dat iemand ervaringen met deze maatschappij heeft wat betreft vervoeren van buggy's/bugaboos?

Dilemma, dilemma...

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Thanks! Zie dat er tassen te huur zijn, dat is ook nog een idee...

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Wij zijn net terug en we zijn met de buggy geweest. Ideaal hoor. Na het vliegen staat hij zo weer bij de gate als je eruit komt. Zoey sliep gewoon lekker in de buggy en met lange afstanden ging het ook prima. Zou het zo weer doen.

4. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik zou het persoonlijk zonde vinden om de bugaboo mee te nemen.
    die lui op het vliegveld kijken nergens naar.
    wij zijn vorig jaar met de auto naar spanje geweest, toen hadden we de bugaboo wel mee en ik vond het super want; goed bruikbaar op het strand e.d. maar als ik zou gaan vliegen en moest kiezen zou ik toch voor de buggy gaan. ook omdat je hem alleen bij stedentripjes wilt gebruiken en je kindje loopt als een kievit..

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    ik zou absoluut voor de buggy gaan!!!
    vrienden van ons hebben ook zo'n tas gekocht voor de bugaboo maar hij komt er toch beschadigd uit...
    bubby is niet zo duur dus kun je zo een nieuwe kopen mocht hij bij thuiskomst zodanig beschadigd zijn.

6. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik zou ook voor de buggy gaan. het is een stuk makkelijker op vakantie. wij hebben er speciaal 1 aangeschaft om te gaan vliegen. het is makkelijk dat je het mee kan nemen naar de gate en krijgt het ook meteen weer terug als je uit het vliegtuig stapt

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ook hier de buggy gekozen. Dit ging prima, en tot aan de gate te gebruiken.
    Wij kregen hem op het vliegveld van Mallorca helaas pas bij de bagageband weer terug. En inderdaad ook wat beschadigd.
    De buggy is ook makkelijk mee te nemen in (toeristen)bus, toeristentreintje e.d.

8. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buggy absoluut. Hebben wij ook gedaan toen we vorig jaar naar Portugal gingen, zoonlief was toen 14 mnd.
    Voor een kind van 2,5 zou ik al helemaal niet moeilijk gaan doen met en Bugaboo, zo vaak zul je hem niet meer gebruiken op die leeftijd.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hadden de buggy mee, de Zapp in de bijbehorende reistas/hoes. Moet je bij het inladen/uitladen van het vliegtuig kijken hoe ze met buggy's en kinderwagens omgaan, daar wordt echt mee gesmeten.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik zou voor het gemak de buggy mee nemen. Maar heb toen ons mannetje kleiner was ook een paar keer met de bugaboo gevlogen, met een zak erom (kom even niet op de naam, maar ze verkopen hem op schiphol) waar de maxicosi ook nog bij kon ging dat prima. De buggy gaat overigens ook van de slurf naar het ruim en wordt ws net als de bagage behandeld hoor..

11. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    oh ja was van seal & co de tas

Share This Page