Wij willen graag op vakantie naar de Dominicaanse republiek. Nu zie ik zoveel mooie resorts voorbij komen! Hebben jullie tips of juist afraders? Verder gaan wij het liefst in september maar ik las al dat er dan kans is op regen, wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Even een buitje of echt een regenachtige dag? Oktober, november of december zijn ook prima.
Wij zijn ooit in december naar de Dominicaanse republiek geweest naar Grand Paradise Resort. Heel mooi groot resort en heel lekker eten, iedere avond gezellige entertainment enzo. Het was onze eerste verre reis maar achteraf gezien zou ik nu niet meer zo snel voor de Dominicaanse republiek kiezen voor dat geld. Je kunt alleen maar op het resort blijven want zelf door het land gaan raden ze af dan kun je net zo goed naar Spanje gaan naar een mooi resort en dan hoef je er geen 10 uur voor in het vliegtuig te zitten Ik zou je dan eerder Curacao ofzo aanraden. En ja het is dan regenseizoen en dan moet je net geluk hebben dat je alleen een flinke bui in de namiddag krijgt maar het kan ook zomaar hele dagen regenen. Dat is niet te voorspellen. In december trouwens alleen maar mooi weer gehad.
Hoi hoi! Wij zijn 8 september 2013 naar het Bavarro Princess Resort geweest in Punta Cana! Dat is ons erg goed bevallen! Lekker eten, vriendelijk personeel, mooie kamers (wij hadden wel bruidssuite moet ik zeggen) Wij zijn daar 14 dagen geweest en hebben alleen de eerste dag regen gehad. Dat was de hele dag hard regenen. Daarna nog een paar keer 's nachts maar dan was het overdag strak blauw en zon dus geen last van gehad. De weken ervoor (en dat was dan augustus) was het wel 10 dagen regen geweest. Dus ik denk dat het gewoon lastig te zeggen is. Wij gingen echt op huwelijksreis om te relaxen dus massages, op het strand hangen, lezen, lekker eten en twee excursies gemaakt. Als je echt wat van het land wil zien is het wat lastiger dat raden ze niet echt aan. Al ben ik overtuigd dat het gewoon kan hoor.
Wij zijn 5 jaar geleden in juni voor onze honeymoon naar Punta Cana geweest. Ook honeymoon, zaten in hotel Baya Principe, overheerlijk eten, mooi resort en grote kamers. Je kan diverse uitstapjes maken op het eiland maar dat zou ik denk ik wel georganiseerd doen. Ook ooit in oktober op Curaçao geweest, ook regenseizoen en ook wel wat regen gehad, maar geen NL buien die de hele dag aanhouden. Het kwam er dan even heel hard uit, temperatuur blijft ook gewoon aangenaam!
Wij zijn 8 jaar geleden naar Sosua geweest, naar Casa Marina Beach / Reef Resort. Heel erg leuk! Daar kun je gewoon van de resorts af en gewoon wandelen naar het strand
Sept okt enz is het orkaan seizoen in de caribiën De meeste regen valt 's nachts is mijn ervaring Heel af en toe een fikse bui overdag Wij zijn er 6 x geweest(5 x in sept/okt) (1x in mei en toen hebben we echt 10 dgn lang regen gehad) 3x puerto plata 2x punta cana 1x bayahibe Voor de standen kan ik je punta cana aan raden maar zeker ook bayahibe Punta cana ligt aan de Atlantische oceaan Bayahibe aan de caribische zee Puerto plata e.o heeft de meeste bezienswaardigheden en alles is vanaf daar sneller te bereiken als je voor een excursie zou gaan! Heel veel plezier het is een geweldig land en de mensen nog leuker!
Ik ben er twee jaar geleden geweest in september, en wij hadden zo'n 4 dagen regen van de twee weken.. Daarnaast af en toe een bui. Je kan er niets van zeggen. Ben vaker in september geweest naar dat soort landen in die regio en meestal hadden we stralend weer!
wij zijn in november geweest en hadden 1 dag een bui het is altijd dan erg hand en warme regen maar meestal snel voorbij wij zijn in het riu palace punta cana resort geweesrt en dit was GEWELDIG!!
Wij zijn in het zelfde hotel geweest zo'n 5 jaar terug. Super vakantie gehad, als het regent dan blijft de temperatuur gewoon goed.
Heel fijn om te lezen, bedankt voor de reacties allemaal! Het gaat hoogstwaarschijnlijk toch oktober/november worden. Ga zo gelijk even kijken naar alles tips die zijn gegeven. Mochten jullie nog meer aanraders hebben qua resorts dan zijn die altijd welkom.
Wij in punta cana geweest. In een Barcelo resort dacht ik.. veel ala carte restaurants,mooi park,mooie kamers en luxe ten top. Excursies georganiseerd doen maar zeker de moeite waard. wij hebben 1 bui gehad in de avond, verder droog geweest.