Hallo meiden, Wij zitten erover te denken om in de meivakantie twee weken in Zuid-Frankrijk te boeken, bijv. de Provence. Zeker met dit weer een aantrekkelijk vooruitzicht . Wie van jullie heeft dat ook wel eens gedaan en hoe was het weer toen? Ik vind op internet gem. temperaturen van zo'n 22 graden maar dat lijkt me weer wat koel... Het moet qua weer wel echt de moeite waard zijn, willen we er zo'n eind voor gaan rijden. Bedankt voor jullie reactie!
Wij zijn er geweest en het jaar ervoor in italie. We hebben beide keren gewacht tot een week voor vertrek met boeken. Je neemt dan wel een risico, maar in mei is het gewoon nog niet weerzeker. Dus wij hebben op t weerbericht gewacht In 2 weken tijd 1 dagje regen, 1 week volle bak zon en de tweede week wat wolken. Temp was tussen de 25 en 35 graden.
Wij zijn er twee keer geweest in juni en beide keren was het weer prima, maar absoluut niet "warm warm" zeg maar. Ook best veel bewolking en regen gehad. Spanje in juni vond ik ook nog erg wisselvallig dus voor ons alleen nog verder weg in juni zodat het wat zonzekerder is.
Halverwege mei geweest en het was er "koud", iets van 18 graden. Je hebt daar gewoon geen mooi weer garantie en zeker in mei niet, dan moet je toch wat verder weg gaan, ben ik bang.
Familie is er 2 keer geweest en in mei, was het bij hen echt beide keren prachtig weer in de buurt van cap d acde. Echte temperaturen van 28-32 graden. Wij zijn in eind mei begin juni naar spanje geweest eerst 4 dage slecht weer en daarna 14 dagen prachtig weer. Dit jaar gaan we weer naar spanje net de grens over maar we hebben gekozen voor de 3e en 4e week van juni.