Fibromyalgie en zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jodi, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met Fibromyalgie en zwanger worden.

    Volgens de reuma stichting kan het gewoon, maar heeft iemand hiermee al ervaring.
    Worden je klachten minder.
    Veranderen ze...
    Etc....

    Alvast bedankt.

    groetjes Jodi
     
  2. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik bliuf dit topic in de gaten houden, ik ben hier ook erg benieuwd naar....

    Ik heb ook FM, maar ben nog nooit zwanger geweest dus kaner verder niets over zeggen....
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb er weleens van gehoord en ook gelezen, je kunt gewoon zwanger worden hoor alleen het probleem van die persoon was dat ze heel veel medicijnen moest slikken omdat ze continue pijn had overal, dus adviseerde de huisarts haar dat ze als ze ongesteld was gewoon medicijnen mocht slikken en in haar vruchtbare periode niet, en dat ging volgens haar prima....dat is wat ik heb gelezen! ;)
     
  4. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hmm, klink wel als logisch.

    Bij mij gaat de pijn echt als een achtbaan heen en weer. Soms geen last andere keer slik ik zo mijn maximaal aan inbruprofen en paracetamol.

    Maar even opletten op de vruchtbare dagen. Daar heb ik toch wel n beetj epijn voor over.
     
  5. Niet meer actief

    Die persoon waar het omging slikte ook paracetamol, en ibuprofen maar in haar vruchtbare periode moest ze ff doorbijten en die pijnstillers niet slikken en dat ging goed zei ze...
     
  6. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ken verschillende mensen met fibromyalgie. Daarvan heb ik 3 mensen zwanger meegemaakt.
    Twee van hen vertelde mij dat ze tijdens de zwangerschap nog nauwelijks pijn hadden terwijl de medicatie juist was verlaagd. Een van hen was zelfs zwanger van een tweeling, maar zei dat ze zich lange tijd niet zo goed had gevoeld als toen, terwijl dat toch een hele belasting voor je lijf is...een tweeling. Schijnt toch met hormonen te maken te hebben.
    De ander ondervond geen verandering, niet minder, maar dus ook niet erger.

    Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
     
  7. Niet meer actief

    Ik snap het ff niet, heb jij 3 mensen zwanger gemaakt??????
     
  8. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    zwanger MEEGEMAAKT, niet zwanger gemaakt haha
    Ik kende die mensen al toen ze zwanger waren en heb het er toen dus met hen over gehad, dat ze minder last van FM hadden
     
  9. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Mijn zus heeft ook Fibromyalgie en heeft 2 gezonde kinderen gekregen. Had amper pijn. Mij is ook bekend dat zwangere vrouwen die het aan de spieren hebben juist geen / nauwelijks pijn hebben.
    Zelf heb ik dystonie, maar daar is nog weinig over bekend mat zwangere vrouwen.
    Heel veel suc6 verder.
    Groetjes Nenske
     
  10. Niet meer actief

    hahahahaha sorry lig hier helemaal in een deuk ik heb het verkeerd gelezen... :) :) :) :) :)
     
  11. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

    whahahaha
    Lijkt me erg onwaarschijnlijk...dat ik iemand zwanger maak hahaha :p
     
  12. Niet meer actief

    :):):):):)
     
  13. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hoi ...mijn vriendin heeft fybromyalgie , zij besloot op haar 39e toch na lang wikken en wegen zwanger te raken ...en wat denk je ...de pijn tijdens haar zwangerschap was beduidend minder ...misschien door invloed van hormonen ...anyway ze heeft nu een gezonde dochter ...
    greetz asjuh
     
  14. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Okeee, hier een ervaringsdeskundige!

    Ik heb zelf fibromyalgie en had altijd zoveel pijn dat paracetamol en ibuprofen niet meer hielp. Dat laatste was/is trouwens ook heel slecht voor je maag en aangezien ik al jaren maagklachten heb... :(
    Ik ben op een gegeven moment tramaldoldruppels gaan gebruiken en dat hielp geweldig goed.
    Op het moment dat we besloten dat we voor een zwangerschap gingen, heb ik alle pijnstillers laten staan. Ik heb heel veel pijn gehad, maar dat had ik er voor over. Gelukkig was ik heel snel zwanger, hahaha!

    Ik moet zeggen dat het HCG hormoon echt de beste pijnstiller is voor fibro! Ze zouden het in potjes moeten verkopen, geweldig!
    Ik heb sinds ik zwanger ben geen centje pijn meer gehad. Ik had dit trouwens ook al van anderen, met dezelfde ervaring, gehoord, dus ik keek er ook al een beetje naar uit.

    Maar ik was en ben nu dus echt anti-pijnstiller, ben veeeeel te voorzichtig met wat er in mijn buik groeit.

    Enne, als je nog meer vragen hebt; kom maar op!

    En weet je wat het fijnste is? Dat die pijn in mijn handen verdwenen is. Ik kon eerst bijna niet meer typen en/of schrijven. Dat was echt waardeloos...
     
  15. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Fijn voor je Cynthia dat je geen pijn meer hebt.
    Ik hoop ook vor jou Jodi dat je geen pijn hebt tijdens je (toekomstige) zwangerschap. Ook hoop ik dat natuurlijk voor mezelf en alle anderen die iets aan hun spieren hebben.
    Veel suc6 allemaal.
    Groetjes Nenske
     
  16. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Okay, nog een goede reden dus om zwanger t ewillen worden.....hhi...
    Bij mij is t nu op het moment niet zo erg dat ik constant medicatie slik, maar wel veel....

    Ik probeer een heleboel nu al homeopatisch op te lossen, heb vrij goede pillen, en de rest van de pijn draag ik dan maar.....
    Ik vindt het uitziucht van vanaf mn 26ste tot mn 80ste aan de pillen een beetje eng.....
     
  17. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Misschien een tip, waar ik heel veel aan gehad heb: Mensendieck!

    Het is heel belangrijk om in beweging te blijven, maar door de pijn is dat juist heel moeilijk. Daardoor blijf je weer 'stil zitten' en krijg je nog meer pijn/verstijving.
    Ik heb bij mensendieck heel veel oefeningen geleerd die echt hielpen mijn spieren soepeler te maken en te houden. Dat beweegt een stuk gemakkelijker. En ik fiets heel veel, scheelt ook en is ook niet zo'n belasting.
     
  18. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik doe heel veel oefeningen, s ochtends onder de douche al om soepel te worden....

    En het grote voordeel dat ik heb is dat ik heel veel met het paranormale bezig ben, en ook met reiki, een vandaaruit met bepaalde oefeningen mijn pijn kan vergeten of wegnemen...

    Nadeel daarvan is wel dat ik daarna kapot moe ben....
     
  19. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Je moet ook wel zorgen dat je de negatieve energie loslaat na het wegnemen van de pijn. Als je dat bij je blijft houden, wordt je erg moe. Het zijn tenslotte ook een soort afvalstoffen...
     
  20. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ja, enb daar moest ik even in oefeneen.....

    Ik moet zeggen, dat het wel steeds beter gaat, als je maar blijft oefenenen.....
     

Deel Deze Pagina