Hoi Dames, Ik ben inmiddels 20,4 weken zwanger en ben nog niets aangekomen sterker nog..ik ben iets afgevallen (kilo of 3). Mijn 20 weken echo was helemaal goed, kindje groeit goed. Ik heb overgewicht en heb een BMI van 35. Jullie horen me niet klagen hoor maar hebben meer dames hier ervaring mee?
Zit nu op 3 kilo boven m'n start gewicht van 80k Ben 4 kilo afgevallen door veel overgeven Dus in totaal nu 7 erbij En het gewicht kwam ongeveer met weer 23 heel langzaam opgang Maak je niet te druk iedere zwangerschap en iedere vrouw is anders Geniet er van en luister naar je gevoel en je VK
Hoi, Ik ben inmiddels bijna 23 weken zwanger en ook nog steeds niet boven mijn startgewicht gekomen. (Ik was een paar kilo afgevallen door de misselijkheid) Mijn bmi was rond de 29 dus ik vind het totaal niet erg! Kindje doet het goed en vk is tevreden
In het begin viel ik ook een paar kilo af maar dat kwam er later in de zwangerschap langzaam bij. Geloof me het komt echt vanzelf hihi. Rond mijn 20e week zat ik zelfs nog onder mijn startgewicht! Vanaf de 30e week begon het, ik was toen langzamerhand zo'n 5 kilo aangekomen. Ik ben nu 34 weken en ben in totaal 9,5 kilo aangekomen Ik merkte van de week dat me broeken wat strakker zaten. Ik ben op de weegschaal gaan staan en schrok me rot hihi. Zoveel aangekomen in zo'n korte tijd, dat had ik niet zien aankomen
Ik ben zelf nu 3 kg aangekomen en was vorige week zelfs een kilo afgevallen terwijl mijn buik nu eindelijk is gegroeid. VK zei geen zorgen, dat komt voor en het kan de laatste weken heel snel gaan en met een kilo per week erbij komen. Het is bij iedereen anders. Overigens was mijn startgewicht 63 en ben ik 1.76 dus een BMI van 20 dus het is denk ik eerder persoonsgebonden dan gewichtsgebonden..
Ik verbaas me er altijd over, dat er dames zijn die niet/ weinig aankomen. Ik zelf kom enorm snel aan namelijk. Ik weet ook wel dat je het aankomen of afvallen niet altijd zelf in de hand hebt. 1e zwangerschap ruim 20 kilo en nu ook alweer 10 kilo erbij en moet nog 15 weken ik kan hier best jaloers om worden. Ben al niet heel slank van mezelf en nu voel ik me helemaal een aangespoelde walvis Wat eten jullie zoal op een dag (rond deze termijn a 20+ weken)?
Eriva, vervelend dat je je zo voelt. Hier dus ook iemand die nauwelijks aan kwam tijdens de zwangerschappen en moet zeggen dat me dat heel erg onzeker maakte.ookal zei mn gynaecoloog dat het niet erg was zolang je gewoon eet als dat gaat. Hier bij bijde zwangerschappen afgevallen door de misselijkheid en ben de eerste uiteindelijk toch nog in totaal 10 kg aangekomen 4 kg boven startgewicht) en bij de 2e 6 kg (2 kg boven startgewicht) zelf heb ik er toen ook een topic over geopend. Gelukkig heb ik hier 2 gezonde dochters om te bewijzen dat zolang je niet gaat diëten weinig aankomen geen kwaad kan.
Alles wat los en vast zit word hier gegeten Chips met dip, pinda's ,magnums, krentenbollen,brood,mentos rollen Watermeloen van 6,7 kilo in 2 dagen in m'n uppie.koekjes, als ik in de stad ben moet er langs de hema gegaan worden voor een halve rookworst met mosterd en een grote slushie van de jamin. En als we weer naar huis gaan ff langs de Mac voor een medium aardbei shake en een wrap We gaan ongeveer 1a2x per week naar de stad met z'n 2e. En allemaal waneer ik zin heb en naast het warme eten Klinkt veel maar zal vast nog het een en ander vergeten zijn.
Kben nu 4 kilo aangekomen en eet alles wat los en vast zit Bij mijn eerste 25 kilo aangekomen en at ik veel minder Dus zegt allemaal niet veel
Ik ben bij de eerste niets aangekomen. De hele zwangerschap rond hetzelfde gewicht blijven hangen en na de bevalling zelf lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik at de helft minder en veel gezonder, nu trouwens weer..... Ik zei voor deze zwangerschap nog gekscherend dat zwanger zijn mijn manier om af te vallen is. Mijn BMI is en was ook toen te hoog 32 geloof ik
oh erica dat is naar . Ik eet meestal: ontbijt: havermout met magere yoghurt, fruit en noten of 2 boterhammen met kaas en gekookt eitje. tussendoor: fruit lunch: 4 boterhammen met bijvoorbeeld kaas, boterhamworst, appelstroop of jam tussendoor: cracker (2) met smeerkaas of groenten (rauw) avondeten: gewoon een normaal bord met aardappelen, groenten, vlees of pasta of maaltijdsalade ofzo.. Daarnaast kan ik tussendoor ook echt nog flink snaaien gebakje op mijn werk? kom maar door!!! vanmiddag 3 plakken cake gegeten en net nog 3 perenijsjes . Gisteren nog een bakje paprikachips en handje olijven... Voor ik zwanger werd hield ik echt heel erg van een wijntje dus misschien komt het daardoor dat ik niet aankom omdat ik dat niet meer drink (daardoor snaai ik ook minder..)
Bedankt voor jullie reacties. Als ik dit zo lees, is het aardig wat, wat jullie zoal eten. Maar goed, wat ook al gezegd is, je doet er zelf weinig aan. Ik heb sowieso aanleg om snel aan te komen. Ik moet me er maar bij neerleggen. Wat ik me net bedenk, ik ben wel gek op zuivel; melk, yoghurt, vla, kaas. Misschien daar iets mee minderen kan denk geen kwaad. Zit ook best wat vet in volgens mij... Ach... Uiteindelijk gaat het er om dat onze kindjes gezond ter wereld komen toch?!
Ik denk ook dat het per persoon of zelfs per zwangerschap verschilt. Volgens mij eet ik gewoon normaal (ben niet van het snoepen, nooit niet) Ontbijt: havermout met banaan of appel oid Tussendoor: fruit of cracker of rauwkost Lunch: 3-4 boterhammen met kipfilet of hummus of avocado of huttenkase of kaas, pindakaas etc en melk of optimel Tussendoor: fruit of cracker of rauwkost (iets anders dan in de ochtend) Avondeten: wat er op het menu staat: pasta , rijst, ovenschotel, soep etc Later vaak nog wat yoghurt oid Overigens is dit een voorbeeld ik eet verder gewoon waar ik zin in heb... Niet druk maken hoor, zo te lezen maakt iedereen zich druk: teveel, te weinig aankomen. We zijn allemaal anders
Ik ben in het begin ook afgevallen. Nu met 25 weken 5 kilo afgevallen en al een paar weken stabiel qua gewicht. Dus ik teer ook in op mezelf.. Maar met de baby gaat alles goed. Das het belangrijkste!
Zo is iedere zs anders ik ben de oudste thuis en bij mij was m'n moeder maar 5kilo aangekomen Bij m'n broer 35 Dus dat scheelt echt n hoop En idd kaas is vet maar ooh zoo lekker melk drink ik alleen Milk&fruit iets anders lust ik niet En m'n yoghurt is altijd volle yoghurt zit veel meer smaak aan en er blijft veeeeel meer over als ik hangop maak En met n beetje suiker smaakt hangop naar slagroom