Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kiki09, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki09

kiki09 Nieuw lid

6 jul 2008
    4
    0
    0
    Hoi allemaal,

Gisteren bezoek gehad van moeders voor moeders.
    Een erg vriendelijke vrouw die alles heel goed kan uitleggen.
    Vanaf gisteren ben ik dus mn urine aan het opvangen voor moeders voor moeders.
    Ik vind het erg fijn dat ik hiermee een steentje bij kan dragen aan mensen die moeite hebben om zwanger te raken.
    Voor mij is het een kleine moeite.
    Oja, ze kunnen heel veel urine gebruiken dus ....als je er ook zo over denkt meld je dan ook aan.
    P.s je krijgt nog leuke cadeautjes ook.
    Wij hebben gekozen voor een heel mooi boek met allerlei info rondom zwanger zijn en bevallen etc. Verder kregen we ook een foto lijstje voor de echo foto in te doen.

Groetjes

2. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

ik wou mij ook graag aanmelden voor moeder voor moeders,
    toen ik 5 weken zwanger was kwam er al een mevrouw bij mij langs, leuk gesprekje gehad, en toen kwam eht mediche vragenformulier.
    maar bij de eerste vraag moest ik al een JA antwoorden, want ik heb na mijn eerste bevalling een bloedtransfusie gehad, en daarom mocht ik dus niet mee doen met moeders voor moeders.
    ik vond dit echt niet leuk, want tijdens mijn eerste zwangerschap wou ik het graag, maar toen hadden ze het in deze prvincie niet meer, en nu hebben ze het hier weer, maar nu mag ik niet mee doen.

dus ik BAALDE enorm.

dus iedereen die wel mee doet, ik vind het supper.

groeten anita

3. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    Bij mij zijn ze ook gister lang geweest, hele aardige mevrouw ook.

Ik heb gekozen voor de dvd, kon niet kiezen tussen boek en dvd, zat na de hand weer te twijfelen maar ja toen was ze al weg, hahahah.

Ben gisteravond gelijk begonnen met opvangen, staat een krat en kan boven en een beneden.

Was echt verbaasd, ze had klein potje bij, en omdat te vullen met hormoon hebben ze zwembad urine nodig! dit begreep ik tenminste.
    Voelde me erg schuldig dat ik bij eerste niet mee had gedaan, dit kwam toen door steeds bloedingjes en dacht ik steeds wacht wel even, en kwam t er uiteindelijk helemaal niet meer van, dacht nu meld me alvast aan en dan zien we wel! Zeker omdat we zelf ook medicijnen hebben moeten gebruiken!

lieffs

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem....2x ja op het vragenformulier. Heb een hernia operatie aan mijn rug gehad...en mocht dus niet mee doen. Ik was erg teleurgesteld...
    Ze moeten die vragenlijst op internet erbij zetten. Dan weet je meteen of je wel of niet mee kunt doen...

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik doe mee, maar ik ben zooooo misselijk de hele dag, daar word je niet vrolijk van en als ik die geur al ruik uit die flessen moet ik al haast overgeven....dus ik ben eerlijk: 's ochtends kan ik het gewoon niet, de rest van de dag probeer ik het zoveel mogelijk op te vangen. Maar die geur, daar hadden ze wel iets anders voor kunnen bedenken :(
    Of ben ik de enige die daar last van heeft?!

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Weet iemand nog welke vragen er allemaal gesteld werden? Op dat vragenformulier dus.. :)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had ook graag mee willen doen, maar bij mij in de buurt moet je de flessen zelf wegbrengen naar een verzamelpunt. En ik wilde niet dat mensen mij zagen met die flessen en meteen wisten dat ik zwanger ben.

Maar petje af hoor dames, echt goed dat jullie dit doen

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jeetje, ik ben helemaal vergeten wat ze vroegen... even denken hoor!
    Of je medicijnen gebruikt, ooit een transfusie hebt gehad, 1e dag laatste menstruatie...verder zou ik het echt niet meer weten!
    Zwangerschapsvergeetachtigheid vrees ik....sorry!

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hier is het niet, het dichtsbijzijnde verzamelpunt was 25 km verderop dus helaas kon ik ook niet meedoen...

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha geeft niks, ik heb er ook last van! Maar ik neem een enorme berg aan medicijnen, dus ik vrees dat ik toch niet mee had mogen doen.. Bedankt voor je antwoord!

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bij de eerste overigens wel 10 weken meegedaan!

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

Ik had hier ook heeeel erg last van hoor!
    nou had ik een tip gehoord dat je die flessen dan ff 10 minuten open moet zetten buiten. Dan schijnt de ergste geur er af te gaan. Of het werkt weet ik niet ,want ik las de tip ook pas toen ik al klaar was :(

13. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    mww wat ze vragen even denken,

of je bloedtransfusie hebt gehad
    of je hoornvliestransplantatie hebt gehad
    of je hepatits hebt
    of je besmet bent met hiv
    of je antibiotica gebruikt

of je langer dan 180 dagen, in engeland en nog wat van die landen daar in de buurt hebt gewoond (zal wel om de eilanden ofzo gaan)

verder weet ik t eigenlijk niet meer, dit zijn dnek wel de meeste, maar weet t niet zeker

en indd voor datluchtje hadden ze wel wat anders kunnen bedenken, ben noiet extreem misselijk ofzo, maar dat wordt je vanzelf als je dat ruikt maar ja!

14. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb ook mee gedaan aan MvM ... Maar toen ze de laatste keer de kratten op kwam halen was ik stiekem toch wel blij dat ik er vanaf was.. Maar met de volgende zou ik zo weer mee doen :)

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mijn 2 dochters ook meegedaan en nu ga ik weer meedoen! :D

16. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik moest ze ook zelf wegbrengen, maar ik deed de kratten gewoon in plasticzakken en dan bracht ik ze weg. Ik geloof niet dat iemand ooit door had wat er in zat. Maar dat zei de mevrouw van Moeders voor moeders ook, ze proberen het zo discreet mogelijk te doen (geen reclame op de auto e.d.)

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Of je ooit een operatie aan je rugwervels hebt gehad
    Of je ooit een hernia (rug) operatie hebt ondergaan

18. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hahah ja nu ik ze zie staan, die miste ik nog!

dit is dan dus de vragenlijst, thanks mamakitty.

Hoe was de verjaardag van je dochter?

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik doe ook mee, lekker nog alleen deze week. Met de volgende doe ik het niet, vanwege de geur die uit die flessen komt. Ik ben heel erg misselijk geweest, en ik zag er behoorlijk tegenop om naar de wc te gaan op een gegeven moment.

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Doe ook al vanaf week 5 mee... (HCG was al hoog genoeg)...
    en nu bijna in de laatste week..... Ben ik wel blij mee hoor... ook al vond ik het in het begin niet erg om te doen, nu heb ik het wel een beetje gehad....

Ben trouwens blij als ik van die flessen af ben... heb hier een chauffeur die niet kan tellen...

Kreeg in het begin 3 kratten vol, maar de chauffeur zet niet het gelijke aantal flessen terug als ik inlever... gevolg.. in mn badkamer staan nu 4 kratten met flessen en nog 1 losse fles !

Volgende week donderdag lever ik mooi alles gelijk in!

xxmona

Deel Deze Pagina