vliegen heen met 28 weken en terug met bijna 30 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roosje1201, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

wie heeft dat nog meer gedaan?

graag wil ik ervaringen van anderen horen

liefs mij

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik zou in elk geval even informeren bij de vliegmaatschappij waarmee je vliegt. Niet alle maatschappijen zijn er gebrand op om (hoog) zwangere vrouwen te vervoeren.

Succes ermee!

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Eén voordeel je bent met 28 - 30 weken niet hoogzwanger. Wel een vliegverklaring mee krijgen van je verloskundige. Dan kan je aan de maatschappij ook aantonen dat de baby er nog echt niet aankomt :)
    Check even bij de maatschappij tot wanneer ze je meenemen. Dit meestal tussen week 34 en 36 dus in principe geen probleem. Vliegen is ook volledig veilig.

Lange afstanden vliegen is echt niet fijn met een dikke buik. Je hebt weinig ruimte, kan moeilijk verzitten en je moet veel lopen / bewegen (om trombose te voorkomen). Een korte vlucht is wel te doen.
    Ga je lekker op vakantie?

Elle

4. Hier nog gevlogen met 27 weken, ging prima, maar zal ook per persoon verschillen denk ik. Even een zwangerschapsverklaring vragen bij je verloskundige en lekker genieten van je vakantie!
    Bij mij hebben ze niet eens naar die verklaring gevraagd, terwijl ik toch echt overduidelijk zwanger was....

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Al je nog ff gauw lekker op vakantie wil en er zelf achter staat zou ik dit gewoon doen. Idd ff checken met de vliegtuigmaatschappij maar de meeste zullen je nog wel aan boord nemen...

ik zou het zelf persoonlijk niet durven.. Stel dat je een vroeg geboorte krijgt... moet er niet aan denken om dan in een ander land naar het ziekenhuis te moeten........

Maar als je je geen zorgen maakt en nog ff wilt genieten moet je gewoon gaan!

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    denk dat je gevoel wel goed zit als je wel of niet wil gaan.
    ik wil niet meer en ben in de 21e week
    maar ben in febr en in juni wel al geweest op vakantie.
    nu wil ik thuis blijven ben erg aan huis gehecht op het moment weet niet wat me overkomt hahhaha

7. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

bedankt allemaal voor de reacties
    ik ga iid nog op vakantie naar turkije
    was al geboekt voor dat ik zwanger was .
    ik zie er niet tegenop voel me ook goed heb wel een verklaring gevraagt.

liefs mij

8. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    verder nog iemand

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb ook nog gevlogen toen ik ongeveer 30 weken zwanger was, naar Griekenland en terug. Ging prima. Ik had ook een verklaring van de verloskundige bij me, voor het geval dat, maar niemand heeft er naar gevraagd. En die Grieken vonden het geweldig om een zwangere vrouw te zien, ik kreeg overal complimentjes, vruchtensapjes en stoelen aangeboden, haha. En mijn moeder werd gefeliciteerd met het feit dat ze zo'n mooie zwanger dochter had en dat ze oma zou worden, dus die vond het ook wel leuk (ik was met mijn moeder op vakantie).
    Het enige dat ik niet kon doen, was echte lange wandelingen maken, wat we anders wel altijd doen. Ik kreeg mijn eerste harde buiken op weg naar een klooster op een berg, dus dat heb ik niet afgemaakt. Verder gaat het prima hoor, zo'n vakantie in de zon.Heerlijk juist.....

10. calymera

calymera Lid

24 apr 2008
    12
    0
    0
    Ik ga zelf ook op vakantie als ik 28 weken zwanger ben en als ik terugkom ben ik 30 weken..
    ik ga alleen wat verder weg, 10 uur vliegen, maar gelukkig business class.
    ik zie er niet tegenop. ,aar denk dat dat per persoon verschilt natuurlijk.

verklaring inderdaad vd verloskundige.

ben benieuwd hoe ik het ga ervaren..de reis was hier ook al geboekt voor ik wist dat ik zwanger was en we willen de reis gewoon door laten gaan.
    (mits er zich natuurlijk geen problemen voordoen)

11. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ik heb ook gisteren geboekt als ik ga op vakantie dan ben ik 24 weken zwanger en ik kom terug met 30 weken,

bij mijn luchtvaartmaatschapij kan ik vliegen tot 36 weken
    maar moet wel een medich docement meenemen van de vk dat alles goed is en dan ik geen tevroeg geboren kind krijg

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou wij zouden november naar egypte gaan maar we gaan toch maar ff weekje naar center parcs...
    mijn man zegt neem het risico liever niet toen we gingen
    toen we uit turkije kwamen werd een vrouw geweigerd omdat ze zwanger was een arts en de captain moest toestemming geven

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    zonde... Egypte is toch wel veel lekkerder dan center parcs.... :(

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ach ja onze kans om daar heen te gaan komt heus nog wel hoor :rolleyes:

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Soms heb je een verklaring nodig van je verloskundige / arts dat je zwangerschap goed verloopt. Bij Cyprus Airways zijn ze heel streng; ze nemen je daar tot 28/30 weken nog net mee, geloof ik. Kijk altijd op de site van de maatschappij waarmee je vliegt, wat de regels zijn!

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja en de zorg is echt zo ontzettend veel slechter dan in Nederland of een ander Europees land. Ik zou dat risico dus echt niet nemen. Het kindje van mijn tante is mede daardoor in Egypte overleden omdat het te vroeg was geboren (maar wel binnen die grens dat het levensvatbaar was). Ik zou dus ook niet op vakantie gaan naar Turkije in die weken.

Voor zover ik weet kun je wel gewoon vliegen, maar geen ervaring mee.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou weet je ik vind center parcs wel wat hebben als je met een dikke buik rondhuppelt... en ach we vermaken ons toch wel als we maar vakantie hebben en samen lekker zijn..
    dat egypte kan ook later nog wel eens wil geen enkel risico lopen

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Snap wel dat je dat zegt maar volgens mijn snelle berekening was de schrijfster pas een week of 20 - 21 als ze naar Egypte zou gaan. Sorry maar als er dan iets gebeurd valt er niets aan te doen. Ik ben met 21 weken naar Bali gegaan met dat in mijn achterhoofd. En wat is de grens van levensvatbaar? Bij 25 weken heeft een kindje een kansje (minder dan 20%) en bij 28 weken is deze al 70%. Het hangt er - denk ik - vanaf hoe je daar als aanstaande ouders in staat.
    Trouwens als gezondheidzorg een reden is om te kiezen voor een bepaald soort vakantie dan raad ik Cuba aan: beste gezondheidszorg ter wereld! Enne... Turkije heeft een uitstekende gezondheidszorg hoor.

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Vind trouwens dat je wel lekker zelf moet weten en moet doen waar jij je goed bij voelt. Dus heel veel plezier in Center Parcs!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Voor alsnog is de zorg in Egypte niet te vergelijken met die van Nederland. Er kunnen ook dingen met jou als aanstaande moeder gebeuren die van invloed kunnen zijn op het wel of niet geboren worden van je kind. Als mijn tante in Nederland was geweest, hadden ze haar bevalling hoogst waarschijnlijk kunnen tegenhouden. Is er ook nog eens het "probleem" in Egypte dat de man niet bij de vrouw aanwezig mag zijn tijdens de bevalling. Zelfs niet als je geen Egyptenaar bent.

En dan nog niet te spreken over het probleem dat je niet naar Nederland kunt komen als je bijvoorbeeld in Turkije bevalt. Dat doen ze alleen in hoge uitzondering, als het het leven van een kindje kan bepalen. Maar dan is het nog maar de vraag of zo'n pas geboren kind de vlucht wel overleeft.

Deel Deze Pagina