Haai, sinds vanmorgen een redelijke 2e streep gezien dus nu officieel zwanger. Ik heb als een idioot een afspraak gemaakt bij de plaatsvervangende huisarts in verband met mijn dagelijks onderhoud van mijn longen; Symbicort en het incidentele gebruik van ventolin. Huisarts was een allochtone man, heeel vriendelijk maar wat hij mij zou gaan voorschrijven kwam bij de apotheek al niet meer overeen en het alternatief voor Ventolin mag de apotheek niet aan zwangere vrouwen geven ( maar ik voel mij nog helemaal niet echt zwanger!). Excuses voor de monoloog maar ik moest het even kwijt, voor de rest weet ik eigenlijk nog helemaal niet hoe het nu verder moet! : Ik ga denk ik eerst maar eens kijken op de site van Moeders voor moeders ....................... *Edit: verplaatst naar zwangerschap*
Gefeliciteerd! Vaak verteld je huisarts het ook wel wat je moet doen (deed mijne in ieder geval). Ik moest een afspraak bij de verloskundige maken, en dan gaat de rest wel zo'n beetje vanzelf. Succes!
Gefeliciteerd. Maar je kan ventalin toch gewoon blijven gebruiken? Ik gebruik het iig sinds een paar weken en kon volgens de longarts en apotheek geen kwaad als je zwanger bent.
Gefeliciteerd! Ik had mijn huisarts gebeld om het door te geven, en hij had meteen een verloskundige-praktijk gevonden bij mij in de buurt, dus die had ik toen gebeld, en ja, de rest gaat idd een beetje vanzelf
Ofwel ik kan maar beter 2 weken wachten tot mijn eigen huisarts weer terug is; waardeloos. Ventolin mocht ik met mate gebruiken maar een andere was beter.
ik heb niet eens naar mijn huis arts gebel ik heb een vk in de buurt op gebeld en daar kon ik ook gelijk terecht
Een verloskundige kan mij niet andere medicijnen voor mijn longen voorschrijven. Ik moet dus wel ff langs de dokter, alleen moet ik het ff doen met het alernatieve spul voor ik het nog een keer met mijn eigen huisarts bespreek.
Tsja ik weet niet hoeveel last je hebt van je longen, maar kun je er niet twee weken mee stoppen? Simbicort mag toch ook gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap, en die ventolin is toch eigenlijk alleen voor "noodgevallen" als je het echt benauwd krijgt?
Ik gebruik ook ventolin dagelijks en dit kan echt geen kwaad tijdens de zwangerschap. Mijn dosering is zelfs verhoogd tijdens mijn zwangerschap.
Gelukkig, dacht al dat ik nu de enige was die het gebruikte tijdens de zwangerschap. heb het voor de zekerheid wel 2x nagevraagd in het ziekenhuis want wil echt geen risico's lopen
Wat heeft het ermee te maken dat je huisarts een 'allochtone man' is....sorry hoor gefeliciteerd met je zwangerschap iig