rowin heeft vandaag als traktatie van iemand een spekje gekregen, wat hij natuurlijk zoals alles meteen op at. kan dit kwaad? volgens mij vond hij het heerlijk. wanneer mogen die kleintjes iets van rozijntjes of zo eten? groetjes cindy
Vanaf 9 mnd mogen ze al een beetje snoepen een spekkie of rozijntjes mogen ze dan al hebben, wel met mate natuurlijk. Ik geef Ewout af en toe tegen woordig van die zachte kikkertjes, die vind hij ook erg lekker!
Kaye kreeg toen die ongeveer 7 maanden was al een kikkertje die hielp ik dan goed vast en hij ging fanatiek zuigen. En nu geef ik hem soms wel eens een spekkie plakt altijd zo lekker maar hij vind het heerlijk!
Kan vast geen kwaad, maar ik denk maar zo, iemand moet zulke dingen eerst aan mij vragen voordat ze wat aan m'n zoontje geven, ik ben de moeder en ik bepaal wat hij krijgt. M'n oma wou Steven slagroom geven toen hij 5 maand was, dat heb ik ook afgewimpeld.Kom nou zeg!
Ik ben het helemaal met jou eens Mensi, dat ze het eerst aan jou moeten vragen. Ik ben zelf helemaal niet voor zoetigheid voor kinderen. Zolang ze nog blij zijn met een soepstengel/doosje rozijnen, waarom dat al een mars geven, bij wijze van spreken. Zoetigheid is verslavend en helemaal niet goed voor je.
Mijn dochter van 22 maand snoept eigenlijk nogsteeds niet... ze krijgt wel vaak een stuk komkommer, druifjes, rozijntjes... ze heeft 1x een spekje van oma gehad maar dat heeft ze niet liever als wat gezonds. Ze kan idd haar hele leven nog snoepen dus zolang ze er niet om vraagt geef ik het verder ook niet.
Snoepjes ben ik ook niet voor hoor. Rick krijgt af en toe en paar rozijntjes en dat vindt hij geweldig (meestal doe ik met een doosje 2 of 3 dagen), maar hij eet net zo lief een stukje fruit.
Joey krijgt ook geen snoep. Hij heeft bij mijn schoonouders wel vorige week een spekkie gehad, maar alle 6 kleinkinderen waren er... en die kregen allemaal een spekkie en Joey zat toe te kijken, hij wilde ook. Ik heb gezegd dat hij er wel een mocht, maar na 1 hap had hij het al gezien. Ik vind ook dat ze nog lang genoeg kunnen snoepen, en ik ken kinderen die bar en bar slecht eten maar wel snoepen. Heel zelden mag hij van mij best wat hebben, maar geen gewoonte. Mensen worden van nature geboren met een aangeboren voorkeur voor zoet. Pas later gaat iemand van hartig of juist van zoet houden. Ik geef Joey graag pure smaken, dus ook geen gezoete pap iod. En dat wil ik graag zo houden, snoepen moet een traktatie blijven en geen gewoonte zijn. Overigens krijgt Joey wel soms ipv zijn verantwoorde tussendoortje een lange vinger
ik geef af een toe een lange vinger of een wafeltje, maar ze vind avocado eigenlijk lekkerder op het moment! hoe zit het met komkommer mogen ze dat?
Lotte kreeg tot haar 1e jaar meestal alleen soepstengel, rijstwafeltje of bambix koekje. Van rozijntjes heb ik gehoord dat ze op jonge leeftijd kunnen gaan gisten in het maagje.. Nu snoept ze nog niet veel, heel af en toe een chipie en verder een krentebolletje, stukje eierkoek, rozijntje of gewoon biscuitje..
Hoi Judithteresa, Mijn kinderen vinden komkommer heel erg lekker. Kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik ermaar begonnen ben (ze zijn nu 3,5 en net 5). Ik weet wel dat mijn zoontje er bijna in gestikt is. Hij kon het niet wegkrijgen en doordat het "glad" werd schoot het in zijn keel.... Goed opletten dus ! Hier kregen ze ook rijstewafels en koekjes van hun leeftijd. Rozijntjes waren ook leuk, maar dan meer om zelf uit het doosje te peuteren ! Bij opa en oma kregen ze dan lange vingers, een echte traktatie ! Groetjes Monique
ik heb liever niet dat er in het eerste jaar gesnoept wordt, althans geen snoepgoed dan, zo'n wafeltje of lange vingers vind ik snoepgoed genoeg. inderdaad is het soms lastig bij opa en oma's, maar ik zou dat gewoon zeggen. het is natuurlijk verleidelijk om hem soms een hapje ofzo van iets mee te geven, maar ze weten toch nog niet wat het is en er is zoveel op etensgebied te ontdekken dat je genoeg gezonde dingen eerst kunt aanbieden..
Helemaal mee eens! Ik heb ook liever niet dat Joris zoete bende krijgt het eerste jaar, en het liefst nog langer. Zoveel overgewicht bij kinderen tegenwoordig, hij krijgt nog genoeg jaren waarin hij wel af en toe wat zoetigs krijgt. Maar dat stellen we zo lang mogelijk uit! Fruit is ook lekker en zoet!
Joey eet komkommer... en tomaten, en meloen... krentenbollen... hij eet eigenlijk alles, ik bedoel, hij lust alles Komkommer is gewoon gezonde kost hoor, dat mag jouw kleintje makkelijk hebben op deze leeftijd. Alleen even opletten met te grote stukken idd, maar dat is met alles denk ik. Joey eet al vanaf hij begon met eten zelf stukken, dus die heeft er geen last van. Hij kauwt ook heel goed, ondanks dat hij nog maar 6 tandjes heeft