Zwanger willen worden en voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door morgaantje, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Hoi hoi,

Zit even met de volgende vraag. Ik weet dat als je zwanger bent je niet alles mag eten en drinken echter hoe voorzichtig moet je hiermee zijn als je nog niet zwanger bent?
    Ik hou er nu al erg veel rekening mee wat mijn vriend wat overdreven vind. En ja stel nou dat het echt nog een behoorlijke tijd gaat duren..

Wat is verstandig?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je nog niet zwanger bent maar wel graag wilt worden, dan is het belangrijk dat je geen alcohol meer drinkt, dat je niet meer rookt en dat je start met foliumzuur. Verder is gezond eten altijd en voor iedereen goed. Met de overige leefregels hoef je nog geen rekening te houden.

Mirjam

3. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    hoi mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord :)
    Hmm dat valt dus best wel mee ik mag dus nog wel gewoon lekker een biefstukje eten hihi.

Begrijp ik het dan goed dat als de test pas gaat uitwijzen dat je zwanger bent je dan uit moet gaan kijken met rauw vlees enzo?

Alcohol drink ik zo min mogelijk in de fase waar ik nu zit (lekker klussen :) ) maar is af en toe een wijntje geen probleem?

Groetjes morgaantje

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Morgaantje,

Je stopt gewoon met rauw vlees eten wanneer je weet dat je zwanger bent, het vruchtje heeft voor die tijd namelijk nog geen uitwisseling met jou. Dat begint iets later. Alcohol is sowieso niet goed voor je vruchtbaarheid, maar als je niet zwanger bent, mag het natuurlijk wel. Maar vanaf wanneer je weet dat je zwanger bent, moet je geen alcohol meer drinken. Drink wel 2 liter water extra, naast je normale drinkpatroon. Dat is heel belangrijk.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina