Beste zwangere dames, Omdat ik alleen voor mezelf kan bedenken dat ik achteraf gezien best een doula tijdens mijn zwangerschap en bij mijn heftige bevalling had willen hebben, stel ik de vraag hier aan jullie: Wie van jullie maakt gebruik van de diensten van een doula? Wie zou het wel willen, maar doet het niet. Wat is dan de reden? Wie heeft er bij een vorige zwangerschap en bevalling een doula aan haar zijde gehad? Zou je het weer doen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Wie denkt er nog over na? Hartelijk dank alvast. Groetjes van een mama die overweegt de doula opleiding te gaan volgen.
Ik heb me er wel over in gelezen en lijkt me op zich ook wel fijn. Iemand die er voor mij is, ipv iemand die er is om de baby uit mij te halen. Maar het is voor ons teveel geld. Eigenlijk zou het vergoed moeten worden door de verzekering.
Ik heb me er wel in verdiept maar ik wil heel graag zo lang mogelijk alleen zijn met mijn vriend. Ik zie ook totaal niet tegen de bevalling op en heb me naar mijn idee prima voorbereid met yoga. Ik denk wel dat een doula heel zinvol kan zijn als rustgevende factor. De doula die ik gesproken heb was ook heel lief en rustig, echt een hele lieve vrouw. Maar het is niet aan mij besteed
het lijkt mij niks, behalve als je bijvoorbeeld een alleenstaande moeder word (door keus, of niet) dan lijkt het me wel prettig, maar voor mezelf en mijn man... en dan een 'vreemde vrouw' ? lijkt me niet heel relaxed, lijkt me dat ze een verloskundige ook alleen maar in de weg zit, ik, man en verloskundige is all I need las ik er wat uit moet persen haha
Lijkt me super een doula! Helaas zijn het voor ons ook de kosten wat het tegenhoudt. Maar wie weet winnen we morgen de loterij en dan laat ik je over 7 maanden weten hoe ik het ervaren heb
ex vriendin van me is ook op dat idee gekomen. Ik zie het nut er niet echt van in, misschien voor vrouwen die extreem bang zijn maar hoeveel % is zo bang dat ze behoefte hebben aan zulke steun? Ik kan me misschien nog wel wat zwangerschapsbegeleiding voorstellen maar dat die doula ook bij de bevalling is kan ik me echt niet voorstellen..
Sta er voor open maar ik zou mijn geld er niet aan willen besteden en ik vind het sneu voor mijn man... Die staan al vrij machteloos te kijken en dan komt er zo'n tante die als een havik om me heen hangt. Zie hem al zielig zitten in een hoekje. Mocht je alleenstaand zijn zou ik het misschien doen. Maar ik wil ook geen familie erbij verder. Alleen mijn man. Het is ons moment.
Bedankt voor de reacties. Ik lees hier ook hoe ik het vooral NIET wil doen. De vader in spe hoort er gewoon bij en die hoeft echt niet in een hoekje te zitten Jammer dat geld een reden is om het niet te doen. Heel begrijpelijk overigens, want dat zou voor ons ook een reden zijn helaas. Ik neig er wel naar om me aan te melden voor de opleiding. Ik slaap er nog 1 nachtje over, maar moet de knoop wel gaan doorhakken. Nogmaals bedankt voor jullie meningen. Ik hoop alleen nog op ervaringsverhalen