Ik zie net dat er van de week een bedrag(je) van mijn rekening is afgeschreven van tele2, echter ben ik helemaal geen klant bij tele2! (Ook niet geweest in een kort tijdsbestek). Ik kan ze pas maandag bellen maar ik vind het toch wel heel gek. Ik boek het geld dus gewoon terug en bel ze maandag sowieso om te vragen hoe en wat. Weet iemand wat dit te betekenen heeft of heeft iemand zoiets eerder gehad?
Ik heb even gegoogled maar het is wel echt het rekeningnummer van tele2; tv, bellen & internet. Heel even dacht ik straks zijn het oplichters . Misschien heeft iemand een contract afgesloten en zijn rekeningnummer verkeerd ingevuld? Er staat ook eerste incasso namelijk.
Dit kan nog lastig gaan worden,jij moet namelijk gaan bewijzen dat je tele2 niet gemachtigd hebt om te incasseren!Is er iemand in je omgeving die jou rekeningnummer kent en dus op die manier klant geworden is bij tele2? Vraag iig om een bewijs dat jij een handtekening gezet hebt en of de adresgegevens kloppen met de gegevens die tele2 heeft.Tele2 maakt ook gebruik van geluidsopnames omdat ze ook op die manier toestemming vragen voor het afsluiten van abbo's,dit mag je ook opvragen,mocht er geen handtekening gezet zijn.
Meestal krijg je direct een foutmelding als je een verkeerd rekeningnummer invuld,zeker met iban nummers.
Er is ook een tele2 forum, daar krijg je soms ook al antwoorden van andere mensen als je even inlogt en je vraag omschrijft.
Sowieso storneren. Ik werk bij een van de concurrenten en heel soms komt dit bij ons ook voor. In al die gevallen gaat het vaak om een andere klant die een verkeerd rekeningnummer doorgegeven heeft oid. Waarschijnlijk is 1605851317 het klantnummer van het desbetreffende persoon. Hoogst waarschijnlijk heeft Tele2 ook vast wel een afdeling debiteuren waar ze navraag kunnen plegen. Tevens vragen ze jou om welk rekeningnummer het gaat waar vanaf geschreven is, zodat het te traceren valt en in de toekomst niet meer plaats zal vinden.
En toch gebeurd het helaas, foutje is snel gemaakt. Het zou beter zijn wanneer iban + naam aan elkaar gekoppeld worden en daar een soort verificatie uit optreedt.
Vermoed dat een nieuwe klant een foutief rekeningnummer heeft doorgegeven. Gewoon even contacteren, laten storneren en dan komt het vast goed. Wanneer je contact opneemt dan wel even het klantnummer bij de hand houden wat bij de afschrijving staat.
Denk dat het eerder voor TELE2 lastig gaat worden, laat hun maar met een bewijs komen dat jij hebt getekend voor die machtiging. En @TS, Tele2 is ook in het weekend gewoon bereikbaar hoor. Ik zou niet gaan zitten wachten tot na het weekend.
Dit is een automatische incasso, die kun je terug laten storten en stopzetten. Heb ik ook wel eens gedaan.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ze inderdaad net al tepakken kunnen krijgen (wat een gedoe nog om het juiste nummer te vinden). Er is inderdaad iemand geweest die z'n al lopende abbonement over heeft laten zetten op mijn rekeningnummer, heel vreemd! Maar omdat ik geen contract houder ben kon ik het gelukkig blokkeren en stop laten zetten en terugboeken. Diegene zit nu dus met een geblokkeerd en stopgezet abbonement, haha net goed, mits het onbewust was maar dat lijkt me sterk. Verder raadde ze aan tele2 te blokkeren bij mijn bank zodat het niet nog eens kan gebeuren dus ik ben gelukkig wel gelijk goed geholpen door tele2!
T is misschien niet zo handig om je bankrekeningnummer op een openbaar forum te plaatsen? Op die manier gebeuren dit soort dingen juist...
Je moet tele2 nu wel echt blokken van je bankrekening. Normaal moet de fraude afdeling dit oplossen. Ik ben bang dat als je dit niet instelt dat ze volgende maand gewoon weer gaan afschrijven. Ik heb er een jaar gewerkt en het klinkt alsof ze je hebben afgewimpeld. :/