Vliegen in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 4 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier ook veel last van. Oud huis helaas.

We hebben vleesetende plantjes gekocht :D

helma85 vindt dit leuk.
  2. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Een hor is praktisch inderdaad, maar houdt niet alle vliegen tegen. Ze vliegen bij mij in hordes voor de deur en zodra er iemand binnenkomt komen er een stel mee. Zakjes water of wat dan ook helpen niet. En bíjten die krengen!
    Ik heb zelfs een hor én een vliegengordijn (van die kattenstaarten ) hangen bij de voordeur, maar dan nog steeds veel vliegen. Moet zeggen dat het wel scheelt als ik de deuren ook dicht heb, maar even Door tochten vind ik ook fijn... beetje dubbel dus.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn kat is inmiddels al een kilo of 2 afgevallen :D

anica en helma85 vinden dit leuk.
  4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wat is die stift?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook. Vreselijk. Ze komen via de achterdeur naar binnen. Verder heb ik bij alle ramen horren, dus dat scheelt al een hoop. Alleen bij de achterdeur moeten we nog iets ophangen. Maar ben nog op zoek naar een kindvriendelijke hor/vliegending :D We hadden kattenstaarten hangen, maar die heeft hij er in al zijn enthousiasme om buiten te komen al afgetrokken :D

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Tot nu toe 2 vliegen maar bloedirritant want ze moeten op mij of onze zoon zitten. Onze 2 katten zijn volgens mij te lui, ze negeren ze gewoon!

Over vliegen en vlees, je hoeft maar ergens een heel klein restje vlees te hebben en ze komen er al op af.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Bij ons is het nu rustig jeeh. Alleen wel fruitvliegjes.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oh fruitvliegjes ja. Ik heb maar weer een fruitvliegjes val gemaakt.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En van die magnetische horren? Of zal hij dat ook slopen als hij er door heen wil:D

https://www.bol.com/nl/p/miracle-door-deurhor-magnetisch-horgordijn/9200000030101005/

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hebben een buisjes gordijn
    En komt amper iets binnen ideaal

12. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wij hebben niet zo'n vieze plak strip aan de lamp hangen, niet echt heel fris maar het werkt hier echt super goed.

13. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Daar moet je mee langs de zijkanten van de ramen en vallen ze dood neer. Zit gif in.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Misschien is het al gezegd, maar plakhorren! Met klittenband. Wij hebben bij de deur een (iets) duurdere variant en dat werkt perfect! (Volgens mij dezelfde soort als die van de link van bol.com, maar dan dus een wat duurdere. De goedkopere zitten vaak niet zo goed vast. Ken al meerdere mensen die eerst een goedkope hadden en later toch dezelfde als die wij hebben hebben aangeschaft).

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij hebben horren voor de ramen boven en bij de achterdeur en hordeur. Weinig last van vliegen. Af en toe glipt er 1 naar binnen. Zeker omdat de jongste nu de deur open krijgt en dan naar buiten kruipt, maar dat gaat niet heel snel en dan staat de deur even open.

Fruitvliegjes wel wat last van, maar veel minder dan vorig jaar. Ik zet dan een potje met appelazijn met een scheutje afwasmiddel neer. Werkt erg goed.

16. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij hebben horren met magneten op de hoeken, echt een uitkomst!
    Als je dan ook magneten in je kozijn plakt, kan je het hor er zo tegen aan drukken. En als het raam dan een keer wijd open moet (wij hebben ze bij de dakramen) heb je in twee seconden dat hor eraf.

En voor de rest kan je misschien van die hele lelijke flapdingen in de deuropening hangen haha.
    Maar vliegen zijn inderdaad verschrikkelijk, ik vind dat gebrom bijna nog erger dan muggen.

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Welke hebben jullie dan? En hoe zit die aan de zijkant en bovenkant vast? Ik ben inmiddels aardig koekkoek van het steeds opnieuw vastmaken...

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hebben er één van Ki-tec vliegengordijnen (op maat gemaakt in ons geval, maar ze hebben ook standaard maten, die zijn goedkoper). Hij zit vast met klittenband. Ene deel plak je op het kozijn, het andere deel zit aan de hor. Nadeel is dus wel dat je altijd klittenband op je kozijn hebt zitten, ook als je de hor er niet op hebt ('s winters haal ik hem weg, dan vind ik het zo donker worden met hor). Bij ons blijft het perfect zitten (en hier vliegt er toch ook met enige regelmaat een kind doorheen ;)).

Een hordeur was voor onze deur geloof ik 500 euro...dat vind ik echt idioot... En dan zit je weer met een extra deur, neemt ruimte in en de kinderen moeten hem ook dicht moeten doen ed. Met zo'n magneethor hoef ik nooit te zeggen dat ie dicht moet, want dat doet hij automatisch. ;) Moet alleen af en toe zeggen dat ze er niet aan moeten gaan hangen (zelfs dan komt hij nog niet los trouwens :D) of in de deuropening moeten blijven staan ed. ;)

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Owh.... Die van ons maak je op exact dezelfde manier vast. Wel een goedkoop hornbachje.. bij ons schiet het gaas toch best vaak tussen het klittenband uit. En dan sluit hij niet goed meer.
    Deur gaat hier ook niet. De honden moeten zelf in en uit kunnen lopen.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Dat hoor ik dus vaker van mensen die een goedkopere hadden. Bij die van Ki-tech zit het klittenband vast aan het gaas, gaat niet los. Hij hangt nu voor het derde of vierde jaar, werkt nog evengoed als in heg begin.

Deel Deze Pagina