Wie ervaring met een velamenteuze insertie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dushi1980, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Gisteren 20 weken echo gehad, gelukkig is kindje voor zover ze natuurlijk kunnen beoordelen helemaal in orde en gezond, maar er is geconstateerd dat de navelstreng door de vliezen loopt in plaats van direct in de placenta.

Er werd een beetje luchtig over gedaan door het echobureau, van ach ja er kan hierdoor groeiachterstand ontstaan en zijn wat meer risico's tijdens bevalling en dan met name met komen van de nageboorte, dan kon bij te hard trekken de navelstreng afbreken.

Maar nu lees ik meer en meer dat er bij dames die dit ook hadden, waarbij er pas na de geboorte was achtergekomen er werd gezegt dat ze een engeltje op hun schouder hebben gehad en heel veel geluk hadden gehad omdat kindje had kunnen doodbloeden tijdens bevalling en vele andere doem senario's!

Gelukkig heb ik een alerte verloskundige die mij direct belde toen ze verslag van echobureau binnen kreeg en moet nu voor verder onderzoek en beleid naar gynaecoloog in het ziekenhuis, ben nu best heel erg geschrokken zeg maar.

Mijn vraag is eigenlijk zijn er dames die dit ook hebben megemaakt en hoe is bevalling uiteindelijk verlopen en is alles goed blijven gaan met de groei van die kleine.

Ik hoor het graag!

Liefs onzeker dushi!

Deel Deze Pagina