Vliegen met 28/29 weken...?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaat74, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat74

Kaat74 Lid

28 jan 2007
    7
    0
    0
    Weet iemand of dat mag; in het vliegtuig naar Scandinavie met 28/29 weken zwanger zijn?
    Tuurlijk zal het er van af hangen of ik me lekker voel; maar als dat het geval is...
    Ben benieuwd.
    groetjes Kaat

2. Voor zover ik weet mag je gewoon vliegen tenzij je verloskundige anders zegt. Met andere woorden bij een normale zwangerschap is er geen risico voor jou of het kindje. Het is wel belangrijk om als je een ticket boekt te melden dat je zwanger bent en er zeker van te zijn dat de vliegtuigmaatschappij je meeneemt. Meesten doen het niet meer bij 32 weken. Dan zijn ze bang voor een startende bevalling in de lucht en mogelijk een dure tussenlanding. Er is dan nog steeds geen risico voor jou of het kindje alleen een financieel risico voor de vliegtuigmaatschappij.

Heb het n.l. zelf opgezocht omdat wij zaten te twijfelen waar we naartoe zouden gaan op vakantie. Dachten eerst aan een weekje Ierland fly & drive. Hebben toch besloten dat het naar Noorwegen en Zweden wordt weer dit jaar. Zijn vorig jaar ook geweest en is ons heel erg goed bevallen. Wij gaan alleen niet vliegen maar met de boot. Is voor ons qua budget beter :) en hebben we bovendien onze eigen auto en tent bij.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ja hoor, dat mag en kan gewoon!

(Ik heb afgelopen weekend nog gevlogen; dat was alweer de 10e keer in de afgelopen 4 maanden)

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat mag. Ben zelf net terug! (Toevallig ook vanuit Scandinavie) Alleen moet je er inderdaad rekening mee houden dat sommige maatschappijen je niet meer accepteerd na de 32 weken. Maar de 28ste week gaat nog prima!

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    de meeste maatschappijen weigeren je als je 7 mnd bent

en als jij een bewijsje van je verloskunde meeneemt dat hij/zij het verandwoord vindt dat jij nog vlieg dan is er niets aan de hand en kan je nog lekker weg :)

veel plezier

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb net mijn VK gebeld omdat wij ook weg willen als ik een week of 28 ben. Ze zei dat het geen enkel probleem is alleen dat ze wel aanraadt om een zwangerschapsverklaring mee te nemen. Nou als dat alles is ga ik toch maar eens kijken voor een lekker weekje weg ;)

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zou het navragen bij de maatschappij waarmee je vliegt. lichamelijk gezien mag je gewoon tot de 9de maand vliegen, maatschappijen weigeren je echter vanaf de zevende maand, omdat ze het een te groot risico vinden dat jij misschien te vroeg bevalt en ze een tussenstop moeten maken wat weer enorm in de financiele papiertjes gaat lopen. om de gezondheid hoef je je dus geen zorgen te maken ;)

Deel Deze Pagina