Vliegen met 32 weken. Yes or NO

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Noumidia, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noumidia

Noumidia Lid

23 apr 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vliegen met 32 weken. Voel me prima en hebben eenweek weg heel hard nodig.
    Zou jij t doen?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mag het überhaupt nog? Ligt me iets van bik dat vliegmaatschappijen er niet om staan te springen ivm risico op bevallen. Geen idee vanaf hoeveel wekem dat is.

Als het mag/kan en jij voelt je prima, lekker doen!! 😃

3. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja hoor ik zou het doen.

Alleen mag je inderdaad maar tot een bepaald aantal weken vliegen.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat de termijn betreft mag het volgens mij tot 36 weken. Ik heb zelf gevlogen toen ik 18 weken zwanger was, dus dat is heel wat anders dan 32 weken zoals jij. Maar ik merkte al dat ik het helemaal niet comfortabel vond. Het was wel een heel lange vlucht (naar Bali). Als jij een uurtje gaat vliegen lijkt het me geen probleem.
    Houd je tot nu toe veel vocht vast?

5. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    idd..normaliter mag je tot 36 weken vliegen, 32 weken bij een tweelingzwangerschap dacht ik. Je moet wel een verklaring van de dokter mee. Je moet je informeren bij de desbetreffende vliegtuigmaatschappij, vaak hebben ze standaard formulieren. Als je je goed voelt waarom dan niet, ik zou graag nog even naar Nederland vliegen maar zie het niet zitten, ik ben nog geweest toen ik 20 weken was maar alleen met de kids (2) reizen en de zwangere buik vond ik niks dus toch maar besloten om niet meer te gaan (ben nu 30 weken)

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hoe ver?
    Als je verloskundige zegt dat het kan, waarom niet. Geniet er lekker van!

7. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik zie echt geen reden om dat niet te doen hoor.

8. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Als je je goed voelt, waarom niet?
    Ik zou wel heel goed je verzekeringen nakijken,voor geval je wel te vroeg bevalt.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou het iet zo snel doen maar meer uit angst dat ik in het buitenland te vroeg beval en dan een hoop financiële rompslomp heb naast de zorgen om het kindje.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor als je je goed voelt en de zwangerschap gaat goed....waarom niet?

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik werk in de reiswereld en iedere airline hanteert zijn eigen regels hierin. Bij de ene mag je tot 34 weken nog vliegen en bij de ander tot 36. Dit zou je dus goed moeten navragen bij de maatschappij waarmee je vliegt. Waarschijnlijk heb je ook een verklaring van je huisarts of verloskundige nodig.

Persoonlijk zou ik het niet meer doen. Niet zo zeer om het risico van in het vliegtuig te bevallen, maar juist als je op je vakantiebestemming bent en je je niet lekker voelt of de weeen beginnen.....
    Het hoeft natuurlijk niet en je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nee ik zou het niet meer doen.

Afgelopen weekend weg geweest naar België met de auto en ik had in de nacht van zaterdag op zondag vreselijk veel harde buiken en voorweeën. En toen was ik nog geen eens 31 weken.

Kans dat er iets gebeurd is klein maar wel aanwezig.

Als je perse wilt gaan zou ik een bestemming kiezen waar de medische zorg goed is!

13. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Geloof dat iedere vliegtuigmaatschappij zijn eigen regels hanteert wat betreft hoever je bent in de zwangerschap. Dacht ook, dat je een verklaring van je dokter/vk mee moest hebben?

Als je jezelf goed voelt, gewoon doen. Ook ik voelde me echt wel goed tot de laatste dagen toe, maar ik moet er niet aan denken dat ik dan in het buitenland zou zijn. Gewoon thuis. Dan maar een weekje gewoon ergens in een huisje op een park ofzo? ;)

14. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik ben zelf bevallen met 32 weken, dus ik zeg nee. Als je op die termijn bevalt heb je inderdaad een hoop rompslomp (papierwerk bijv.), en duurt het waarschijnlijk nog weken voor jullie naar huis kunnen.

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou wel gaan. Heb ook goede zwangerschappen gehad, dus heel nuchter hierin. Wij zaten met 30 wkn in Frankrijk.
    Wel zou ik niet ver gaan 2/3 uur vliegen en de taal willen spreken. Dus goed uit de voeten kunnen mocht er iets gebeuren.

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik zeg NO! dit omdat ik met 33 weken bevallen ben en dat was totaal onverwacht en niet te zien aankomen. Maandag 10 uur gewerkt, 's avonds visite gehad en dinsdag om 08.35 had ik een baby. Ik zou het daarom niet durven.

Overigens begon mijn tweede bevalling met het breken vd vliezen terwijl we in een pretpark waren, maar gelukkig gewoon in Nederland en waren we anderhalf uur later in het ziekenhuis ;)

17. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    persoonlijk zou ik rond dat termijn er voor kiezen om een weekje iets dichter bij huis lekker weg te gaan, maar als jij je echt nog helemaal goed voelt en het aandurft kun je wel gaan, zou wel max 2-3 uur vliegen doen.
    zelf zou ik kiezen voor een lekker luxe hotel of huisje gewoon in nederland.

18. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben met 35 weken terug gevlogen van een vakantie uit Griekenland. Met 24 weken naar Bali gegaan. Probeer wel af en toe even een stukje te lopen.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja lekker doen !!!

20. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

nee, gezien ik zelf met 26 weken zwangerschap weeën gekregen heb, en meerdere vrouwen ontmoet hebben die totaal onverwacht in die periode bevallen zijn. Maar er zijn er genoeg die het wel hebben gedaan (vliegen).

Deel Deze Pagina